تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

مخالفت ۱۰۴ مقام آمریکایی با تشدید تحریم

  • کد خبر : 22419
  • 24 بهمن 1392 - 10:58
مخالفت ۱۰۴ مقام آمریکایی با تشدید تحریم

۱۰۴ عضو کنگره آمریکا با نگارش نامه ای مخالفت خود با تشدید تحریم های ایران را اعلام کردند.

کمال مهر: ۱۰۴ عضو کنگره آمریکا با نگارش نامه ای مخالفت خود با تشدید تحریم های ایران را اعلام کردند.

هافینگتون پست گزارش داد؛  این ۱۰۴ عضو کنگره که ۴ تن از آنان از حزب جمهوریخواه اند، در این نامه تاکید کرده اند که باید به رویکرد دیپلماتیک در قبال حل و فصل برنامه هسته ای ایران فرصت لازم داده شود.

خطاب این نامه هم به رییس جمهور آمریکا و هم به دیگر نمایندگان کنگره است و در آن تاکید شده: کنگره آمریکا باید به رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران فرصت دهد.

در این نامه آمده است:” باید از مصوبه‌ای که خطر از بین بردن هم‌بستگی بین‌المللی و بدتر از آن کاستن از اعتبار ما در مذاکرات پیش رو با ایران را در پی داشته باشد و پیشرفت سخت حاصل شده برای دست‌یابی به یک توافق نهایی قابل‌تایید را تهدید کند؛ پرهیز کرد.”

از زمان توافق ژنو بین ایران و قدرت های جهانی این نامه بزرگ ترین پیام همراهی کنگره آمریکا با دولت اوباما در زمینه مساله هسته ای ایران است، با این حال اکثریت سنای آمریکا در اختیار جمهوریخواهانی است که مخالف سیاست های دولت اوباما هستند.

دولت اوباما و مخالفان جمهوریخواه آن در کنگره در هفته های اخیر برسر طرح جدید تحریم ایران که از سوی دو تن از سناتورهای ارشد کنگره تهیه شده ، اختلاف نظر دارند.

دولت اوباما می گوید تحریم های فعلی کافی است و مادامی که این کشور با ایران در چارچوب طرح اقدام مشترک در حال آزمایش گام به گام میزان اعتماد پذیری طرف مقابل است، تصویب چنین تحریم هایی می تواند به زیان فرایند دیپلماتیک باشد.

روز سه شنبه نیز جیمز کلپر رییس اداره اطلاعات ملی آمریکا در نشست کمیته نیروهای مسلح سنا تاکید کرد که از نظر او تحریم های بیشتر علیه ایران می تواند غیر سازنده باشد.

قرار است دور تازه گفت و گوهای ایران و گروه ۱+۵ در روز ۲۹ بهمن در شهر وین اتریش برگزار شود.

عصر ایران
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x