تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دانش آموزان معتاد ارجاع می‌شوند نه اخراج / راه اندازی رشته بهداشت در دانشگاه فرهنگیان

  • کد خبر : 22961
  • 26 بهمن 1392 - 12:38
دانش آموزان معتاد ارجاع می‌شوند نه اخراج / راه اندازی رشته بهداشت در دانشگاه فرهنگیان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش کمال مهر، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری صبح امروز خود گفت: عمده فعالیت‌های ما در حوزه  برنامه ۴ ساله اجرایی  کردن سند تحول در بخش‌های تحت پوشش و توسعه مشارکت‌ها فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان و پیشبرد امور آموزش و پروش، بهسازی و ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای مدیریت و رهبری آموزشگاهی، مدیریت بر منابع مالی و بهره‌وری اقتصادی است.

حمیدی افزود: در حوزه تربیت بدنی در تلاشیم فعالیت‌ها را به طرف مدرسه ببریم و موضوع المپیادهای درون مدرسه‌ای و احیای طرح درس قهرمان با اولویت مدارس ابتدایی از جمله برنامه‌های ما است.

همچنین استعدادیابی و اتصال فعالیت‌های درون مدرسه‌ای به برون مدرسه‌ای از جمله مسائلی است که در این بخش صورت می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نظام‌مند کردن و افزایش سرانه و اماکن ورزشی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و فاصله‌  برون مدرسه‌ای از دیگر رویکردهای ما است.

وی بیان داشت: همچنین در دفتر سلامت آموزش و پرورش اتاق فکری تشکیل شده تا بتوانیم فاصله مدرسه ستاد و استان را کاهش دهیم و در حال تدوین سند سلامت جامعه هستیم.

حمیدی افزود: اجرای برنامه شناسنامه سلامت افزایش مربیان بهداشت کمبود مربیان نظارت بر پایگاه های تغذیه و طرح های ویژه در وزارت بهداشت از دیگر برنامه های این دفتر است.

وی بیان داشت: سیاست ما در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهره گیری از توانایی دانش آموزان معلمان و مدارس است تا دانش آموز در برابر آسیب های اجتماعی تجهیز شود.

وی گفت: دو کتاب در ارتباط با مهارت زندگی به کتب دانش آموزان متوسطه اضافه شده که فعلیت انجمن اولیا و مربیان در فصل پنجم این کتاب آمده است.

همچنین سالانه ۶۶۰ هزار نشریه پیشگیری برای والدین و ۳۰۰ هزار برای کارکنان چاپ می‌شود که از امسال این نشریه ها برای دانش آموزان نیز چاپ خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در خصوص طرح های ملی مانند سباح تنیس روی میز ژیمناستیک و … به مدارس ابلاغ شده که این طرح ها را ادامه دهند اما این امر منوط به این است که امکانات و منابع انسانی در همه جا تامین باشد چراکه در غیر این صورت ما شاهد این هستیم که میزان منابع طرح سباح با اعتبار یک سال آموزش و پرورش در بخش تربیت بدنی برابری می‌کند.

حمیدی افزود: اجرای طرح های ملی در مدارس غیر دولتی الزام شده اما تاکید شده که در صورت نیاز از مشارکت والدین استفاده شود و در غیر این صورت به دلیل فراهم نبودن شرایط این طرح اجرا نمی‌شود.

وی گفت: ۲ هزار و ۹۵۰ فضای ورزشی در برون مدارس داریم، همچنین ۷۹۸ طرح نیمه تمام ورزشی داریم که از این بین ۱۴۳ استخر سرپوشیده هستند، در سال آینده درصدی این فضاهای ورزشی تحت نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی در خصوص دانش آموزان معتاد گفت: هیچ دانش آموزی در مدرسه معتاد نمی‌شود، اما باید همه دستگاه ها کمک کنند تا نوجوانان آسیب پذیر شناسایی شوند.

وی افزود: هیچ دانش آموز معتادی از مدارس اخراج نمی شود بلکه دانش آموزان معتاد ارجاع خواهند شد.

حمیدی اظهار داشت: در حال حاضر ۵ هزار ۷۰۰ مربی بهداشت مدارس را داریم و در دانشگاه فرهنگیان رشته بهداشت مدارس را راه اندازی خواهیم کرد و فارغ‌التحصیلان جذب مدارس شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: آمار دقیقی از اعتیاد دانش آموزان نداریم اما باید  در این زمینه شیوع‌شناسی صورت گیرد.

وی در خصوص ایدز نیز افزود: آمار ایدز در حال رشد است اما در این زمینه فعالیت هایی در حال انجام است.

حمیدی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳ هزار معلم ورزش داریم که هزار نفر  آن در بخش های اداری و ۲ هزار نفر در سالن‌های ورزشی مشغول به کار هستند.

 

 

باشگاه خبرنگاران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x