تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

مجمع روحانیون بایددرباره همراهی با فتنه ۸۸ پاسخگو باشد/ شاگرد اولی دولت در پرداخت خسارت/ تغییر ۳ هزار مدیر دولتی در ۶ ماه

  • کد خبر : 22706
  • 26 بهمن 1392 - 7:36
مجمع روحانیون بایددرباره همراهی با فتنه ۸۸ پاسخگو باشد/ شاگرد اولی دولت در پرداخت خسارت/ تغییر ۳ هزار مدیر دولتی در ۶ ماه

وقتی روزنامه زنجیره‌ای برای مصادره ۲۲ بهمن سینه‌خیز می‌رود!/ پسر‌آقای مدیر از خجالت رئیس حراست درآمد / دردسرهای فعالیت تجار افغانی در ایران/ توصیه رضایی به دولتی‌ها و… از جمله مهمترین اخبار ویژه روزنامه های شنبه است.

 

 

کمال مهر؛

*کیهان

وقتی روزنامه زنجیره‌ای برای مصادره ۲۲ بهمن سینه‌خیز می‌رود!

یک روزنامه زنجیره‌ای حامی حذف شعار مرگ بر آمریکا در اقدامی مذبوحانه درصدد مصادره حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن برآمده و ادعا کرد راهپیمایی چشمگیر امسال حاصل دعوت طیف متبوع آنها بوده است.حزب مشارکت، مجمع روحانیون و خاتمی در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن بیانیه‌هایی صادر کرده بودند و «علی-ش» از اعضای حزب منحله مشارکت به همین بهانه در سرمقاله روزنامه شرق ادعا کرد تفاوت چشمگیر راهپیمایی امسال حاصل این دعوت‌هاست.این عنصر تندرو ضمنا نوشته که «اقلیت تندرو  با حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن، امکان تداوم فضای تندروی را از دست داده‌اند.

این موضع‌گیری در حالی است که اولا گروه‌های مذکور به رغم صدور بیانیه، به خاطر پیش‌بینی انزجار و خشم مردم، در راهپیمایی ۲۲بهمن حاضر نشدند و در حقیقت بیانیه دعوتشان صرفا برای خالی‌نبودن عریضه و رد گم‌ کنی و عوض کردن بی‌سر و صدای ریل بود. ثانیا شعار اصلی مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن مانند همیشه «شعار مرگ بر آمریکا» و تأکید بر مقاومت و پایداری و تسلیم‌ناپذیری در برابر فشار شیطان بزرگ است حال آن که شبه اصلاح‌طلبان و نشریات زنجیره‌ای ضمن اینکه در طول سال‌های اخیر علنا مواضع تسلیم‌طلبانه گرفته‌اند، چند ماه پیش نیز خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا شدند، یعنی همان خیانتی که در آشوب‌های‌ سال ۸۸ نیز مرتکب شده بودند. همچنین باید یادآور شد که مقامات آمریکایی بارها به صراحت از مدعیان اصلاح‌طلبی- تجدیدنظرطلبی بر سر شعارهای انقلاب – حمایت کرده‌اند.بدین ترتیب معلوم است که حضور حماسی مردم و تأکید بر انزجار از آمریکا، در حقیقت به انزوا بردن بیشتر افراطیون هیزم‌کش فتنه آمریکایی- انگلیسی – صهیونیستی هم هست.

وقتی روزنامه زنجیره‌ایبرای مصادره ۲۲ بهمن سینه‌خیز می‌رود!

یک روزنامه زنجیره‌ای حامی حذف شعار مرگ بر آمریکا در اقدامی مذبوحانه درصدد مصادره حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن برآمده و ادعا کرد راهپیمایی چشمگیر امسال حاصل دعوت طیف متبوع آنها بوده است.حزب مشارکت، مجمع روحانیون و خاتمی در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن بیانیه‌هایی صادر کرده بودند و «علی-ش» از اعضای حزب منحله مشارکت به همین بهانه در سرمقاله روزنامه شرق ادعا کرد تفاوت چشمگیر راهپیمایی امسال حاصل این دعوت‌هاست.این عنصر تندرو ضمنا نوشته که «اقلیت تندرو  با حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن، امکان تداوم فضای تندروی را از دست داده‌اند.این موضع‌گیری در حالی است که اولا گروه‌های مذکور به رغم صدور بیانیه، به خاطر پیش‌بینی انزجار و خشم مردم، در راهپیمایی ۲۲بهمن حاضر نشدند و در حقیقت بیانیه دعوتشان صرفا برای خالی‌نبودن عریضه و رد گم‌ کنی و عوض کردن بی‌سر و صدای ریل بود.

ثانیا شعار اصلی مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن مانند همیشه «شعار مرگ بر آمریکا» و تأکید بر مقاومت و پایداری و تسلیم‌ناپذیری در برابر فشار شیطان بزرگ است حال آن که شبه اصلاح‌طلبان و نشریات زنجیره‌ای ضمن اینکه در طول سال‌های اخیر علنا مواضع تسلیم‌طلبانه گرفته‌اند، چند ماه پیش نیز خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا شدند، یعنی همان خیانتی که در آشوب‌های‌ سال ۸۸ نیز مرتکب شده بودند. همچنین باید یادآور شد که مقامات آمریکایی بارها به صراحت از مدعیان اصلاح‌طلبی- تجدیدنظرطلبی بر سر شعارهای انقلاب – حمایت کرده‌اند.بدین ترتیب معلوم است که حضور حماسی مردم و تأکید بر انزجار از آمریکا، در حقیقت به انزوا بردن بیشتر افراطیون هیزم‌کش فتنه آمریکایی- انگلیسی – صهیونیستی هم هست.

پسر‌آقای مدیر از خجالت رئیس حراست درآمد

یک سایت حامی دولت در کتک‌کاری چندباره فرزند یکی از مقامات دولتی در محل کار پدر خویش خبر داد.به گزارش آینده آن‌لاین، پسر یکی از مقامات ارشد دولت که قبلا هم سوابق حاشیه‌سازی داشته، سه‌شنبه گذشته با حضور در محل کار پدر، ضرب شستی از خود به جای گذاشته است.براساس این گزارش فرد یاد شده که ظاهرا سابقه تهدید و ارعاب در زادگاه پدری را نیز دارد، این‌بار به دلیل رد شدن افراد پیشنهادی‌اش به پدر توسط رئیس حراست از خجالت رئیس حراست درآمده و یادگاری‌هایی از خود به جای گذاشته است. گرچه حال عمومی رئیس حراست مساعد است اما قرار شده که وی این حادثه را پیگیری نکند. برخی رسانه‌ها فرد یاد شده را «ت-ن» معرفی کرده‌اند.

مجمع روحانیون بایددرباره همراهی با فتنه ۸۸ پاسخگو باشد

«برخی اعضای مجمع روحانیون در بحث‌های درونی ضمن اشاره به بیانیه‌ها و مواضع ساختارشکنانه مجمع درباره حوادث سال ۸۸ معتقدند ما باید شجاعت اعتراف به اشتباه را داشته باشیم».

این خبر را سایت «مشرق» منتشر کرد و به بررسی عملکرد مجمع روحانیون در شکل‌گیری فتنه ۸۸ پرداخت. براساس این تحلیل نخستین قدم اشتباه مجمع در انتخابات سال ۸۸، زمینه‌سازی برای طرح ادعای تقلب و حمایت از تشکیل کمیته صیانت از آرا بود. علی‌اکبر محتشمی‌پور از اعضای با سابقه مجمع به عنوان رئیس کمیته صیانت از آرا انتخاب می‌شود و سیدمحمد موسوی‌خوئینی‌ها به عنوان دبیر مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌ای عدم سلامت انتخابات را القا می‌کند.

اشتباه دوم، بعد از انتخابات و با تنظیم بیانیه‌ای مبنی بر رد کردن نتیجه و درخواست ابطال انتخابات صورت پذیرفت؛ این مجموعه در بیانیه روز ۲۳ خرداد ادعا می‌کند «مجمع روحانیون مبارز در جلسه‌ای فوق‌العاده به این نتیجه رسید که برای دفاع از جمهوریت اسلامی نظام و بازگرداندن اعتماد عمومی و نگاهبانی از موج آشتی ملی با صندوق‌های رای، ابطال این انتخابات و تجدید آن در فضایی عادلانه‌تر و منطقی‌تر راه‌کار مناسب است.»

مجمع علاوه بر زیر سوال بردن نتیجه انتخابات و رأی نهادهای قانونی، خواستار راهپیمایی خیابانی در تاریخ شنبه ۳۰ خرداد شد و این در حالی است که برخی از اعضای مجمع قبل از این در راهپیمایی‌های غیرقانونی شرکت کرده بودند؛ در نهایت بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در نمازجمعه که خواستار پایان دادن به اردوکشی خیابانی شدند، مجمع دو ساعت پیش از شروع این راهپیمایی اعلامیه‌ای مبنی بر لغو شدن این راهپیمایی صادر می‌کند.

بیانیه دوم تیرماه مجمع، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سیاسی تکرار مواضع شبکه‌های ضد انقلاب بود که در قالب بیانیه توسط مجمع روحانیون مبارز انتشار یافت. مجمع روحانیون مبارز با نادیده گرفتن حمایت و دخالت دولت‌های خارجی در حمایت از تجمعات غیرقانونی و خشونت‌آمیز، این موارد را خودجوش نامید.

مشرق عدم مرزبندی و موضع‌گیری صریح در برابر تحرکات ضدانقلاب را مورد اعتراض قرار داده و می‌نویسد: در طول هشت ماه فعالیت فتنه‌گران در کشور، مجمع روحانیون مبارز نسبت به هیچ‌کدام از شعارها و اقدامات انحرافی مثل شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «آتش زدن عکس امام خمینی(ره)» و اهانت به ساحت سیدالشهداء (ع) در روز عاشورا واکنشی نشان نمی‌دهد و بر خواسته‌های قبلی خود اصرار ورزید. بیانیه‌ها و تحرکات صورت گرفته اخیر، مانند حضور اعضای مجمع در حرم مطهر امام خمینی(ره) و تلاش خاتمی برای حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن در همین چارچوب و به منظور خارج ساختن مجمع از انزوایی است که پس از سال ۸۸ دچارش شده‌اند.

این تحلیل در پایان خاطر نشان می‌کند: مجمع و اعضای آن برای بازگشت مجدد به فضای سیاسی و آنچه که خود «باز شدن فضای همدلی» عنوان می‌کنند باید الزامات و اقتضائات این بازگشت را نیز بپذیرند.

مجمع روحانیون باید درباره خون‌های ریخته شده بعد از انتخابات پاسخ دهند و اینکه چه تضمینی وجود دارد که این اشتباهات بار دیگر تکرار نشود؟

تغییر ۳ هزار مدیر دولتی در ۶ ماه

دولت یازدهم با برکناری بیش از سه هزار نفر از مدیران دستگاه‌های دولتی طی شش ماه نخست، رکورد جدیدی به جای گذاشت.
در حالی که برخی حامیان دولت، در توجیه ناکامی در اجرای طرح توزیع سبد کالا، ادعای سنگ‌اندازی مدیران مخالف دولت در بدنه دستگاه‌های اجرایی را مطرح کرده‌اند، آمار برکناری بیش از ۳ هزار نفر از مدیران کشور در شش ماه اخیر، این ادعا را رد می‌کند.

به گزارش مشرق تاکنون که شش ماه و یک هفته از روی کارآمدن دولت جدید می‌گذرد، به طور میانگین هر روز ۱۶ مدیر برکنار شده است.
نگاهی به جداول عزل و نصب‌ها نشان می‌دهد اکثر افرادی که از سوی دولت در شش ماه اخیر به مناصب و پست‌های مدیریتی منصوب شده‌اند، وابسته به جریان اصلاح‌طلب هستند.

با وجود افراط برخی مسئولین دولت یازدهم در عزل و نصب‌های گسترده، برخی حامیان روحانی در هفته گذشته تلاش کردند علت ناکامی دولت در اجرای طرح توزیع سبد کالایی را سنگ‌اندازی مدیران غیرهمسو با دولت جا بزنند که با توجه به روند تسویه گسترده‌ای که در شش ماه اخیر صورت گرفته، این ادعا کاملاً مردود است.

ضمناً آمار تغییرات بدون محاسبه انتصاباتی است که رسانه‌ای نشده و عزل و نصب‌ها در سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون سازمان انرژی اتمی و… در شمار این ۳ هزار نفر نیست.

*خراسان

 شاگرد اولی دولت در پرداخت خسارت

بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، دولت یازدهم از زمان استقرار خود با چندین حادثه غیرمترقبه مهم در استان های مختلف مواجه شده است که با احتساب زمان تخصیص اعتبار به این مناطق و برخی دیگر از مصوبات کابینه برای پرداخت خسارت های ناشی از مواردی چون سیل، خشکسالی، زلزله و آتش سوزی در حدود ۱۰ استان، سرعت عمل این دولت در مقایسه با سالهای گذشته رتبه اول را دارد.

دردسرهای فعالیت تجار افغانی در ایران

بر اساس گزارش نهادهای فعال بخش خصوصی به مسئولان دولتی، در حالی که تا سال ۱۳۹۱، برای فعالان اقتصادی افغانی مقیم ایران کارت بازرگانی صادر می شد، اما در سال جاری، تمدید و یا صدور کارت بازرگانی توسط اتاق ایران برای این افراد متوقف شده است که با توجه به نقش مهم این تجار در توسعه اقتصادی و رونق صادرات میان دو کشور، ضرورت تمدید کارت بازرگانی این تجار افغانی احساس می شود.

*جام جم

رسانه های غربی به دنبال القای تفرقه

رئیس کمیسیون امنیت ملی در برنامه دیروز، امروز، فردا با اشاره به راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن گفت: بیگانگان تصور داشتند با تغییر دولت، آرمان‌های ما هم تغییر پیدا می‌کند، در صورتی که این موضوع واقعیت نداشت و شعار «مرگ بر آمریکا» نکته شاخص راهپیمایی امسال بود و مردم با این شعار به استقبال گزینه روی میز آمریکا رفتند.

به گزارش مهر، بروجردی در این برنامه تلویزیونی گفت: ایجاد تفرقه بین ملت چیزی است که غرب و رسانه‌های غربی سال‌هاست دنبال می‌کنند. آنها سعی می‌کنند وجود تفرقه را در کشور القا کنند، اما این موضوع کارساز نخواهد بود.

توصیه رضایی به دولتی‌ها

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پنجشنبه شب در گفت‌وگویی با شبکه دوم سیما با بیان این‌که احمدی‌نژاد از نسل دومی‌ها استفاده کرد، اما روحانی دوباره به نسل اولی‌ها بازگشت، گفت: دولتی‌ها نباید فکر کنند که فقط با دوستانشان می‌توانند کشور را اداره کنند؛ یعنی باید از همه کارشناسان حتی از دولت قبلی نیز استفاده کرد. او توصیه کرد: باید آرامش را در کشور حفظ کرد. در همین دو هفته گذشته ما دیدیم که هم از سمت دوستان ما در دولت ناشکیبایی‌ها و هم از سوی منتقدان دولت کم‌حوصله‌گی‌هایی صورت گرفت. بازار بورس دچار مشکلات شد؛ یعنی در کشور ما همه چیز ظرف یکی دو هفته به هم می‌ریزد و این خوب نیست.

سلیمانی: جریان ملی‌گرایی یک دروغ است

فرمانده سپاه قدس با بیان این‌که ملی‌گرایی در ایران با هدف مقابله با اسلام و مذهب ایجاد شد، گفت: جریان ملی‌گرایی در ایران دروغ است. به گزارش مهر، سردار قاسم سلیمانی عصر پنجشنبه در اولین مراسم سالگرد شهید حسن شاطری که در گلزار شهدای سمنان برگزار شد، با اشاره به این مطلب که حمایت از مبارزان و جریان‌های اسلامی و دفاع از اسلام و مسلمین در برابر تجاوزها به جهان اسلام از وی‍ژگی‌های انقلاب اسلامی ایران است، افزود: در این دو بعد، ایران انحصاری عمل می‌کند و کسی این قابلیت را ندارد.

کاردار بحرین احضار شد

در پی اظهارات سخیف وزیر خارجه بحرین، کاردار این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد. مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: طی احضار کاردار ازسوی رئیس اداره خلیج‌فارس، به ایشان خاطرنشان شد دولت بحرین به جای اتکا به نیروهای خارجی و روآوردن به رویکردهای امنیتی و طایفه‌گرایانه، خواسته‌های مردم کشورش را محقق سازد. همچنین در واکنش به این احضار، وزارت خارجه بحرین، محمدرضا بابایی، کاردار سفارت ایران را فراخواند.

شیخ خالد بن احمد آل‌خلیفه، وزیر خارجه بحرین، چهارشنبه در صفحه توییتر خود از عباراتی توهین‌آمیز در قبال دعوت به پایداری مردم مبارز بحرین استفاده کرده بود.

انتشار نوار ویدئویی درباره حمله به سفارت ایران

شبکه‌های اینترنتی مرتبط با گروه‌های تندرو، یک نوار ویدئویی را که از سوی گردان عبدالله عزام از تشکیلات وابسته به شبکه القاعده در اختیارشان قرار گرفته بود، منتشر کردند که درباره حمله انتحاری اخیر به سفارت ایران در بیروت بود. به گزارش ایسنا، بنابر گزارش سی.ان.ان، در این نوار ویدئویی شخصی به نام معین ابوظهر نشان داده شده که می‌گوید او خود این نوع عملیات را برای سفارت ایران در بیروت انتخاب کرده؛ زیرا بنابر ادعای این شخص، این اقدام خسارت بزرگی را به ایران وارد می‌کرد.

دعوای طلبگی در مجمع تشخیص

حجت‌الاسلام محمدی عراقی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه شناسنامه گفت: اختلاف دیدگاه در مجمع بشدت وجود دارد که گاهی به دعوای طلبگی نیز کشیده می‌شود، اما کسی از موضع جناحی برخورد نمی‌کند. به گزارش فارس، او همچنین بیان کرد: شهادت می‌دهم از اکثریت قاطع افرادی که در مجمع هستند، کسی را سراغ ندارم که از موضع جناحی وارد مسائل شود.

*تهران امروز

تجمع اعتراضی علیه اظهارات استاند‌‌‌ار قزوین

به گزارش رجا، عد‌‌‌ه‌ای از د‌‌‌انشجویان، جوانان و طلاب قزوینی صبح جمعه با حضور د‌‌‌ر مقابل ساختمان استاند‌‌‌اری قزوین، د‌‌‌ر اعتراض به سخنان اخیر استاند‌‌‌ار د‌‌‌ر رابطه با خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین تجمع کرد‌‌‌ند‌‌‌. ظاهرا انتقاد‌‌‌ات شد‌‌‌ید‌‌‌ حجت‌الاسلام عابد‌‌‌ینی امام جمعه موقت قزوین د‌‌‌ر خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته از شیوه توزیع سبد‌‌‌کالا و بی‌سواد‌‌‌ خواند‌‌‌ن منتقد‌‌‌ان با واکنش استاند‌‌‌ار روبه‌رو شد‌‌‌ه بود‌‌‌. مرتضی روزبه د‌‌‌ر واکنش به این سخنان، امام جمعه موقت شهر قزوین را متهم به بی‌انصافی و بی‌عد‌‌‌التی کرد‌‌‌. استاند‌‌‌ار قزوین گفته بود‌‌‌: د‌‌‌ر د‌‌‌ولت‌های نهم و د‌‌‌هم و د‌‌‌ر حالی که مراجع منتقد‌‌‌ بود‌‌‌ه و علما اعتراض می‌کرد‌‌‌ند‌‌‌، شما سکوت را د‌‌‌ر د‌‌‌ستور کار قرار د‌‌‌اد‌‌‌ه بود‌‌‌ید‌‌‌.

صد‌‌‌ور مجوز مذاکره با ۵+۱ د‌‌‌ر د‌‌‌ولت د‌‌‌هم

اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس د‌‌‌ر اولین کنفرانس حماسه سیاسی و حماسه اقتصاد‌‌‌ی که صبح جمعه د‌‌‌ر سفارت سابق آمریکا برگزار شد‌‌‌،با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ گفت: مقام معظم رهبری ۱۰ ماه قبل از د‌‌‌ولت جد‌‌‌ید‌‌‌، مجوز مذاکرات را صاد‌‌‌ر کرد‌‌‌ه بود‌‌‌ند‌‌‌ و اینگونه نبود‌‌‌ه که چون د‌‌‌ولت آقای روحانی روی کار آمد‌‌‌ه، مجوز صاد‌‌‌ر شد‌‌‌ه است.

نگرانی آیت‌الله طالقانی از حضور مرد‌‌‌م!

مهر نوشت: آیت‌الله سید‌‌‌ هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری د‌‌‌ر جمع خانواد‌‌‌ه‌های شهد‌‌‌ا و مرد‌‌‌م گناوه با اشاره به د‌‌‌ل نگرانی آیت‌الله طالقانی د‌‌‌ر مورد‌‌‌ حضور مرد‌‌‌م د‌‌‌ر خیابان‌ها د‌‌‌ر ۲۱بهمن ماه و جواب به امام(ره) که رژیم مرد‌‌‌م را می‌کشند‌‌‌، افزود‌‌‌: این رهبر تابع امام زمان(عج) به آیت‌الله طالقانی می‌گوید‌‌‌ نگران نباش، به مرد‌‌‌م اعلام کنید‌‌‌ به خیابان‌ها بریزند‌‌‌، د‌‌‌ستور است.

شایعه استعفای نخستین وزیر کابینه روحانی

فرد‌‌‌ا نوشت: د‌‌‌ر حالی که چند‌‌‌ روزی از استعفای رئیس سازمان میراث فرهنگی سپری نشد‌‌‌ه، خبرهایی مبنی بر بروز اختلاف د‌‌‌ر تیم مد‌‌‌یریتی د‌‌‌ولت و آغاز تغییرات گسترد‌‌‌ه بخصوص د‌‌‌ر وزارت صنعت و معد‌‌‌ن به گوش رسید‌‌‌. منابع مطلع خبراز سه تغییر عمد‌‌‌ه د‌‌‌ر د‌‌‌ولت می‌د‌‌‌هند‌‌‌. تغییراتی که هنوز نهایی نشد‌‌‌ه اما صحبت و بحث د‌‌‌رخصوص آن به گوش می‌رسد‌‌‌. گویا محمد‌‌‌ رضا نعمت‌زاد‌‌‌ه، بزود‌‌‌ی د‌‌‌ولت را ترک خواهد‌‌‌ کرد‌‌‌ و ظاهرا پیشنهاد‌‌‌ تصد‌‌‌ی وزارت به محمد‌‌‌ نهاوند‌‌‌یان رئیس د‌‌‌فتر روحانی و سرپرست نهاد‌‌‌ ریاست‌جمهوری د‌‌‌اد‌‌‌ه شد‌‌‌ه است.

اد‌‌‌امه عزل و نصب توسط مد‌‌‌یران جریان انحرافی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مد‌‌‌یران نصب شد‌‌‌ه توسط جریان انحرافی د‌‌‌ر شرکت‌ها د‌‌‌رحال تلاش برای حذف نیروهای کلید‌‌‌ی هستند‌‌‌. د‌‌‌ر یکی از شرکت‌های د‌‌‌ارویی تبریز، مد‌‌‌یر منتسب به جریان انحرافی که د‌‌‌ر آخرین ماه د‌‌‌ولت قبل د‌ر این سمت نصب شد‌‌‌ه است د‌‌‌ر تلاش برای حذف نیروهای قد‌‌‌یمی سازمان از طریق روش‌های مختلف از جمله تهد‌‌‌ید‌‌‌ است.

*ایران

کمپین جهانی حامیان سربازان ربوده شده ایرانی

خبر اول این که کمپین حامیان سربازان ربوده شده ایرانی به زبان‌های مختلف در صفحات شبکه‌ اجتماعی فیس بوک خطاب به چهار مقام برجسته در دنیا «تضمین سلامت و آزادی این سربازان و بازگشت آن‌ها» را خواستار شدند. به گزارش ایسنا، این کمپین با نوشتن بیانیه‌ای خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران، ممنون حسین رئیس‌جمهوری پاکستان و پیتر مارور رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، تلاش این مقامات برای آزادی پنج سرباز ایرانی ربوده شده به وسیله گروه مسلح «جیش العدل» در مرزهای جنوب شرقی ایران را خواستار شدند. کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی امیدوارند که با تشکیل کمپین اعتراضی در مورد اقدام به گروگان‌گیری سربازان ایرانی، دولت ها و نهادهای بین‌المللی برای آزادی آن‌ها اقدام کنند.

مخالفت دادگاه ترکیه با آزادی رضا ضراب

خبر دیگر این که دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده فساد مالی و ارتشا در دستگاه دولتی ترکیه روز جمعه هشت تن از متهمان این پرونده از جمله مدیرعامل سابق هالک بانک را آزاد و درخواست آزادی رضا ضراب و دو تن از فرزندان وزرای سابق ترکیه را رد کرد. به گزارش ایرنا، این در حالی است که سلیمان ارسلان مدیرعامل سابق هالک بانک (بانک ملی) ترکیه که از او به عنوان یکی از اصلی‌ترین متهمان پرونده جنجالی عملیات ارتشا و فساد مالی در ترکیه نام برده می‌شود دیروز از زندان آزاد شد.

مذاکرات مک فارلین با اجازه امام (ره) بود

شنیدیم که جشن سالگرد سی و پنجمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به همت شورای مشورتی اصلاح‌طلبان قم برگزار شد. به گزارش ایلنا سیدحسین موسوی تبریزی با انتقاد از مواضع برخی از گروه‌های مخالف دولت درخصوص توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵، گفت: متأسفانه بعضی‌ها می‌گویند امام خمینی (ره) همیشه دلش می‌خواست که با امریکا بجنگد؛ تهمت از این بالا‌تر می‌شود؟ کی امام(ره) دلش می‌خواست با کسی بجنگد؟ دادستان اسبق کل انقلاب با بیان اینکه دنبال کردن روش نرمش قهرمانانه در سیاست خارجی خیلی خوب است، تأکید کرد: نه فقط حالا بلکه حتی در زمان امام خمینی(ره) هم همین طور بود، که امکان ندارد، بدون اذن و اجازه رهبری، مسائل مهم سیاست خارجی را انجام دهند. وی افزود: شما فکر می‌کنید جریان مک فارلین و مذاکراتی که دوستان، آن موقع راه انداختند و خیلی هم مذاکرات خوبی بود، بدون اجازه امام خمینی(ره) بود؟ نه؛ با اذن امام خمینی(ره) و با اطلاع امام(ره) و با اطلاع بزرگان بود.

دکترین حکومت‌داری آیت‌الله مصباح یزدی

با خبر شدیم که حجت‌الاسلام محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و داماد آیت‌الله مصباح یزدی درباره دکترین حکومت‌داری مصباح یزدی گفت: ایشان به نوعی دموکراسی و انتخابات صنفی و تخصصی اعتقاد دارند و معتقداند اینکه همه مردم جمع شوند و کسانی را انتخاب کنند از نظر مبانی عقلی و شرعی قابل دفاع نیست. به گزارش فارس، محمدی عراقی که در برنامه شناسنامه شرکت کرده بود در توضیح این نوع دموکراسی گفت: دیدگاه ایشان این است که هر صنف و هر گروه می‌تواند بهترین و صالح‌ترین فرد را در صنف خودش مشخص کند. آقای مصباح این را قبول ندارند که کسی بیاید و در مورد فردی نظر بدهد که با تخصص او سازگار نیست.

فعالیت غیررسمی حزب اعتماد ملی

دست آخر این که قائم مقام حزب اعتماد ملی تشکیل هر نوع جلسه رسمی یا کنگره این حزب را موکول به رفع حصر از دبیرکل این حزب دانست. رسول منتجب نیا با رد اخباری دال بر تشکیل جلسات رسمی این حزب، به ایلنا، گفت: برای ادامه فعالیت از نظر وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و همچنین نظام جمهوری اسلامی مشکلی نداریم. اما به لحاظ اینکه دبیرکل ما در حصر است و دولت و مسئولان دیگر در صدد رفع مشکل هستند؛ بعد از حل این مشکل فعالیت حزبی خود را اعم از برگزاری جلسات یا تشکیل کنگره را خواهیم داشت. البته این به آن معنا نیست الان فعالیت نداشته باشیم. ما فعالیت غیر رسمی و غیر رسانه‌ای داریم.

*جمهوری اسلامی

* تأیید فیلم رستاخیز از سوی آیت‌الله سیستانی و مراجع دیگر تکذیب شد. به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) – ابنا – درحالی که تعدادی از رسانه‌ها به نقل از وزیر ارشاد مدعی شده بودند که “آیت‌الله العظمی سیستانی” و تعدادی دیگر از مراجع، فیلم سینمایی “رستاخیز” را مورد تأیید قرار داده‌اند روابط عمومی وزارت ارشاد و نیز مؤسسه تماشا این خبر را تکذیب کردند. متن اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سایت رسمی این وزارتخانه منتشر شده به شرح زیر است: “مطالبی از قول وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای جنتی، توسط خبرگزاری‌ها نقل شده که از آن سخنان، سرمایه‌گذاری مستقیم تعدادی از مراجع عظیم الشأن تقلید در ساخت فیلم رستاخیز و نظارت بر مراحل تحقیق و نگارش فیلم نامه برداشت شده است. بدین وسیله خبر فوق تصحیح و نقش مراجع عظیم الشأن به شیوه یاد شده تکذیب می‌گردد.”

* صدور حکم ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی توسط حضرت امام خمینی، حتی خردسالان را نیز برای حمایت از اسلام به صحنه آورد. یک تصویر که در سایت‌ها منتشر شده، دختری خردسال به حکم تاریخی حضرت امام است که در این حکم آمده است: “به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مؤلف کتاب “آیات شیطانی” که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاءالله. ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد.” در پلاکاردی که دختر خردسال مسلمان دردست دارد به زبان انگلیسی آمده است: ما آماده کشتن رشدی هستیم.

*قدس

واکنش آیت‌ا… مقتدایی به «رستاخیز»

جهان: آیت‌ا… مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در واکنش به نمایش چهره‌های حضرت عباس (ع) و فرزندان معصوم امام حسین (ع) در فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: این بزرگواران قداست بالایی در بین شیعیان و افراد متدین دارند، بنابراین نباید چهره آنان به صورت شفاف نشان داده شود. وی گفت: من به عوامل فیلم رستاخیز توصیه می‎کنم که از نمایش چهره فرزندان معصومین(ع) خودداری کنند.

ضراب آزاد نمی‌شود

ایرنا: دادگاه رسیدگی کننده به پرونده فساد مالی و ارتشا در دستگاه دولتی ترکیه روز جمعه هشت نفر از متهمان این پرونده از جمله مدیرعامل سابق هالک بانک را آزاد و درخواست آزادی رضا ضراب و دو تن از فرزندان وزرای سابق ترکیه را رد کرد. رضا ضراب تاجر ایرانی که شهروند ترکیه نیز هست، متهم به پولشویی و تخلف در تجارت طلا و انتقال ارز شده است.

مقصر مسمومیت پردیس معرفی نشد

جهان: هاشمی استاندار تهران با اشاره به برخورد قانونی با مدیری که مسؤول مسمومیت تعداد زیادی از اهالی شهر جدید پردیس بود، گفت: قرار بود وزارت بهداشت گزارش تکمیلی این حادثه را ۷۲ ساعته اعلام کند که متأسفانه با گذشت ۱۰ روز هنوز این گزارش آماده نشده است.

شهادت یک فوتبالیست در سوریه

قدس آنلاین: بازیکن یکی از تیمهای باشگاهی لبنان که با عضویت در حزب‌ا… و مقاومت اسلامی برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) و مقدسات اسلامی به دمشق رفته بود، در درگیری با تروریستهای تکفیری به شهادت رسید. حسین جعفر نصرا… بازیکن فوتبال تیم باشگاه الاهلی برج‌رحال بود.

پرسش طائب از آمریکایی ها

تسنیم: حجت الاسلام مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار در مراسم مسجد اعظم منارجنبان اصفهان با بیان اینکه آمریکایی‌ها قدرت مقابله با ما را ندارند و گزینه روی میز جز خنده و مسخره چیزی نبود، گفت: امروز آمریکا سگ شکاری خوابیده و پارس کن هم نیست، به این دلیل که اگر گزینه نظامی روی میز است، پس چرا به دنبال مذاکرات هستند.

تیک رفتاری اوباما

قدس آنلاین: مایکل دوران عضو اندیشکده آمریکایی بروکینگز گفت: اوباما در برابر ایران دچار تیک رفتاری است و فقط بلوف می‌زند.

واکنش به معراجی‌ها

جهان: غلامعلی حدادعادل درخصوص اکران فیلم «معراجی‌ها» گفت: همه فیلمهایی که یاد جبهه را زنده نگه داشته و حال و هوا و یاد شهدا و رزمندگان را تجدید می‌کنند، فیلمهای ارزشمندی هستند که باید از تمام عوامل تولید این فیلمها اعم از نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگران آن تشکر کرد، بویژه این فیلم که در حین تهیه، حال و هوایی شهادت‌گونه داشت، باز هم ممنونیم از آقای ده‌نمکی که یاد جبهه را زنده نگه‌ می‌دارد.

نخبگان حقوق ۳ سال کارشان را می‌گیرند

فارس: سورنا ستاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: این بنیاد آمادگی لازم را دارد تا حقوق هر یک از نخبگان را به مدت سه سال پرداخت و از آنان حمایت کند تا مدتی که راه خود را به بازار پیدا کنند.

۱۰سال حبس‌شیعه عربستانی

ابنا: دادگاه جنایی ریاض یک شهروند شیعه عربستانی را به اتهام حمایت و عکاسی از تظاهرات قطیف و تهیه دارو برای معترضان مجروح به ۱۰ سال زندان محکوم شد. این شهروند علاوه بر حکم زندان، ممنوع السفر نیز شده است. استان قطیف از جمله مناطق شیعه نشین عربستان سعودی است که سال گذشته شاهد اعتراضاتی علیه رژیم آل سعود بود، اما این اعتراضات با سرکوب شدید از سوی مسؤولان سعودی مواجه شد.

معرفی نیروگاه اتمی بوشهر در شبکه ۴

قدس آنلاین: مستند «اولین نیروگاه» با محوریت معرفی نیروگاه اتمی بوشهر، ساعت ۲۲:۳۰ امشب از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. مستند اولین نیروگاه که با هدف بررسی، مرور و چگونگی پیدایش انرژی هسته ای در جهان و ایران تولید شده است، چگونگی تأسیس نیروگاه اتمی بوشهر را بررسی و مزایای دستاوردها و تولید سوخت هسته‌ای را تشریح می‌کند.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x