تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فواید “آسپرین” بسیار بیشتر از مضرات آن است

  • کد خبر : 22169
  • 23 بهمن 1392 - 17:35
فواید “آسپرین” بسیار بیشتر از مضرات آن است

اگرچه مصرف طولانی مدت و بیش از اندازه آسپرین می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد، اما این عوارض قابل کنترل بوده و در واقع فواید مصرف آسپرین بسیار بیشتر از مضرات آن است.

 

 

کمال مهر:محمودرضا شاه بهرامی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران  افزود: دارو یکی از مهم‌ترین و اصلیترین راهکارهای درمانی است که باید به وقت خود و به اندازه مورد مصرف قرار گیرد. 
وی گفت: از جمله داروهای پرکاربرد آنتی بیوتیک‌ها هستند که کشف آن‌ها کمک بزرگی به درمان بیماری‌های عفونی کرده است.
شاه بهرامی تاکید کرد: البته زیاده روی در مصرف آنتی بیوتیک‌ها موجب کاهش اثر این دارو‌ها، بروز مقاومت میکروب‌ها نسبت به درمان، افزایش هزینه‌های جانی و مالی و برخی دیگر از نگرانی‌ها شده است.
وی با بیان اینکه علاوه بر آنتی بیوتیک‌ها، داروهایی نظیر آسپرین نیز به میزان زیاد مورد مصرف قرار می‌گیرند، تصریح کرد: مصرف آسپرین نیز باید مانند مصرف هر داروی دیگری با منطق و بجا باشد و در این مورد نباید زیاده روی کرد.
شاه بهرامی گفت: البته برخی از نگرانی‌ها در خصوص مصرف آسپرین وجود دارد که تا اندازه‌ای درست است و تا اندازه بیشتری به واقعیت نزدیک نیست.
وی تاکید کرد: اگرچه مصرف طولانی مدت و بیش از اندازه آسپرین می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد، اما این عوارض قابل کنترل بوده و در واقع فواید مصرف آسپرین بسیار بیشتر از مضرات آن است.
شاه بهرامی با اشاره به اثرات آسپرین در کاهش خطر برخی از بیماری‌ها و نارسایی‌ها، یادآور شد: مصرف متعادل آسپرین در کاهش خطر آسیب‌ها و بیماری‌های مغزی نظیر آلزایمر و پارکینسون موثر بوده و می‌تواند خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها، بیماری‌های تنفسی و قلبی و عروقی را نیز کاهش دهد.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که گفته شد مصرف بی‌رویه و غیر منطقی آسپرین باعث بروز برخی از مشکلات می‌شود که بروز مشکلات معده و همچنین اختلالات شنوایی از جمله آن‌ها است.
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x