تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

تیم “احمدی‌نژاد” نسل دومی و تیم “روحانی” نسل اول انقلاب هستند/ چرا در انتخابات از نسل دومی‌های انقلاب برگشتیم به نسل اول؟

  • کد خبر : 22707
  • 26 بهمن 1392 - 7:40
تیم “احمدی‌نژاد” نسل دومی و تیم “روحانی” نسل اول انقلاب هستند/ چرا در انتخابات از نسل دومی‌های انقلاب برگشتیم به نسل اول؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: به مسئولین کشور هشدار می‌دهم چرا در انتخابات از نسل دومی‌های انقلاب برگشتیم به نسل اول؟ تیم احمدی نژاد نسل دومی و تیم روحانی نسل اول انقلاب هستند، این بدان معنا نیست که کادرسازی نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، رمز و راز پویایی و بالندگی انقلاب اسلامی ایران در گذر زمان شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور “محسن رضایی” دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه رمز و راز پویایی و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران چیست، اظهار داشت: ملت ایران با تمام قدرت روز ۲۲ بهمن در صحنه حضور یافتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رمز پیروزی انقلاب را در مردمی شدن و الهی بودن سیاست دانست و افزود:‌ عنصر الهی و مردمی بودن سیاست در کنار یکدیگر سبب ایجاد سیاست توحیدی شد.

رضایی با اشاره به مسئولیت مردم برای حضور در صحنه ادامه داد:‌ مردم متولی اصلی انقلاب هستند به طوری که هرساله شور و شعف آنها برای حضور در صحنه بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم انقلاب را از آن خود می‌دانند و مسئولان کشور را میهمان قلمداد می‌کنند، تصریح کرد: مردم احساس نمی‌کنند که این انقلاب برای مسئولین است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم نسبت به این انقلاب احساس تعلق خاطر دارند، افزود: ملت ایران برای هیچ حادثه‌ای در طول تاریخ ایران تا به این حد سرمایه‌گذاری نکرده بود.

رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تفاوت‌های بسیاری با نهضت مشروطه دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی قابل مقایسه با نهضت مشروطه نیست زیرا فداکاری‌های ملت در دوران انقلاب بسیار وسیع و گسترده بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه خودباوری مردم چگونه شکل گرفت، افزود: یکی از تفاوت‌های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها در عدم افراط و تفریط است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بسیاری از انقلاب‌ها به تندروی معروف شده‌اند، مثلا اقدامات گروه‌های طالبان تندروی و ماجراجویی محسوب می‌شود.

** در انقلاب ایران اعتدال حاکم بود

رضایی ادامه داد: انقلاب ایران مبتنی بر اعتدال شکل گرفت و نقشی از ماجراجویی و محافظه‌کاری در آن دیده نمی‌شود، به همین دلیل است که مردم همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی ایران یک حکمت الهی وجود داشت افزود: خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت ۳۵ سال همچنان سرپا مانده است.

رضایی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب ایران را این موضوع دانست که باید اعتماد به نفس و خودباوری به جوانان ایرانی بازگردد، اظهارداشت: جوانان ما توانستند رژیم شاه را سرنگون کنند به گونه‌ای که این جوانان با دستانی خالی و با شعار پیروزی خون بر شمشیر به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند.

وی با اشاره به اینکه وقتی خودباوری و اعتماد به نفس در جوانان شکل می‌گیرد آنها با حکمت و تدبیر عمل می‌کنند، افزود: باید استعداد درونی و خفته جوانان فعال شود زیرا به کمک این استعدادها می‌توانیم مشکلات و موانع موجود را برطرف سازیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه خودباوری فکر و روحیه جوانان را بارور می‌کند، تصریح کرد: باید در مسیر و ریل انقلاب حرکت کنیم تا بتوانیم به دستاوردهای بزرگی دست یابیم.

رضایی با بیان اینکه باید درس‌های انقلاب را حفظ و نگهداری کنیم، اظهار داشت: در حوزه سیاست و در بحث مذاکرات هسته‌ای درس‌های بزرگی گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در انقلاب، جنگ و حوادث دیگر تجربیات عظیمی نهفته است، ادامه داد:‌ خوشبختانه کشورمان دارای پشتوانه تجربه سیاسی ۱۰۰ ساله است که باید از این درس‌ها در راستای پیشبرد اهداف‌مان استفاده کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هیچ مانعی نمی‌تواند جلودار ملت ایران در رسیدن به پیشرفت باشد، گفت: جوانان باید با بهره‌گیری از تجربیات دیگران و  خود به دستاوردهای خوبی برسند.

رضایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه می‌توانیم واژه ما می‌توانیم را در تمامی صحنه‌ها عملیاتی کنیم، افزود: در صورتی که نسل گذشته به خوبی کار کرده باشند باید برای نسل آینده خوبی‌های آنها را بازگو کرد.

وی با اشاره به اینکه باید به شناسایی افراد موثر در جامعه پرداخت، تصریح کرد: باید به تربیت اسلامی جوانان پرداخت.

**باید روحیه خودباوری را با تبلیغ در جوانان پرورش دهیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باید تبلیغات را در جامعه قوی‌تر و گسترده‌تر کنیم اظهار داشت: باید روحیه  خودباوری را در جوانان با تبلیغ پرورش دهیم به گونه‌ای که باید به آگاهی‌بخشی جوانان در جامعه بپردازیم.

رضایی با اشاره به اینکه ایران مملو از انسان‌های بزرگ و متمدن است، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس همت بلند، خودباوری و اعتماد به نفس از سوی رزمندگان صورت گرفت، به گونه‌ای که مشکلات موجود در آن دوران با همدلی برطرف شد.

وی با بیان اینکه اگر تاریخ را به درستی به جوانان انتقال دهیم به پیشرفت‌های خوبی دست می‌یابیم، خاطرنشان ساخت:‌ تبلیغات، آگاهی‌بخشی و تربیت باید در جامعه صورت گیرد زیرا در این صورت واژه ما می‌توانیم می‌تواند موثر باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه به مسئولین کشور هشدار می‌دهم چرا در انتخابات از نسل دومی‌های انقلاب به نسل اولی‌ها برگشتیم، گفت: احمدی‌نژاد تیمش نسل دومی‌های انقلاب بود این در حالی است که تیم روحانی، نسل اولی‌های انقلاب هستند.

رضایی اضافه کرد: چرا از نسل دوم به نسل اول انقلاب برمی‌گردیم؟ آیا این امر به این معنا نیست که جوانان‌مان را برای آینده آماده نکرده‌ایم آیا به این معنا نیست که فتیله اعتماد به نفس و خودباوری را در جامعه پایین کشیده‌ایم؟

وی تصریح کرد: به نظر بنده یکی از مهمترین پیام‌های انقلاب این است که باید به خودباوری بازگردیم تا اعتماد به نفس مورد تقویت قرار بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فشارهای فنی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در طول ۳۵ سال گذشته، اظهار داشت: شرق و غرب در صدد بودند که جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند.

رضایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه شد که پیام انقلاب به خارج از کشور صادر شد، بیان داشت: کشورهای غربی تلاش‌های فراوانی را انجام دادند تا پیام انقلاب به خارج صادر نشود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) سرچشمه خروشانی بودند که به خوبی خوش درخشیدند، گفت: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه حضور دارد آمریکا با سوریه و لبنان نمی‌تواند کاری کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان توانایی‌های بسیار وسیع ایران در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: همانطور که در سیاست، امنیت، جنگ و نظامی‌گری مقتدر و توانمند هستیم باید بتوانیم در عرصه اقتصاد، علم و فناوری هم مقتدر و توانمند باشیم.

رضایی افزود: متاسفانه تاکنون همانطورکه بر روی سیاست، دفاع و امنیت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم نتوانسته‌ایم در خصوص اقتصاد به نتایج خوبی دست یابیم.

به زودی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب ابلاغ خواهد شد
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ خواهند کرد، گفت: امیدواریم که این امر موج انقلابی بزرگی را در کشور ایجاد کند به گونه‌ای که همانگونه در سیاست، دفاع و امنیت برتر هستیم بتوانیم در تجارت و اقتصاد هم برتر باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی کشورها همچون ژاپن سیاست خارجی ندارد، زیرا هر آنچه را که آمریکا می‌گویند انجام می‌دهد، تصریح کرد: ژاپن در حوزه اقتصاد بسیار قدرتمند است به گونه‌ای که بسیاری از کالاهای این کشور در سرتاسر جهان وجود دارد و شناخته شده است.

رضایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مشکل کشور در حوزه اقتصاد چیست، افزود: بنده هیچ مشکلی را جز خودمان در کشور نمی‌بینم، به گونه‌ای که درست است تحریم هستیم ولی تحریم مشکل اصلی کشور نیست پس ما باید خودمان مشکل خودمان را حل کنیم.
** نقدینگی ایران بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم مشکلات‌مان را حل کنیم بسیاری از مسائل برطرف خواهد شد، ادامه داد: نقدینگی ایران بالای ۵۰۰هزار میلیارد تومان است پس اگر این رقم را تقسیم بر هر ایرانی کنیم چیزی حدود ۵ میلیون تومان می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سهم هر خانوار ایرانی از نقدینگی کشور در طول یکسال چیزی حدود ۲۰ میلیون تومان است خاطرنشان ساخت: با این رقم می‌توان اقدام به خرید و فروش کرد.

رضایی گفت: این پول به جای اینکه به شغل و درآمد تبدیل شود به تورم و ثروت بیشتر می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گرانی‌ها بیشتر شده به گونه‌ای که این آب به جای اینکه به محصول تبدیل شود به سیل تبدیل شده است، تصریح کرد:‌ در کشور بیش از ۱۰ میلیون تحصیلکرده در مقاطع بالا داریم. بیکاری در کل کشور حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد است پس باید گفت که در این مقطع جوانان وارد عرصه اجتماع شده‌اند.

رضایی با بیان اینکه ۲۰ سال دیگر جامعه ما رو به پیری می‌رود، خاطرنشان ساخت:‌ در آن دوران از هر ۱۰ نفر ۳ الی ۴ نفر جوان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در دوران طلایی به سر می‌بریم و باید از جمعیت جوان به خوبی استفاده کنیم، اظهار داشت: باید خیز بلندی را در جهت شکوفایی کشور برداریم، زیرا پول، جوان، زمین، نقدینگی و معادن به صورت فراوان وجود دارد، پس باید گره کار را بازگشاییم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید از تمام منابع به خوبی بهره‌گیری کنیم، گفت: بهره‌برداری کردن نیاز به فکر، تلاش و برنامه دارد.

رضایی با اشاره به سقوط ۱۰ درصدی بورس ایران در طی هفته‌های اخیر خاطرنشان ساخت: بورس ایران از حدود ۹۰ هزار به ۸۰ هزار رسید، پس باید گفت بعضی ناپختگی‌ها در مجلس و دولت سبب به هم ریخته شدن اوضاع شده است.

وی با بیان اینکه الگوی درستی برای بازار بورس وجود ندارد، ادامه داد: شتاب‌زدگی، بی‌توجهی و جدی نگرفتن سبب بروز بسیاری از مشکلات شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اقتصاد کشور باید بر اساس الگوی اساسی سامان یابد، خاطرنشان ساخت: باید دوستان سیاسی خود را کمتر متخصص همه نکات ببینند.

**باید در عرصه اقتصاد به صورت جهادی و انقلابی حرکت کنیم

رضایی با بیان اینکه نباید بی‌مهابا وارد اقتصاد و بازار شویم، افزود: باید در عرصه اقتصاد به صورت جهادی و انقلابی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث هسته‌ای و اقتصاد مقاومتی را نباید در مقابل هم بدانیم، بیان داشت: این دو مکمل هم هستند زیرا مذاکرات راه اقتصاد را باز می‌کند و اقتصاد پشتوانه مذاکرات است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دیپلماسی برای هموار کردن راه اقتصاد است، خاطرنشان ساخت: اقتصاد پشتوانه‌ای برای مذاکرات به حساب می‌آید.

رضایی با اشاره به اینکه در مذاکرات‌ هسته‌ای موقعیت خود را تثبیت می‌کنیم، اظهار داشت: در مذاکرات می‌توانیم بسیاری از بهانه‌ها را از دست دشمن بگیریم به گونه‌ای که بسیاری از مزاحمت‌ها را از طریق مذاکره می‌توانیم از بین ببریم.

وی با بیان اینکه در مذاکره نباید سرمان کلاه برود، گفت: باید از موقعیت منطقه‌ای خود در مذاکرات استفاده کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: باید مذاکرات را جدی بگیریم و از تیم هسته‌ای دفاع کنیم و تیم هسته‌ای باید کاملا مراقب امور باشد، زیرا در مقابل جمهوری اسلامی تمامی دیپلماسی غرب ایستاده است.

رضایی با اشاره به اینکه هر نوع ساده‌اندیشی خسارت‌های بزرگی را به کشور وارد می‌کند، ادامه داد: باید با جدیت کارها را به جلو پیش ببریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چقدر سند چشم‌انداز محقق شده است، گفت: سند چشم‌انداز توسعه براساس مطالعات دقیقی تنظیم شده است به طوری که در آن افراط حاکم نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در سند چشم‌انداز تعامل سازنده با جهان براساس اصول عزت، حکمت و منفعت در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: باید بتوانیم در حوزه‌های اقتصادی، علمی و فناوری به جایگاه اول منطقه دست پیدا کنیم.

رضایی با بیان اینکه سند چشم‌انداز توسعه در سال ۸۲ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: این سند از سال ۸۴ اجرایی شده به گونه‌ای که زحمات زیادی در راستای تحقق آن کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه بنده به عنوان یکی از نیروهای انقلابی کشور از دولتی‌ها و مجلسی‌هایی که تاکنون آمده‌اند و رفتند گلایه‌مند هستم، اظهار داشت: باید بیشتر از این‌ها در راستای پیشبرد اهداف کشور به سمت جلو حرکت می‌کردیم زیرا این تحریم‌ها سه سال است که به ناروا بر ما تحمیل شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید اقتصادمان را از نفت جدا کنیم، تصریح کرد: باید یکصدا به سمت آینده حرکت کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه دولت احمدی‌نژاد دارای تجارب بسیار خوبی بود که باید از آنها استفاده کرد، افزود: ممکن است بسیاری از اطلاعات در اختیار دوستان جدید نباشد پس باید برای موفق شدن به صورت هماهنگ عمل کنیم.

وی با بیان اینکه باید در مسئله اقتصاد با هم یکی شویم، ادامه داد: اقتصاد ربطی به چپ و راست بودن ندارد، پس باید همه با بسیج شدن پیش به سوی جامعه پیشرفته حرکت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باید در حوزه اقتصاد اختلافات را کنار بگذاریم، گفت: انشاءالله حرکت‌های خوبی در سال‌های آینده برداشته خواهد شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x