تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

زمان عملیاتی شدن پروژه موشکی «باور» اعلام شد/ جایگزین S300 در مراحل نهایی

  • کد خبر : 22983
  • 26 بهمن 1392 - 17:58
زمان عملیاتی شدن پروژه موشکی «باور» اعلام شد/ جایگزین S300 در مراحل نهایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اعلام زمان بهره‌برداری از سامانه موشکی پیشرفته‌تر از S300، از اتمام کار زیرساخت‌های پروژه «باور ۳۷۳» با رفع موانع گلوگاهی خبر داد.

خبرگزاری فارس: زمان عملیاتی شدن پروژه موشکی «باور» اعلام شد/ جایگزین S300 در مراحل نهایی

کمال مهر:امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از طی مراحل پایانی ساخت پروژه پدافند هوایی «باور ۳۷۳» خبر داد و گفت: این سامانه بومی، توانمندتر از سیستم موشکی S300 خواهد بود.

S300 یک سامانه مدرن موشکی پدافند هوایی ساخت روسیه است که برای مقابله با اهداف در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه می‌تواند همزمان حدود ۱۰۰ هدف را رهگیری و تعدادی از آنها (در برخی موارد ۶ هدف و در انواع دیگر ۲۴ هدف) را منهدم کند.

در جریان خرید این سامانه از روسیه، طرف ایرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال ۲۰۰۷ به صورت کامل اجرا کرد و هیچ مورد شبهه‌ برانگیزی وجود نداشت و قرار بود این سامانه واگذار شود که البته به دلیل شیطنت دولت‌های غربی، این کار صورت نگرفت و این پرونده هم اکنون توسط وزارت دفاع پیگیری می‌شود.

به گزارش فارس، در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن S300 از سوی روسیه مطرح شد، نیروهای ایرانی هنوز در این کشور در حال طی دوره بودند که مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند «بروید و خودتان این کار را ملی کنید».

از آن زمان، این موضوع  در دستور کار قرار گرفت و  طراحی مفهومی آن در وزارت دفاع، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شد.

طبق اعلام قبلی مسئولان دفاعی کشور، قرار است در این سامانه از ۲ یا ۳ نوع موشک در لایه‌های مختلف استفاده شود.

نمونه نمایش داده شده از سامانه «باور» در رژه نیروهای مسلح

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در گفتگو با فارس، با بیان اینکه زیرساختهای پروژه «باور ۳۷۳» با رفع موانع گلوگاهی، کاملا مرتفع شده، از پایان کار ساخت این سامانه مدرن تا پایان برنامه ۵ ساله پنجم خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان این برنامه بتوانیم یک سیستم خیلی خوب و توانمندتر از S300 را در چرخه پدافند هوایی شاهد باشیم.

به گزارش فارس، برنامه ۵ ساله پنجم که یکی از موارد آن ارتقاء کمی و کیفی سامانه پدافند هوایی کشور و ایجاد هماهنگی تحت نظر قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء (ص) است، سال ۹۴ به پایان خواهد رسید.

امیر اسماعیلی همچنین خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این پروژه، روی مباحثی نظیر رادار، پرتابگرها و خود موشک کار می‌شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x