تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

رواج تفریح میلیاردهای عرب در ایران+تصاویر

  • کد خبر : 22247
  • 24 بهمن 1392 - 8:40
رواج تفریح میلیاردهای عرب در ایران+تصاویر

شیخ‌نشین‌ها با خرید خودروهای چند میلیون دلاری بعضا به اندازه خودرو هزینه می‌کنند تا شماره پلاک رندی نیز بر روی خودرو خود نصب کنند و حالا برخی جوانان ایرانی نیز دنبال این رویه افتاده اند تا بیشتر فخر بفروشند.

به گزارش کمال مهر، پس ازآنکه دو سال پیش انتشار عکسی از یک خودرو بوگاتی ۶ میلیارد تومانی با پلاک رند “۶۶د۶۶۶ ایران ۶۶” جنجال های فراوانی به پا کرد، مسئولان مربوطه صراحتا اعلام کردند که شماره های رند پلاک ملی به هیچ خودرویی تعلق نگرفته و از سامانه شماره گذاری خارج شده اند.

اما این روزها که خودروهای لوکس چند صد میلیونی در کشور زیاد شده اند، اتفاقات عجیبی در اختصاص یافتن پلاک این خودروها رخ داده که یا فوتوشاپ است و یا موضوعی قابل پیگیری نهادهای ذی ربط.

بوگاتی مشهوری که اعلام شد پلاک آن فوتوشاپ است



به نظر می رسد این خودروها که بسیاری از آن ها از کشورهای عربی همسایه وارد کشور می شوند، کم کم فرهنگ عجیب و غریب تجمل گرایی برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز وارد کشور می کنند.

فعالان فضای مجازی می گویند کافیست در خیابان های بالای شهر پایتخت یا برخی شهرهای بزرگ دوری بزنید تا خودروهای صدها میلیونی را ببینید که برخی از آن ها دارای پلاک های رندی هستند که اگر دستکاری در تصاویر منتشر شده نباشد (که در برخی عکس ها این تشخیص واقعا سخت است) قطعا عجیب به نظر می رسد؛ درست مثل همان اتفاقی که پیشتر در کشورهای عربی به خصوص امارات و عربستان در سال های اخیر رخ می داد.

شیخ نشین ها با خرید خودروهای چند میلیون دلاری بعضا به اندازه خودرو هزینه می کنند تا شماره پلاک رندی نیز بر روی خودرو خود نصب کنند و حالا برخی جوانان ایرانی نیز دنبال این رویه افتاده اند تا بیشتر فخر بفروشند.

علاقه شیخ نشین ها به پلاک های رند برای خودروهای لوکس



پیش از این خرید و فروش شماره تلفن های رند موبایل در کشور به امری عادی تبدیل شده بود و گاهی شماره هایی که به طور عادی چند ده هزار تومان بیشتر ارزش ندارند با ارقام نجومی میلیونی خرید و فروش می شوند. اما اینکه آیا این فرهنگ غلط واقعا در میان جوانان سوار بر خودروهای میلیونی و بعضا میلیاردی نیز رواج یافته است، سوالی است که مسئولان باید پاسخگو و پیگیر آن باشند.

مشهورترین تصاویر از خودروهای موجود در کشور که در فضای مجازی با پلاک رند منتشر شده اند:




۱۰
خوشم آمد
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x