تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ملت ایران از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند/ نباید به بیگانگان چشم بدوزیم

  • کد خبر : 22664
  • 26 بهمن 1392 - 6:55
ملت ایران از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند/ نباید به بیگانگان چشم بدوزیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دنیا و مذاکره‌کنندگان بدانند ملت ایران ملت بزرگی است و به خاطر مشکلات اقتصادی از حقوق خود سر سوزنی کوتاه نخواهند آمد.

 

خبرگزاری فارس: ملت ایران از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند/ نباید به بیگانگان چشم بدوزیم

به گزارش خبرنگار سیاسی کمکال مهر، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به راهپیمایی باشکوه ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال اظهار داشت: راهپیمایی پرشکوه و دشمن‌شکن ملت در یوم الله ۲۲ بهمن تحقق وعده خدا، پیروزی خون بر شمشیر، پیروزی امامت و ولایت و حاکمیت خدا بود.

وی ادامه داد: ملت ایران در طول ۳۵ سال گذشته، همه ساله حرکت انقلابی خودشان را جشن می‌گیرند و بر شعار ها و اصول انقلاب پافشاری، بازخوانی و تعمیق دارند و به دنیا اعلام می‌کنند که ما همان انقلابی‌های سال ۵۷ با وسعت و کیفیت بیشتر هستیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به انقلاب‌های صورت گرفته در شرق و غرب اشاره و خاطرنشان کرد: در انقلاب فرانسه و یا انقلاب کمونیستی شرق در ابتدا شعارهایی داده می‌شد که چند روزی در جامعه‌شان آب و رنگ خاصی داشت اما به تدریج از صحنه محو شد.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که یک جریان، قیام، انقلاب و جهشی اتفاق بیفتد و بیش از یک سال آن حرارت را در خود حفظ کند. جریان انقلاب ۳۵ سال است که برای ملت ایران گرمابخش بوده و مردم موحد و انقلابی ایران هر سال بهتر از سال قبل از انقلاب خود حمایت و پاسداری کردند و با حضور حماسی خود بر دهان استکبار، صهیونیست‌ها و دشمنان دین زدند و پیروزی و بقای پیروزمندانه خود را به رخ جهانیان کشیدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: دولت اسلامی باید دغدغه نماز، صداقت، امانت‌داری و پیشرفت در علوم را داشته باشد چراکه انقلاب ما برآمده از مکتب دین بوده است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه در انقلاب محوریت با ولی‌فقیه است، خاطرنشان کرد: ما رهبری را از آن خدا می دانیم و رهبر نیز خلیفه خدا است چراکه اسلام دین زندگی است و یک جامعه اسلامی را باید کسی مدیریت کند که دین را شناخته باشد.

وی حضور چند ده میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را تجدید بیعت سالیانه مردم با رهبری و انقلاب عنوان و تصریح کرد: مقابله با استکبار از جمله صراحت‌های امام راحل است؛ آنچه انقلاب مصر را بر باد داد؛ الجزایر را به آن روزگار نشاند و در یمن علیرغم خون‌های ریخته شده نتیجه‌ای حاصل نگردید عدم هوشیاری لازم برای مقابله با استکبار بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اظهارات دولتمردان امریکایی مبنی بر اینکه به دنبال تغییر نظام ایران نیستیم، گفت: آنها می‌گویند بنای تغییر نظام را نداریم اما قرآن به ما می‌گوید که آنها دروغ می‌گویند چراکه آنها دائم به دنبال نزاع و مقاتله شما هستند و قصد نابودی شما را دارند تا از دین خارج شوید.

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: تا این انقلاب محتوای دینی، ولایت فقیه و نگهبانی دینی دارد دشمنان جنگ نظامی، جنگ نرم، تحریم اقتصادی، زخم زبان و یا فشار را در پیش می‌گیرند و ما هم دیدیم که آنان در طول این ۳۵ سال از هیچ علیه ما فروگذار نکردند.

وی اضافه کرد: دشمنان بنا دارند که ما را از خط انقلاب و نظام خارج کنند و تاکنون نتوانستند اما حضور شکوهمند ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که آنان هیچگاه به مقصود خود نخواهند رسید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه استقلال ما جزو خطوط اصلی انقلاب ما است، گفت: امام(ره) راه نویی را به جهان عرضه کرد چراکه نظام کمونیستی و لیبرال دموکراسی از درون پوسیده بودند بنابراین دنیا دنبال راه نویی است که محوریت پاکیزه و الهی داشته باشد.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه امام(ره) به اسلام حیات دوباره داد و قدرت اسلام را به رخ جهانیان کشید، گفت: امام(ره) این سخن را که یا باید با جهان سلطه رفیق باشید یا باید نابود شوید را باطل کرد و او بود که نظام وابسته به غرب را از دستگاه حکومتی ایران بیرون راند و به جای آن نظام مبتنی بر مبانی اسلام بنا کرد.

وی ادامه داد: امام(ره) مسئولیت نظام را به عهده خود مردم گذاشت و مردم نیز کنار امام(ره) انقلاب کردند و حکومت نظامی را در هم شکستند؛ این مردم هستند که همه را بیدار کردند و همچنان در صحنه حضور دارند مردم یک عده فریب‌خورده را در روز ۹ دی دیدار کردند و به آنها گفتند که اشتباه می‌کنید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: عده‌ای که تصور می‌کنند این مردم نسبت به دین و ولایت خود، تضاد و دشمنی آمریکا بی‌توجه شده‌اند یا جاهل هستند و یا اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

صدیقی ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند اسلام یعنی اینکه پیشرفت با استقلال هم‌خوانی ندارد این اشتباه بزرگی است چراکه نظام ما تجربه موفقی است که اعلام کرد می توان نه شرقی نه غربی بود و پیشرفت‌های بزرگی داشت.

وی دستاوردهای هسته‌ای، ماهواره، دارویی و دیگر مسائل علمی و فنی را از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: مقاومت رمز پیشرفت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب ما توجه و اتکا به ظرفیت‌های درونی و به خصوص جوان‌ها است بنابراین نباید به از بین بردن تحریم‌ها و ارتباط با بیگانگان چشم بدوزیم چراکه این برای ما کارساز نیست.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه ما مذاکرات را قبول داریم، اظهار کرد: ما با هیچ کشوری سر جنگ نداریم مگر اینکه آنکه آنها بخواهند این هدف را تعقیب کنند؛ ما کشوری هستیم که هر کسی گزینه‌های نظامی را علیه ما روی میز داشته باشد ما نیز مثل همیشه به فضل الهی در سنگر جهاد مشت‌های محکم خود را آماده کرده‌ایم تا بر دهان یاوه‌گویان بزنیم.

وی اضافه کرد: این توهم که ملت ایران به دلیل تحریم‌ها تن به مذاکره داده است توهمی انحرافی است چراکه ملت ایران از حقوق خود که به خاطر آن قیمت گزافی داده است، کوتاه نمی‌آیند. دنیا و مذاکره‌کنندگان بدانند ملت ایران ملت بزرگی است و به خاطر شکم و مشکلات اقتصادی از حقوق خود سر سوزنی کوتاه نخواهند آمد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: نجابت برخی از افراد داخلی و فضاسازی بعضی عناصر وابسته به غرب دشمن را به اشتباه انداخته و آنان را وادار به بی‌ادبی کرده است که ملت ایران صدقه خوار آمریکا است.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که آمریکا پول ملت‌های دنیا را خورده و به یغما برده است و آنها یک وحشی خونخوار بی قانونی هستند که خودشان از پول ملت ایران تغذیه و با این اموال غصبی حکومت پوشالی خود را اداره می‌کنند و امروز نیز که مختصری از پول خودمان را به ما برگرداندند، اینگونه صحبت می‌کنند. البته ملت ایران در یوم الله ۲۲ بهمن امسال پاسخ آنها را داد و همیشه این عزت و صلابت در ملت ایران خواهد بود.

وی همچنین سالگرد فتوای حضرت امام(ره) در خصوص اعدام سلمان رشدی را گرامی داشت و گفت: این نیز جزو صفحات زرین حیات عزتمند حضرت امام (ره) بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x