تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

جایگزینی یک تصویر به جای امام و رهبری!

  • کد خبر : 22000
  • 23 بهمن 1392 - 8:14
جایگزینی یک تصویر به جای امام و رهبری!

اواخر دولت خاتمی جلسات اصلاح طلبان در قم رونق زیادی داشت و به صورت منظم برگزار می شد اما با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد تعداد جلسات و کیفیت آنها به شدت کاهش یافت و جریان اصلاحات که از انتخاب احمدی نژاد ضربه سنگینی خورده بود در لاک انزوا فرو رفت.

 

 

 

جایگزینی یک تصویر به جای امام و رهبری!

به گزارش کمال مهر، در سال ۸۸ نیز پس از جریان فتنه و مسائلی که این جریان به وجود آورد رونق این جلسات به شدت کاهش یافت اما با انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور طیف اصلاح طلبان که به نوعی روحانی را وام دار خود می دیدند جلسات خود را رونق داده تا بتواند در مسائل مختلف کشور و بخصوص عزل و نسب ها نقش آفرین باشند.

شب گذشته جلسه با عنوان ((جلسه عمومی شورای مشورتی اصلاح طلبان قم)) در کتابخانه اقبال از ساعت ۷ عصر برگزار شد در این جلسه آیت الله موسوی تبریزی سخنران ویژه مراسم بود و نمایندگانی از بیوت صانعی، موسوی اردبیلی و آیت الله خویی حضور داشتند.

حضور مسئولین ستاد های انتخاباتی روحانی، موسوی و کروبی و همچنین جمعی از روحانیون لباس شخصی و خلع لباس شده و کرخی فرماندار سابق قم در دوره اصلاحات از حواشی این برنامه بود.

در این مراسم تعدادی از دانشجویان پردیس و آزاد قم حضور داشتند که این افراد با ۱ ساعت تاخیر در جلسه حاضر شدند و از عدم اطلاع رسانی مناسب گلایه داشتند.

مراسم با نیم ساعت تاخیر آغاز شد و در نیم ساعت اولیه هم حاضرا بسیار کم بودند و پس از آن به تعداد حاضران افزوده شد.

در آغاز این برنامه پس از صحبت های یکی از فعالین اصلاح طلب قم به عنوان مجری برنامه محمدی به مداحی پرداخت و در بخشی از مداحی خود اظهار نمود: یادی کنیم از آیت الله العظمی منتظری که اکنون در بین ماجای وی خالی است «گلی» یکی از دانشجویان حاضر در برنامه به قرائت قطعه شعری پرداخت.

در بخش های مختلف برنامه هرکجا نامی از منتظری برده می شد با صلوات حاضران همراه می شد و این در حالی بود که بارها نام امام خمینی (ره) ذکر شد اما هیچ صلواتی از سوی حاضران فرستاده نشد.

در این مراسم بیانیه ای از طرف اصلاح طلبان قم قرائت شد که مسائل مختلفی در آن طرح شده بود.

در بخشی از این بیانیه که توسط یکی از حاظران قرائت شد آمده است: ما به دنبال قدرت نیستیم هدف همفکری به دولت و خروج از اشتباهات ۸ ساله و کمک به نماینده دولت در استان است زیرا جامعه از اصولگرایی خسته شده است.

در ادامه این بیانیه اظهار شده: ما ۸ سال عقبگرد داشتیم و اسم تدبیر و امید بارقه هایی از امید را در کشور ایجاد کرد و ما به فکر عقلانیت و مدیریت صحیح هستیم چون دولت گذشته با تصمیمات که بر پایه بی عقلی بود کشور را چند دهه به عقب راند چون پشت فعالیت های آنها عقلانیت وجود نداشت.

در این بیانیه از دکتر محد رضا عارف تقدیر به عمل آمد و او را به عنوان مرد بزرگ اخلاق خطاب کردند زیرا به حرف بزرگ اصلاحات گوش داده و از انتخابات کنار رفته است.

و در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که اما شورای مشورتی باید دندانه کلید دولت تدبیر و امید باشیم.

موسوی تبریزی در صحبت های خود با اشاره به این موضوع که باید قدر این دولت را بدانیم ادامه داد: اصلاح طلبان تدبیر بالایی دارند و باید در اینجا از کسانی یاد کنیم که در این راه فداکاری کرده اند.

وی در ادامه افزود: چرا به توافق ژنو اعتراض می کنید آنان فرزندان این انقلاب هستند مگر فراموش کرده اید که وقتی به مذاکرات ولایتی اعتراض می شد هدف تخریب هاشمی بود.

تبریزی دبیر مجمع مدرسین حوزه علمیه عنوان کرد: برخی ها که معلوم نبود دیروز کجا بوده اند حالا انقلابی شده و به اسم دین به دولت تدبیر و امید اعتراض دارند که من به دین داری این افراد شک دارم و باید بدانیم که آمریکا ابر قدرت است و هیچ شکی در آن نیست.

از مسائل جالب توجه در این مراسم این بود که با وجود این که مراسم در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شده بود هیچگونه عکسی از امام و رهبری در سالن برنامه وجود نداشت و تنها ۱ بنر بزرگ با تصویر خاتمی، هاشمی رفسنجانی و حسن رحانی در سالن نصب شده بود.

این اقدامات و اظهار نظرها در صورتی گفته شده است که در این چند هفته گذشته دولت به دلیل عدم توانایی در توزیع مناسب سبد کالا به شدت از سوی مردم و رسانه ها حتی برخی از رسانه های اصلاح طلب مورد انقاد قرار گرفت و توانایی تدبیر دولت به شدت زیر سوال رفت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x