تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

ولاسکو: ایران همیشه در قلب من می‌ماند/تصمیمم برای رفتن به آرژانتین حرفه‌ای نیست

  • کد خبر : 22944
  • 26 بهمن 1392 - 12:02
ولاسکو: ایران همیشه در قلب من می‌ماند/تصمیمم برای رفتن به آرژانتین حرفه‌ای نیست

از‌ آن جایی که والیبال آرژانتین در جای مناسبی نیست از آذرماه گذشته از من خواستند به کمک این تیم بروم تا در جای بالاتر بایستد.

 گروه ورزش «کمال مهر» ؛ خولیو ولاسکو در نشست خبری که صبح امروز در آکادمی فوتبال برگزار شد، در حالی که به شدت تحت تاثیر پخش کلیپ دوران فعالیتش در ایران قرار گرفته بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این برای من سخت است که به عنوان سرمربی در آخرین نشست خبری حضور داشته باشم. از دیروز موج احساسات در من ایجاد شد. از شب گذشته سعی کردم خودم را برای این نشست خبری آماده کنم ولی تماشای این کلیپ همه چیز را به هم ریخت و دیگر نمی‌توانم خودم را کنترل کنم.وی افزود: من دوست داشتم با ایران تا پایان قصه قهرمانی در جهان باشم چون اعتقاد دارم ایران می‌تواند به این عنوان برسد ولی از آنجا که تیم ملی آرژانتین هم جایگاه خوبی ندارد، آنها مدام از دسامبر گذشته از من خواستند که به این کشور بروم.  با این حال هرگز همکاری‌ام را با ایران تمام نمی‌کنم.

ولاسکو با تاکید بر اینکه آرژانتین برای او قصه دیگری است، گفت: آرژانتین کشور من است. ۳۱ سال از این کشور دور بودم و باید دینم را به آن ادا کنم. این آخرین شانس من برای خدمت به کشورم است. اگر الان این پیشنهاد را قبول نکنم، دیگر شانسی نخواهم داشت.

وی به تشریح دلایل انتخاب تیم ملی والیبال در سه سال گذشته پرداخت و ادامه داد: من به خاطر دو دلیل عمده به ایران آمدم. اول اینکه می‌دانستم در ایران حرکت جدی در والیبال شکل گرفته و کشور شما آینده درخشانی در والیبال دارد. وقتی به ایران آمدم و شرایط را دیدم، تعجب کردم چون شرایط بهتر از آن چیزی بود که فکرش را می‌کردم. اینجا  بازیکنان مستعد زیادی دیدم که از تمام کشورهایی که در آنجا کار کردم بیشتر هستند.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: دلیل دوم هم که ایران را انتخاب کردم، دلیل فرهنگی بود. می‌خواستم فرهنگی متفاوت از آمریکای لاتین و اروپا را تجربه کنم. حضور در ایران برای من تجربه جالب و گرانبهایی بود. من از همه مردم ایران، تمام تماشاگران، خبرنگاران که به ما کمک کردند نتایج مثبت برای ایران رقم بخورد، تشکر می‌کنم.

ولاسکو همچنین به ماموریت فرهنگی خودش اشاره کرد و گفت: در ایتالیا و آرژانتین سئوالات زیادی درباره والیبال ایران از من می‌پرسند. آنها اطلاعات ناقصی از ایران دارند و برای همین من نه تنها درباره والیبال ایران، بلکه درباره فرهنگ ایران هم با آنها صحبت و تاکید می‌کنم آنچه در ایران جریان دارد با آنچه که آنها فکر می‌کنند، متفاوت است.

وی تاکید کرد: هرچند حالا وقت خداحافظی از تیم ملی والیبال است ولی هرگز ارتباطم را با ایران و فدراسیون والیبال قطع نمی‌کنم. من دیروز هم به شاگردانم گفتم که یک مربی خوب، یک معلم خوب هم هست. یک مربی زمانی خوب است که به این فکر کند که بعد از رفتنش، دیگران هم نتایج خوب را تکرار کنند. من به بازیکنان ایران گفتم که باید همان هدف گذشته را دنبال کنید.

ولاسکو با بیان اینکه شناخت خوبی نسبت به “لورنزو برناردی” دارد ، گفت: می دانم که ایران با یک مربی خوب در حال مذاکره است. من لورنزو را از زمانی که فقط ۱۲ سال سن داشت می شناسم. شاید او تجربه اش کمتر از من باشد اما وقتی من در سال ۱۹۸۹ مربی ایتالیا شدم فقط ۳۹ سال سن داشتم و در حال حاضر برناردی شرایط مناسب تری نسبت به آن زمان من دارد.

ولاسکو افزود: البته قبول دارم بر عهده گرفتن هدایت تیمی که نتایج خوبی کسب می کند، کار دشوری است. ولی هرکسی عاشق ایران است باید به این مربی کمک کند.

سرمربی آرژانتینی والیبال در ادامه اظهار داشت: می دانم تصمیم من برای رفتن به آرژانتین حرفه ای نیست و تصمیم بسیار سختی است. وضعیت تیم والیبال آرژانتین از ایران پایین تر است حتی این کشور به لحاظ اقتصادی هم شرایط پایین تری نسبت به ایران دارد.

ولاسکو تصریح کرد: من در سال ۱۹۸۲ به عنوان مربی دوم و مربی بدنساز کارم را با آرژانتین آغاز کردم و با این تیم به جاهای مختلفی رفتم. بعد از مدتی به تیم ایتالیا پیوستم و جاهای جدیدی را تجربه کردم. و شهرت و پول زیادی به دست آوردم. اکنون زمان آن است چیزی که آرژانتین به من داده را به آنها بازگردانم.

وی گفت: این آخرین شانس زندگی من برای خدمت به وطنم است. ولی این را صادقانه می گویم که ایران همیشه در قلب من می ماند. دیروز هم به بازیکنانم گفتم بهترین هدیه به من ادامه این روند موفقیت آمیز است.

این خبر در حال تکمیل شدن است…..

منبع: مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x