تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

نامه سرگشاده سهامداران به رهبر انقلاب!

  • کد خبر : 22481
  • 24 بهمن 1392 - 12:41
نامه سرگشاده سهامداران به رهبر انقلاب!

با توجه به اینکه قرار است از ابتدای اسفند ماه نمادهای ۱۴ شرکت از بازار پایه به بازار توافقی منتقل شود سهامداران امروز در مقابل بورس تجمع کردند.

کمال مهر: با توجه به اینکه قرار است از ابتدای اسفند ماه نمادهای  ۱۴ شرکت از بازار پایه به بازار توافقی منتقل شود سهامداران امروز در مقابل بورس تجمع کردند.

بعد از پایان معاملات آخرین روز  هفته تعدادی از معترضان مربوط به سهامداران ۱۴ شرکتی که قرار است نمادشان از اول اسفند ماه از بازار پایه به بازار توافقی انتقال یابد در مقابل سازمان بورس تجمع کردند و نسبت به ادامه افت قیمت سهام اعتراض کردند.

بنا بر این گزارش برخی از معترضین پلاکاردهایی با عنوان استعفای رییس سازمان بورس اوراق بهادار تهران در دست داشتند.

گفتنی است در پی تداوم افت شاخص کل بورس اوراق بهادار و ورود به کانال ۷۹ هزار واحدی که به تبع افت ۱۱۰۵ واحدی شاخص کل رقم خورد سهامداران تالار کرج دست به اعتراض زدند. امروز در تالار بورس کرج نیز اعتراضاتی از سوی سهامداران در خصوص کاهش قیمت سهام صورت گرفته است.

به نظر می سرد این روزها اعتماد و اطمینان در بورس جای خود را با ترس و ناامیدی عوض کرده است.

همچنین طی نامه ای سرگشاده برخی از سهامداران از رهبر انقلاب استمداد طلبیدند.

در این نامه آمده است؛

حضور محترم و نورانی رهبر و مقتدایمان حضرت آیه الله خامنه ای (مد ظله العالی) رهبر فرزانه انقلاب اسلامی

سلام علیکم

رهبرا، حال که در آستانه جشن های پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان در سال حماسه اقتصادی قرار داریم و همه ملت بزرگ و سرفراز ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جشن و پایکوبی مشغول و سرمست از حماسه سیاسی ۲۴ خرداد هستند، ما عده ای از فعالین بازار سرمایه به نیابت از طرف ۷ میلیون سرمایه گذار و سهامدار دادنامه ای را به حضور مبارکتان ارسال می نماییم که مطمئن باشید که اگر مدیران و مسولان بازار سرمایه و همچنین مسولین اقتصادی کشور پاسخگوی ما بودند مصدع اوقات شریف رهبر بزرگوارمان نمی شدیم.

رهبر عزیز همچنان که مستحضرید ایام زیادی است که بازار سرمایه کشور در سراشیبی سقوط و نزول شدید قرار گرفته و سرمایه گذاران این بازار در شرایط روحی بسیار بد و سختی قرار دارند و گویی خدای ناکرده جنگ شدید و یا زلزله ویرانگری رخ داده و دارو ندار عده ای سهامدار حقیقی را که اکثرا هم از اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه هستند و اندک سرمایه زندگیشان را که با تبلیغ مسولین در این بازار سرمایه گذاری کرده اند را با خود برده است و هیچکس پاسخگویشان نیست وگویی اصلا بازار سرمایه متولی و مسئول و صاحبی ندارد و هر روز وعده های توخالی از طرف به اصطلاح مسولین داده می شود اما دریغ از تحقق یکی از وعده ها.

آیا سزاوار است که با تبلیغات فراوان مسولین در رسانه های دیداری و شنیداری و همچنین سایت های اینترنتی یک عده افراد جامعه که کم هم نیستند و به آمار خودشان (هفت میلیون سهامدار جز) هستند را به این بازار کشانده و دولت محترم و سازمان خصوصی سازی با فروختن و عرضه بی تدبیر سهام زیاد به افراد، آنها را در باتلاقی به نام بازار سرمایه تنها گذاشته و گرفتار نماید و هیچ حمایتی از سهام های عرضه شده که بعضا هم زیانده هستند ننمایند و افراد با حسرت و غم و اندوه فراوان شاهد افت ارزش سهام عرضه شده و ذوب سرمایه هایشان باشند و هیچ کاری هم برای نجات سرمایه هایشان از دستشان بر نیاید.

آیا سزاوار است که عده ای سهامدار به دور از رانت اطلاعاتی و بی خبر از همه جا در طوفان جنگ قدرت و ثروتی که بین دو قطب ثروتمند دولت قبل و دولت کنونی که برای رسیدن به اهدافشان در بازار سرمایه به راه انداخته اند آماج حملات ناجوانمردانه قرار گرفته و دارایشان را که با هزاران مشقت و خون دل خوردن بدست آورده اند به خاطر بی مبالاتی و زیاده خواهی و بی رحمی این دو گروه از دست بدهند.

مطمئنا این ۷ میلیون نفر افراد جامعه بازار سرمایه که اکنون به دست فراموشی سپرده شده اند جزء همان کسانی هستند که حماسه های زیادی را چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی و چه در دوران کنونی که انقلاب ما به فرموده رهبر فرزانه مان در دوران گذر پیچ انقلاب است آفریده اند و چه بسا در میان این افراد جانبازان و رزمندگان و از خانواده های معزز شهدای زیادی هم هستند که به حق سزاوار نیست که به دست فراموشی سپرده شوند.

در این روزهای سخت که شایسته است افراد حقوقی و سرمایه گذاری های بزرگ و بانک ها به کمک سهامداران حقیقی و به حمایت از سهام های زیر مجموعه های خود بیایند با بی انصافی تمام و با بی رحمی وضعیت نابسامان به وجود آمده را به نظاره نشسته اند و در خیلی موارد هم با عرضه های افسار گسیخته بر طبل این نابسامانی می کوبند.

حال که امیدمان از مسولین ذیربط نا امید شده و هیچ چشم انداز مثبت و هیچ نور امیدی نیافتیم دست به دامان رهبر عزیز و فرزانه و بزرگوارمان شدیم که انشاالله مثل همیشه با تدابیر اندیشمندانه و راهگشایشان مشکلات این قشر جامعه بزودی مرتفع گردیده و بازار سرمایه که در همه جوامع به عنوان دماسنج اقتصادی محسوب می گردد به روال عادی خود باز گردد.

خبرگزاری ایلنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x