تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

توان صادرات پهپاد به دیگر کشورها متناسب با ماموریتشان را داریم

  • کد خبر : 22185
  • 24 بهمن 1392 - 7:12
توان صادرات پهپاد به دیگر کشورها متناسب با ماموریتشان را داریم

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور گفت: ما این توان را داریم که از صنعت پهپاد در بخش صادرات استفاده کنیم و برای هر کشور، متناسب با مأموریت‌هایی که دارد، هواپیمای بدون سرنشین ساخته و تحویل دهیم.

 

خبرگزاری فارس: توان صادرات پهپاد به دیگر کشورها متناسب با ماموریتشان را داریم

به گزارش خبرنگار دفاعی کمال مهر، منوچهر منطقی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «رتبه ایرانی»، در خصوص توانمندی‌های کشورمان در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین، با بیان اینکه امروز موضوع طراحی پهپاد در کشور ما بومی و نهادینه شده است، اظهار داشت:‌ هر ساله یک دوره مسابقات پهپادی توسط دانشگاه صنعتی شریف میان همه دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که ۲۴ تا ۲۷ تیم در آن شرکت می‌کنند.

منطقی افزود: این تیم‌ها هواپیماهای بدون سرنشین خود را ساخته و مورد ارزیابی قرار می‌دهند و ما می‌توانیم با استفاده از این توانمندی‌ها، هرساله تعدادی طراح جدید را در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین بشناسیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز تمام اجزای پهپادهایمان توسط شرکت‌های ایرانی ساخته می‌شود، گفت: ما این توان را داریم که از این صنعت در بخش صادرات نیز استفاده کنیم و برای هر کشور متناسب با مأموریت‌هایی که دارد پهپاد ساخته و به آنها تحویل دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور تصریح کرد: البته پهپادها در حوزه‌های غیرنظامی مانند مانیتورینگ لوله‌های نفت و گاز، جنگل‌بانی، آتش‌سوزی، ماهیگیری و آلودگی‌های زیستی نیز کاربرد وسیعی دارند و امروز ما شاهد هستیم که در بسیاری از موارد پیش پا افتاده نیز از این هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شود که کشورمان نیز در این حوزه صاحب قدرت و توانمندی بالایی است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x