تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

هشدارهای هسته‌ای برای اکسید خون‌ها/ گزینه‌های ایرانی مقابل تهدیدات آمریکایی

  • کد خبر : 21941
  • 23 بهمن 1392 - 7:11
هشدارهای هسته‌ای برای اکسید خون‌ها/ گزینه‌های ایرانی مقابل تهدیدات آمریکایی

راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد و گزینه‌های ایرانی مقابل تهدیدات آمریکایی به نمایش درآمد.

 

 

خبرگزاری فارس: هشدارهای هسته‌ای برای اکسید خون‌ها/ گزینه‌های ایرانی مقابل تهدیدات آمریکایی
گزارش تصویری مرتبط
——————————-

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن از ساعت ۹ صبح امروز سه‌شنبه در تهران و سایر شهرهای ایران اسلامی آغاز شد.

قبل از آغاز رسمی مراسم مسیرهای منتهی به میدان آزادی مملو از تهرانی‌هایی بود که برای گرامیداشت سی و ششمین بهار انقلاب به خیابان آمده بودند.

*پخش آهنگ «مرگ بر آمریکا»ی حامد زمانی در جمع راهپیمایان تهران

آهنگ «مرگ بر آمریکا» به خوانندگی حامد زمانی در خیابان انقلاب و مسیرهای منتهی به میدان آزادی پخش می‌شد که مردم نیز در پی آن با مشت‌های گره کرده شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

همچنین اقوام بختیاری با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی به اجرای ساز محلی خود یعنی «ساز و دهل» پرداختند.

البته با شروع راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در تهران رزم‌نوازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهار راه ولیعصر(عج) حضور پیدا کردند. رزم‌نوازان سپاه ضمن شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن اقدام به اجرای قطعه‌های انقلابی و حماسی برای راهپیمایان کردند.

*انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست/ دیپلمات هسته‌ای مراقبت مراقبت

به گزارش فارس، راهپیمایان تهرانی با حضور در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن بار دیگر بر استفاده به حق خود از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دفاع کردند و شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، سر دادند.

جمعی از راهپیمایی‌کنندگان تهران همچنین با شعار «دیپلمات هسته‌ای،‌مراقبت مراقبت» از مسئولان خواستن که از حقوق هسته‌ای ایران ذره‌ای کوتاه نیایند.

*هشدار راهپیمایان به مذاکره کنندگان هسته‌ای/«ما همچنان به آمریکا بی‌اعتمادیم»

البته راهپیمایان در طول مسیرهای راهپیمایی ضمن سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «نه سازش، نه تسلیم، یار خامنه‌ای هستیم»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، پلاکاردهایی با مضمون «ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم»، «آقای کری! ما برای نبرد بزرگ آماده‌ایم»، «ما همه مصطفاییم، دشمن‌آمریکاییم» و … در دست داشتند.

*دانشمندان کوچک هسته‌ای نیز به راهپیمایی ۲۲ بهمن آمدند/«در تحریم نظامی فرزند عاشوراییم»

 در حاشیه راهپیمایی امروز، فرزندان نسل سوم و چهارم انقلاب با بر تن کردن روپوش‌های سفید و نصب تصاویر شهدای هسته‌ای تأکید کردند که راه شهیدان را ادامه خواهند داد.

دانشمندان کوچک هسته‌ای کشورمان از حوالی خیابان‌ تقاطع‌های انقلاب و اسکندری شمالی عبور کرده و ضمن به دست گرفتن پلاکاردی با این مضمون «دشمنان بدانند در تحریم اقتصادی فرزند رمضان و در تحریم نظامی فرزند عاشوراییم» به سمت میدان آزادی حرکت کردند.

*جای خالی حاج‌بخشی در بین راهپیمایان تهران

براساس این گزارش، امسال دومین سال درگذشت حاج‌بخشی بود و برخی از راهپیمایان تهرانی با شعار معروف «ماشاالله حزب‌الله» یاد و خاطره او را زنده کردند.

حضور پیرمردی با شمایل حاج‌بخشی که با کوزه به مردم آب می‌داد به سوژه خوبی برای عکاسان تبدیل شده بود.

*حضور اقوام مختلف با لباس‌های محلی

امروز اقوام مختلفی از جمله بلوچ، لر و اهالی خراسان درحالیکه لباس‌های محلی به تن کرده‌ بودند در خیابان آزادی با اجرای برنامه‌های سرود و موسیقی و نواختن دف خود را در جشن مردمی ایران شریک کردند.

این گروه‌ها متشکل از سنین مختلف بوده و بسیاری از این افراد فرزندان خردسال خود را با هدف نشان دادن حضور نسل‌های مختلف انقلاب با خود همراه کردند.

*پرچم شیطان بزرگ و اشغالگران قدس زیر پای انقلابیون تهرانی

راهپیمایان در حالی که پرچم‌های سه رنگ کشورمان و همچنین تصاویر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را در دست داشتند، شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم و … سر می‌دادند.

بر اساس این گزارش، راهپیمایان در مسیر‌های راهپیمایی از روی پرچم های آمریکا و اسرائیل عبور کردند؛ پرچم‌های شیطان بزرگ و اشغالگران قدس در تقاطع خیابان‌های انقلاب و نواب زیر پای راهپیمایان قرار دارد.

*تصویر فرماندهان نیروهای مسلح روی دست راهپیمایان/ پیام نظامی به مقامات کاخ سفید

راهپیمایان تهرانی همچنین پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که بر روی آن در پاسخ به اظهارات جان کری و وندی شرمن از مقامات آمریکایی نوشته شده است «ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم».

همچنین راهپیمایان پلاکاردهایی در دست داشتند که ضمن درج تصاویر فرماندهان نیروهای مسلح از جمله سرلشکر سید حسن فیروزابادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، نوشته شده بود: «آقای کری! ما برای نبرد بزرگ آماده‌ایم»

*هرگاه ملت به صحنه آمد پیروز شدیم/ تهدیدات دشمن بی‌ارزش و کودکانه است/ از تحریم هراسی نداریم

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در مراسم سی‌و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی با بیان اینکه امروز روز جشن ملی ایرانیان و همه آزادیخواهان جهان است، گفت: روز ۲۲ بهمن، روز پیروزی اسلام در برابر کفر جهانی و روز پیروزی استقلال و حاکمیت ملی است.

روحانی ۲۲ بهمن را روز اتحاد ملت، وحدت ملی و ائتلاف ملی خواند و افزود: مردم ایران ۳۵ سال پیش به رهبری یک فقیه اندیشمند و روشن‌ضمیر یعنی امام خمینی (ره) در برابر اختلاف، دیکتاتوری و آنهایی که می‌خواستند کشور را در سلطه خود نگه دارند،‌پیروز شدند.

*هرگاه بحث جناح و حزب مطرح نبود پیروز شدیم

وی با بیان اینکه پیروزی ملت در ۲۲ بهمن ۵۷ پیروزی یک طایفه، قبیله و جناح نبود، گفت: آن پیروزی، پیروزی همه مردم ایران بود و امام خمینی (ره) نیز در زمان ورود خود به یک خانه خاص و یا در جمع حزب و جناح خاصی حاضر نشدند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: هر زمان که دست به دست هم دادیم و بحث جناح و حزب مطرح نبود و ملت به صحنه آمد پیروز شدیم.

*در هر صحنه‌ای که در کنار هم بودیم،پیروز بودیم

رئیس‌جمهور گفت: پیروزی۲۲ بهمن، پیروزی وحدت یک ملت و نماد اتحاد یک ملت است.

روحانی افزود: بعد از پیروزی انقلاب در هر صحنه‌ای که همه با هم بودیم، پیروز آن صحنه بودیم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع ۸ ساله اگر رقابتی در انتخابات داشتیم، در صحنه دفاع مقدس همه دست به دست هم دادیم و در کنار یکدیگر در سنگرهای مقاومت در برابر متجاوزین ایستادگی  کردیم.

رئیس‌جمهور گفت: بعد از جنگ هم که نوبت صلح فرا رسید، همه پشت سر حرکت صلح‌آمیز بودیم.

*در صلح و جنگ جدی هستیم

روحانی افزود: امام بزرگوارمان افزود همانطور که در جنگ جدی بودیم در صلح هم جدی هستیم.

وی تصریح کرد: پیروزی ما در سایه وحدت و اتحاد، پشت سر فقیهی عادل بود که هر زمان چنین شد، نصرت الهی هم ما را در برابر همه قدرت‌ها پیروز کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ۲۲ بهمن ۵۷ روز پیروزی حرکت اعتدالی مردم سراسر ایران بود، اظهار داشت: در انقلاب ما، شمشیر بر شمشیر پیروز نشد بلکه خون بر شمشیر پیروز شد.

روحانی افزود: می‌دانید در انقلاب ما گلوله بر گلوله پیروز نشد، گل بر گلوله پیروز شد و می‌دانید امام عزیز بزرگوار ما در شرایطی انقلاب را به پیروزی رساند که فرهنگ و ندای مردم در برابر دژخیمان پیروز شد.

*فرهنگ ایستادگی ملت ایران را به پیروزی رساند

وی تصریح کرد: در انقلاب ما اسلحه نبود که پیروز شد بلکه کلام پیروز شد و نوار ضبط‌ صورت صدای امام بود و سخنرانی‌ها بود که ما را پیروز کرد و فرهنگ ایستادگی و مقاومت ملت ایران ما را به پیروزی رساند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در انقلاب ۵۷ یک حرکت اعتدالی وحدت‌‌آفرین و پرشور و با استقامت ملت ما را نه تنها در برابر استبداد داخلی بلکه حتی در برابر استعمار و استثمار خارجی پیروز کرد.

روحانی افزود: انقلاب ما ابتدا حرکتی علیه استبداد بود و سپس از سال ۴۳ در ماجرای کاپیتولاسیون حرکت انقلابی ما در برابر استعمار بود.

*انقلاب ما مداخلات نابجای آمریکا در کشور را پایان داد

وی تصریح کرد: این انقلاب هم برای آن بود که رژیم کودتایی را سرنگون کند و هم در پی آن بود مداخلات ناروا، نابجا و غلط آمریکایی در سرزمین ایران را پایان بخشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: انقلاب ما متکی به هیچ قدرت خارجی نبود و هیچ کشور و ابرقدرتی حتی آن زمان که نظام دوقطبی در جهان حاکم بود، ما را پیروز نکرد.

روحانی افزود: این ملت ما بود که با انگیزه دینی و اسلامی در برابر تحقیرها ایستاد و مقاومت کرد.

حسن روحانی در ادامه با بیان اینکه رژیم کودتایی سابق به مردم ما آزادی بیان و آزادی رأی نمی‌داد و رأی و نظر مردم بر اداره کشور مداخله‌ای نداشت، تصریح کرد: این تحقیر بزرگی در برابر ملت ایران بود و مردم با انقلاب خود می‌خواستند که کشور با رأی و نظر آنها اداره شود.

وی مداخله خارجی در رژیم گذشته را عامل دیگری برای قیام ملت دانست و افزود: قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا در آن زمان در امور داخلی کشورمان مداخله می‌کردند و در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصادی، فرهنگی و نظامی دخالت داشتند و مستشاران نظامی غربی در پایگاه‌های نظامی ما حاضر بودند.

*اساس انقلاب برای نپذیرفتن تحقیر بود

رئیس‌جمهور انقلاب اسلامی را برای زدن دست رد به سینه سلطه‌جویان خواند و ادامه داد: اساس انقلاب برای نپذیرفتن تحقیر بود و حال چگونه می‌شود که این ملت بزرگ پس از ۳۵ سال تحقیر قدرت‌های خارجی و یا آمریکا را بپذیرد.

روحانی این تفکر را ناشی از عدم شناخت بیگانگان از ملت ایران دانست و افزود: انقلاب ما برای استقرار احکام عزت‌آفرین و مسیر نجات‌بخش اسلام بود؛ رژیم گذشته به دنبال دین‌زدایی رفت ولی مردم در پی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بودند.

*۲۴ خرداد نشان داد مردم به نظام خود پایبند هستند

وی در ادامه به حماسه مردم در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: پیام انتخابات ۲۴ خرداد این بود که به دنیا اعلام کنند که مردم به نظام خود پایبند هستند و هرگونه اصلاح و تغییر در مدیریت را در چارچوب مردمسالاری می‌خواهند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: پیام دیگر انتخابات ۲۴ خرداد این بود که مردم ما به دنیا اعلام کنند از دولتی حمایت می‌کنند که در مسیر عقلانیت و تدبیر و با مشی اعتدالی امید را زنده کرده و راه پیشرفت را از طریق توسعه و توان داخلی در کنار تعامل سازنده با جهان ادامه می‌دهد.

*پیمان می‌بندیم که به آرمانهای انقلاب پایبندیم

روحانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با مردم پیمان می‌بندد که به آرمان‌های انقلاب، نظر مردم، تدابیر رهبری و عزت ملت ایران پایبند بوده و بر آنها پافشاری می‌کند، گفت: این دولت تا پای جان بر این ارزش‌ها مقاومت خواهد کرد.

وی با اشاره به گذشت ۶ ماه از آغاز به کار دولت یازدهم، آرامش و ثبات جامعه در این چند ماه را مد نظر قرار داد و افزود: ما از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شاهد یک آرامش و ثبات در جامعه هستیم و وحدت و انسجام بیشتری در میان مردم وجود دارد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: بازارهای اقتصادی در طول ۶ ماه گذشته به آرامش نسبی رسیده‌اند و مردم ما بیشتر از قبل مسیر صلح و دوستی را در پیش گرفته‌اند.

روحانی ادامه داد: امروز در دانشگاه‌ها و مطبوعات فضای آزادتر و آرامتری وجود دارد و مسیر تحقیقات، دانش و فناوری از دیروز هموارتر شده و همه به فکر اعتلای کشورند.

*با قانون گریزی مقابله می‌کنیم

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت یازدهم در فکر حاکمیت قانون است و با قانون‌گریزی مقابله خواهد کرد، اظهار داشت: این دولت با اینکه در ابتدای کار خود قرار داشت و تدوین یک بودجه جامع برای آن سخت بود ولی تلاش کرد حتی یک روز نیز از قانون تخلف نکند و بودجه را در موعد مقرر به مجلس تحویل داد.

*مشی دولت تعامل با قوای دیگر است

وی مشی دولت را تعامل با دیگر قوا خواند و افزود: دولت معتقد است باید میان قوه مجریه، مقننه و قضائیه انسجام وجود داشته باشد.

*به دنبال مدیریت منسجم هستیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همکاری دولت و مجلس نسبت به بررسی و تصویب بودجه ۹۳ نمایشی از تعامل و همکاری دو قوه برای رشد و توسعه کشور است، اظهار داشت: ما در پی یک مدیریت منسجم در کشور هستیم.

روحانی افزود: علت اینکه برخی به ناروا و نادرست هر روز خبر استعفای مسئولان یا اختلاف میان آنها را شایعه می‌کنند، به خاطر آن است که می‌بینند امروز یک مدیریت منسجم در کشور حضور دارد.

وی تصریح کرد: ما امروز در کابینه و بین همه مسئولان رده بالا و همچنین بین قوای سه‌گانه و قوا و نیروهای مسلح و همه مردم شاهد یک هماهنگی و همکاری و نوعی اتحاد و همدلی هستیم.

*تنها یک جناح نمی‌تواند بر کشور حاکم باشد

رئیس‌جمهور گفت: کسی نباید فکر کند که یک جناح می‌تواند بر کشور حاکم باشد و باید همه جناح‌ها، همه احزاب و همه گروه‌ها نقش خود را در پیشبرد امور ایفا کنند.

روحانی افزود: ۲۲ بهمن امسال طبق اطلاعاتی که تا دقایقی قبل به من داده‌اند، با سال‌های گذشته کاملا متفاوت است و امسال همه جناح‌ها، گروه‌ها و احزاب و تفکرات مختلف در این راهپیمایی عظیم و بزرگ شرکت کردند که این برای مسئولان مایه مباهات و برای دشمنان مایه یأس است.

*انقلاب و آثار آن به گروه خاصی تعلق ندارد

وی ادامه داد: انقلاب و آثار آن به گروه خاصی تعلق ندارد بلکه از آن ملت بزرگ ایران و همه آحاد این سرزمین است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما می‌خواهیم روز به روز آشتی ملی و وحدت ملی و انسجام ملی بیشتر شود، گفت: ما باید دل‌ها را از کینه‌ها پاک کنیم و مدام به گذشته نپردازیم بلکه بیشتر به فکر امروز و فردای کشورمان باشیم.

*به دنبال نظام اداری سالم‌تر هستیم

روحانی با بیان اینکه این دولت در فکر نظام اداری سالم‌تر و در پی مبارزه با فساد است، از همه آحاد مردم خواست که دولت را در این مبارزه یاری کند.

وی تصریح کرد: همه قوا و آحاد ملت باید دست به دست هم دهیم و به مقابله با فساد بپردازیم؛ مگر می‌توان تحمل کرد که یک فرد ۹ هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد؟ اصلا کجا برده و کجا صرف شده است و چه کسانی چنین اجازه‌ای به او داده‌اند؟

روحانی با بیان اینکه باید مواظب فساد باشیم و در برابر مفسدان ایستادگی کنیم، تصریح کرد: ملت ما نمی‌پذیرد که پول بیت‌المال در جیب مفسدان و افراد خاصی باشد و مبارزه با فساد خواست این ملت بزرگ است.

*به تمام وعده‌های انتخابات پایبندیم

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه دولت به تمام وعده‌هایی که در انتخابات داده پایبند است، اظهار داشت: حقوق شهروندی که در حال تدوین نهایی آن در چارچوب فصل سوم قانون اساسی هستیم، در این کشور باید مورد احترام همگان قرار گیرد.

روحانی با تأکید بر اینکه همه ما ایرانی هستیم و به قانون اساسی افتخار می‌کنیم، تصریح کرد:  همه ما زیر پرچم واحد هستیم و همه مردم باید از حقوق عادلانه شهروندی برخوردار باشند و دولت این خط را دنبال خواهد کرد.

*به انتقاد سازنده افتخار می‌کنیم

وی تأکید کرد: دولت، دولتی مسئولیت‌پذیر، پاسخگو در برابر ملت و انتقاد‌پذیر خواهد بود و ما به انتقاد سازنده افتخار می‌کنیم.

«همه یادمان باشد که باید به فکر انتقاد باشیم و کسی نباید به فکر انتقام باشد؛ همه باید برای نقد سازنده تلاش کنیم که همان النصیحه لائمه المسلمین است و نصیحت به معنای کمک از راه سخن دلسوزانه است و باید با گفتار صحیح و اخلاص باشد».

*عذرخواهی از مردم فخری برای دولت است

رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه یادمان باشد ممکن است همه ما اشتباه کنیم، تصریح کرد: این دولت نقدپذیر است و اگر در مورد خاصی اشتباه کرد به صراحت به مردم خواهد گفت و از مردم صریحاً عذرخواهی خواهد کرد.

روحانی افزود: عذرخواهی در برابر مردم عزیز خوب ما فخری برای دولت ما خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که وضع اقتصادی کشور از دیروز بهتر شده و در طول ۶ ماه کار دولت یازدهم، تورم و رشد آن را کاهش داده‌ایم.

*تورم سال آینده به ۲۵ درصد خواهد رسید

روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم در طول ۶ ماه گذشته تورم ۴۳ درصدی را به ۳۵ درصد تقلیل داده، خاطر نشان کرد: دولت تلاش خواهد کرد در سال آینده نرخ تورم را به حول و قوه الهی به ۲۵ درصد برساند.

رئیس‌جمهور گفت: دولت در زمینه مقابله با رکود گام جدی برداشت و در برابر رکود ایستادگی خواهد کرد و رونق را به اقتصاد باز خواهد گرداند.

روحانی افزود: اولین قدم آن است که رشد منفی منهای ۵.۸ درصدی سال گذشته را تلاش کنیم به نزدیک صفر در پایان سال جاری برسانیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها این است که تا پایان سال ممکن است در این زمینه به منفی ۰.۷ درصد برسیم که این برای دولت یک افتخار بزرگ است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در زمینه کشاورزی با اقدام مناسب و به موقع دولت نسبت به خرید تضمینی محصولات و تأمین ماشین‌آلات و تسهیلات بانکی اقدام کرد و انشاء‌الله در سال آینده شاهد محصولات کشاورزی بیشتر و بهتری نسبت به سال جاری خواهیم بود.

روحانی افزود: در حوزه انرژی و نفت اقدامات بسیار مهمی در دست انجام است و امسال توانستیم علیرغم سرمای شدید، مسئله گاز و تأمین نیازهای آن را اداره کنیم.

*سال آینده مشکلی کمبود گاز نداریم

وی تصریح کرد: در کنار آنکه مجبور شدیم ۳۰ میلیارد سوخت مایع را در اختیار نیروگاه قرار دهیم اما توانستیم مشکلات سوخت و نفت و گاز را کنترل کنیم و انشاء‌الله سال آینده مشکلی برای تأمین گاز نخواهیم داشت.

رئیس‌جمهور گفت: دولت برای میادین مشترک نفت و گاز که متأسفانه دیگران از منابع آن استفاده می‌کنند و مردم ما از این منابع محروم هستند، برنامه‌ریزی مفصلی دارد که اولین آثار آن را در سال آینده و ۲۲ بهمن ۹۳ شاهد خواهیم بود.

روحانی افزود: در زمینه بهداشت و درمان و سلامت که یکی از معضلات مردم ماست، اقدامات خوبی در خصوص تأمین دارو و خدمات پزشکی انجام گرفته که باید این خدمات را همچنان ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: همچنین برای پوشش بیمه‌ای کسانی که مشکلات فراوانی دارند و دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند اقدامات خوبی انجام شده است که ادامه خواهد یافت.

*منتظر اقدامات جدی دولت در زمینه اینترنت و شبکه ملی باشید

حسن روحانی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، گفت: جوانان ما در زمینه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات منتظر اقدامات موثری از سوی دولت باشند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مسئله سیاست خارجی با تأکید بر اینکه سیاست دولت در این زمینه سیاست اعتدال است، گفت: این سیاست یعنی نه تسلیم، نه سازش، نه انفعال و نه تقابل.

*تعامل سازنده از موضع برابر

وی اضافه کرد: دولت به فکر تعامل سازنده از موضع برابر و توأم با عزت، حکمت، مصلحت و در چارچوب تدابیر رهبری است.

روحانی با بیان اینکه دولت آرمان و واقعیت را در کنار هم می‌بیند، اظهار داشت: خودباوری و هوشمندانه عمل کردن برای ارتقای جایگاه ایران و توسعه کشور مد نظر دولت قرار دارد.

*به کشورهای منطقه نگاه ویژه‌ای داریم

رئیس‌جمهور سیاست خارجی دولت را جهانی،‌منطقه‌ای و دوجانبه خواند و افزود: ما نسبت به کشورهای منطقه و به ویژه همسایگان ارزش و نگاه ویژه‌ای قائلیم و در فکر ایجاد ثبات در منطقه بوده و معتقدیم همه باید علیه تروریسم در سوریه، عراق و افغانستان دست به دست هم دهیم.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان در زمینه ایران‌هراسی، تصریح کرد: باید ذهنیت منفی که دشمنان نسبت به چهره انقلاب ایجاد کرده‌اند پاک کرده و از دستاوردهای انقلاب با کمترین هزینه به خوبی حراست و صیانت کنیم.

*مذاکرات ۱+۵ از موضع حسن نیت بود

روحانی تصریح کرد: همه دنیا باید بدانند که مذاکره ما با ۱+۵ بر مبنای اعلام حسن نیت بوده و ما در این مذاکرات خواستیم با صدای بلندتر فتوای رهبری در حرمت استفاده از سلاح هسته‌ای را به جهانیان اعلام کنیم و بهانه‌های واهی و دروغ را از دشمنان بگیریم.

*ملت ایران متجاوزین را پشیمان خواهند کرد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در این مذاکرات این پیام را به کشورهای منطقه دادیم که ایران‌هراسی دروغ است و ایران به فکر تجاوز به هیچ کشوری نیست، اظهار داشت: البته ایران همواره در مقابل تجاوز مقاومت کرده و امروز نیز اگر کسی قصد تجاوز داشته باشد باید بداند ملت بزرگ ایران در برابر متجاوزین خواهد ایستاد و آنها را پشیمان خواهد کرد.

*تهدید علیه ایران بی ارزش و کودکانه است

وی ادامه داد: ما در مذاکره خواستیم بگوییم تحریم ظالمانه غلط بوده و من با صدای رسا از طرف ملت ایران می‌گویم تهدید علیه ملت ایران بی‌ارزش و کودکانه است زیرا ملت ما در طول ۳۵ سال گذشته در برابر انواع تهدیدها ایستاده و به پیروزی رسیده است.

*تهدید ملت انسجام و مقاومت آنان را افزایش می‌دهد

روحانی افزود: ایران زبان تهدید را خلاف قانون و ادب می‌داند و بدخواهان باید بدانند که هرگونه تهدید باعث انسجام و مقاومت مردم ایران خواهد بود و آنهایی که تهدید می‌کنند بفهمند تهدید یعنی ایستادن در برابر عظمت یک تاریخ و ملتی که در برابر هیچ تجاوزی شکست نخورده است.

*روی هیچ میزی در جهان گزینه تهدید نظامی وجود ندارد

رئیس‌جمهور با اشاره به تهدیدهای دشمنان مبنی بر روی میز بودن تمام گزینه‌ها، تصریح کرد: اگر کسانی در توهم هستند که بر روی میز آنها تهدیدی علیه ملت ایران است نیاز به عینک جدید دارند؛ روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ایران وجود ندارد.

*حرکت به سمت فناوری هسته‌ای دائمی خواهد بود

وی ادامه داد: حرکت ملت ایران به سمت قله پیشرفت دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دائمی خواهد بود و غرب به خوبی فهمیده که راه تحریم نادرست است.

*سرنوشت تهدید کنندگان مانند متجاوزان تاریخ است

روحانی با تأکید بر اینکه سرنوشت تهدیدکنندگان و تحریم‌گران مانند سرنوشت ظالمان و متجاوزان تاریخ است، اظهار داشت: اگر قرار بود تحریم ملت ایران را از مسیر حق بازگرداند در طول این ۳۵ سال این اتفاق رخ می‌داد.

رئیس‌جمهور با اشاره به دلیل حضور ایران در مذاکره با کشورهای ۱+۵، تأکید کرد: همه بدانند مذاکره ما با کشورهای ۱+۵ از سر عزتمندی، حکمت و در چارچوب عزت ملی و در مسیر آرمان‌خواهی ملت ایران است.

وی خطاب به ۱+۵، مذاکرات هسته‌ای را یک آزمایش تاریخی برای اروپا و آمریکا دانست و افزود: اگر در مذاکرات در چارچوب حقوق ملت ایران قانون، احترام مشترک و تعامل حرکت کنید از طرف ملت ایران پاسخ مثبت خواهید شنید.

روحانی اضافه کرد: اما اگر بخواهند شیوه نادرست گذشته را تکرار کنند باید متوجه باشند که به ضرر منطقه، ملت خود و ثبات جهان قدم برداشته‌اند و روشن می‌شود که تمام اتهامات آنها در طول این سال‌ها علیه ایران ناروا است.

*ایران از تهدید و تحریم هراسی ندارد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران به یک مذاکره عادلانه و سازنده در چارچوب مقررات بین‌المللی پایبند است، ادامه داد: همه دنیا بدانند که ملت ایران از تهدید و تحریم هراسی نداشته و نخواهد داشت.

وی سیاست خارجی دولت را مبتنی بر حفظ منافع مردم و منطقه عنوان کرد و افزود: ما اولین ضربه را بر تحریم‌های غیرقانونی وارد کردیم و در زمینه بیمه، کشتیرانی، امور بانکی، غذایی، دارویی و پتروشیمی ضربه محکمی بر پیکر تحریم‌ها زده شده است.

*با تمام قدرت برای شکستن تحریم‌های ظالمانه قدم برمی‌داریم

روحانی با تأکید بر اینکه دولت با تمام قدرت برای شکستن تحریم‌های ظالمانه قدم برمی‌دارد، گفت:‌ برای دولت اهمیت دارد که حرکتش در چارچوب منافع ملی و مردم باشد؛ ما در سیاست خارجی یک رهبر، یک رئیس‌جمهور، یک دولت و منافع ملی واحد همه مردم را مد نظر داریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی بدانند که سیاست خارجی جناحی و حزبی نیست و در چارچوب منافع ملی تعریف می‌شود، اظهار داشت:‌ همه باید در راستای منافع مردم و زیر نظر پرچم‌دار واحد یعنی مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی دولت یازدهم را نسبت به وعده‌های خود پایبند خواند و افزود: این دولت از مردم کمک می‌طلبد و تاکنون نیز به دلیل حضور و نظارت مردم در تحقق وعده‌هایش محقق بوده و همچنان حمایت مردم و نظارت جامعه را درخواست می‌کنیم.

روحانی از همه اقشار جامعه به ویژه جوانان درخواست کرد که در صحنه حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما به ایرانی بودنمان، مسلمان بودن‌مان و انقلابی بودن‌مان افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x