تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

۵۴ هزار نفر در البرز سالانه خون اهدا می کنند

  • کد خبر : 22447
  • 24 بهمن 1392 - 12:12
۵۴ هزار نفر در البرز سالانه خون اهدا می کنند

مدیرکل انتقال خون البرز گفت: همه مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون موفق به اهدای خون نمی‌شوند.

گروه استانی «کمال مهر» ؛  حسن حسینی اظهار کرد: سالانه ۸۰ هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه می‌کنند که از این تعداد حدود ۵۴ هزار نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

 

وی افزود: در۹ ماهه امسال در استان البرز ۳۸ هزار نفر خون اهدا کرده‌اند که بدون شک این آمار تا پایان سال افزایش می‌یابد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: متأسفانه کاهش چهار برابری پزشکان انتقال خون البرز مشکلاتی را در روند خون‌گیری از اهداکنندگان به وجود آورده است چراکه سال گذشته ۱۵ پزشک با مجموعه انتقال خون البرز همکاری می‌کردند که این تعداد در سال جاری به سه نفر کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: امسال به نسبت سال گذشته تا حدی از برنامه دریافت خون از اهداکنندگان عقب هستیم که امید است این کاهش میزان دریافت خون اهدایی تا پایان سال جبران شود.

 

این مسئول اضافه کرد: عقب ماندن از برنامه دریافت خون لزوماً به معنای وجود محدودیت در تأمین واحدها و فرآورده‌های خونی در البرز نیست چراکه در حال حاضر همین میزان خون‌های اهدایی نیز پاسخ گوی نیازهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان است.

 

مدیرکل انتقال خون البرز تصریح کرد: در حال حاضر ۹۳ درصد از نیاز استان به خون توسط اهداکنندگان البرزی تامین می‌شود و نیاز چندانی به واردات خون از سایر استان‌ها به جز مواردی که مربوط به بیماری‌های خاصی هم‌چون تالاسمی است، احساس نمی شود.

 

وی یادآور شد: آمار اهدای خون در فصول سرد سال به نسبت سایر فصل‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد بنابراین از شهروندان البرزی خواستاریم مراجعه خود به پایگاه‌های انتقال خون را تا پایان سال ادامه دهند تا مشکلی در خصوص تأمین واحدهای خونی نیازمندان و بیمارانی که گاهی جانشان به دریافت یک واحد خونی وابسته است، به وجود نیاید.

 

حسینی گفت: زمستان امسال تلاش کردیم با افزایش ساعت فعالیت پایگاه‌های انتقال خون و هم‌چنین اعزام تیم سیار خون گیری به ادارات و کارخانه‌ها کسری واحدهای خونی مورد نیاز را رفع کنیم.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه اولین اتوبوس خون گیری استان به طور کامل تجهیز شده و از ۲۴ بهمن ماه فعالیت خود را آغاز می‌کند و با استقرار در مناطق و بخش‌های مختلف استان و دریافت خون از اهداکنندگان بخشی از نیاز استان در این زمینه را تامین می‌کند.

منبع: ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22447

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x