تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

فتنه‌گرانی که دعوت به راهپیمایی کردند اما خودشان نیامدند!/پیگیری وزارت کشور برای تملک زمین ۵۰هزار متری

  • کد خبر : 21965
  • 23 بهمن 1392 - 7:38
فتنه‌گرانی که دعوت به راهپیمایی کردند اما خودشان نیامدند!/پیگیری وزارت کشور برای تملک زمین ۵۰هزار متری

تحریم ۳۶ شرکت جدید جایی برای خوش‌بینی ایران باقی نمی‌گذارد،مخالفت دولت با طرح نمایندگان برای مزایده باشگاه‌ها،تعیین رئیس جدید انجمن دفاع از آزادی مطبوعات،تشکیل حزب در دست بررسی است،توضیحات شمع خانی درباره لغو رزمایش های موشکی و …از جمله خبر ویژه برخی روزنامه های روز چهارشنبه هستند که میتوانید اینجا بخوانید.

 

 

کمال مهر؛


*کیهان


فتنه‌گرانی که دعوت به راهپیمایی کردند اما خودشان نیامدند!

سردرگمی فتنه‌گران و تغییر تاکتیکی طیفی از آنان برای سفیدسازی خیانت‌ ۴ سال پیش خود، باعث مجادلات تازه در میان حامیان فتنه سبز شد.ماجرا از آنجا آغاز شد که خاتمی و جمعی از اعضای مجمع روحانیون در آستانه ۲۲ بهمن به شکل بی‌سر و صدا به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) رفته و مورد استقبال سیدحسن خمینی قرار گرفتند. خاتمی درهمین بحبوحه مدعی شد باید کدورت‌های گذشته کنار گذاشته شود! و این در حالی  بود که فتنه و آشوب تدارک شده از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه و با بازیگری افراطیون مدعی اصلاحات، یک کدورت و دلخوری شخصی نبود که بتوان از آن گذشت. بدتر از همه اینکه خاتمی در جلسات محفلی اذعان کرده بود ادعای تقلب واقعیت ندارد و با این همه از فتنه‌گران مدعی تقلب حمایت کرد. در حقیقت جرم خاتمی و طیف همسو با وی در مجمع روحانیون، سنگین‌تر از افراد قانون‌شکنی بود که با توهم تقلب، احساساتی شده و اقدام به قانون‌شکنی و رفتار ضد امنیت ملی کرده بودند.

همزمان با همین تحرکات بود که مجمع روحانیون و حزب مشارکت با صدور بیانیه‌های دو پهلو، دعوت به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن کردند. همین موضوع سر آغاز ماجرای تازه‌ای در جبهه سرخورده فتنه سبز شد. این طیف یک بار سناریوی افتضاح اسب تروا را با اعلام آن از سوی عطاءالله مهاجرانی و کارگردانی رسانه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی در ۲۲ بهمن سال ۸۸ به اجرا گذاشتند که طبق آن قرار بود حامیان فتنه لابلای جمعیت تظاهرات‌کننده بروند و در وقت مقتضی چفیه‌ها و نمادهای مذهبی را به دور بیندازند و به نفع فتنه شعار دهند اما هیچ و پوچ بودن حامیان فتنه باعث ضرب‌المثل شدن سناریوی مذکور به عنوان «درازگوش تروا»  گردید. حالا در آستانه ۲۲ بهمن ۹۲، ابراهیم نبوی از دست‌اندرکاران سناریوی اسب تروای سال ۸۸، همسو با اصلاح‌طلبان می‌گفت باید در راهپیمایی شرکت کرد چرا که جمهوری اسلامی واقعیت است. بی‌بی‌سی نیز به استقبال بیانیه خاتمی رفته و خواستار یک راهپیمایی متفاوت شد! اما در روز ۲۲ بهمن نه از آن تفاوت خبری بود و نه از خاتمی و موسوی‌خوئینی‌ها و برخی فتنه‌گران عضو مجمع روحانیون با این حال اقدام تاکتیکی خاتمی و مجمع روحانیون باعث اختلافات جدید در میان فتنه‌گران و اپوزیسیون شد چنان که سایت روزنت به قلم یکی از همکاران فراری نشریات اصلاح‌طلب نوشت: باید به راهپیمایی ۲۲ بهمن نه گفت. ما در ۲۲ بهمن ۸۸ نیز همین اشتباه را کردیم و اسب تروا اتفاق افتاد؛ همان روزی که قرار بود پس از ۹ ماه تظاهرات، جنبش سبز تظاهرات بزرگی را به سود خود، برگزار کند.

فراموش نکنیم که جمهوری اسلامی از همان روزهای نخست، نشان داد که استعداد بی‌بدیلی در جمع کردن حامیان خود و مردم عادی، در خیابان و استفاده از آن به سود خود دارد. نمی‌توان بدون طرح و برنامه مشخص، پروژه‌ای را که ۳۴ سال است انجام می‌شود، به سود خود، مصادره و از آن استفاده کرد. تظاهرات ۲۲ بهمن سال ۸۸ که شکستی کامل برای جنبش سبز بود، در واقع پایان پروژه  تظاهرات خیابانی تا یک سال پس از آن بود. حجم ناامیدی و جسورتر شدن حکومت در شکست جنبش سبز را نیز نباید فراموش کرد. آن‌چه رخ داد، برنامه‌ریزی ساده‌لوحانه بود.اما رادیو فردا در گزارشی که از سوی محمدرضا یزدان‌پناه – دیگر همکار فراری نشریات اصلاح‌طلب- تهیه شده، می‌گوید: اصلاح طلبان نگاهی معطوف به قدرت دارند و برخی از آنان در سال ۸۸ ناخواسته در عملی انجام شده قرار گرفتند. موسوی و کروبی باعث ورود ناخواسته اصلاح‌طلبان به دعوای سال ۸۸ شدند و حالا می‌خواهند به شکلی خود را کنار بکشند.

رادیو فردا می‌افزاید: دعوت اصلاح‌طلبان برای شرکت در راهپیمایی سی‌وپنجمین سالگرد ۲۲ بهمن، اختلافات زیادی میان بدنه جوان‌تر این جناح و افرادی که خود را هنوز سبز می‌دانند، ایجاد کرده است. یکی از مخالفان در فیس بوک خود نوشته که اگر وضعیت اینطور پیش برود، بعید نیست که اصلاح‌طلبان در سال آینده از طرفداران خود بخواهند که در سالگرد راهپیمایی ۹ دی هم شرکت کنند تا حسن‌نیت بیشتر خود را به حکومت نشان دهند.اما در کنار حضور پرشور و دشمن‌شکن ملت ایران، ماجرای مهمی که از نگاه برخی ناظران مغفول مانده، طنین گرم و پررونق شعار «مرگ بر آمریکا» بود. این بار مدعیان اصلاح‌طلبی برخلاف ۳ ماه پیش که خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا از راهپیمایی ۱۳ آبان شده بودند، ماجرا را به سکوت برگزار کردند چرا که از تصاعد میزان نفرت و انزجار ملت ایران نسبت به سیاست‌های خصمانه و منافقانه شیطان بزرگ در همین چند ماه اخیر خبر داشتند. در حقیقت برخلاف ۳ ماه پیش، دیگر رسانه یا سیاستمدار اصلاح‌طلبی نبود که جرأت کند و مانند ۳ ماه پیش خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا شود. آن هنگام یکی از همین چهره‌های سیاسی حتی نسبت دروغی را هم به حضرت امام(ره) مبنی بر موافقت ایشان با حذف شعار مرگ بر آمریکا داد که با انتشار اظهارات متواتر حضرت امام خمینی در دفاع از شعار مرگ بر آمریکا- حتی در ماه‌های پایانی عمر شریفشان- دروغ بودن این ادعا ثابت گردید.در هر صورت آنچه یقین و تردیدناپذیر است این که آلودگان به حمایت از فتنه، چاره‌ای جز ابراز ندامت و عذرخواهی به خاطر آن خیانت بزرگ ندارند.

گزارش سایت حامی دولت از احتمال تغییر وزیر صنعت

یک سایت حامی دولت از احتمال چند تغییر در وزارت صنعت، دفتر رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری خبر داد.در حالی که چند روزی از استعفای رئیس سازمان میراث فرهنگی سپری نشده، «خرداد نیوز»- نسخه اینترنتی روزنامه اصلاح‌طلب آرمان- از بروز اختلاف در تیم مدیریتی دولت و آغاز تغییرات گسترده در وزارت صنعت، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مسئول دفتر رئیس جمهور پرده برداشت و نوشت:«جابجایی در میان مدیران امری طبیعی و لازمه سامان بخشی بهینه به حوزه‌های مختلف و وسیع امور اجرایی است. افرادی که براساس توانایی‌ها، مقتضیات و ظرفیت‌های تازه بروز یافته و لزوم تغییرات انسجام بخش از جایگاهی به جایگاه دیگر می‌روند تا برون‌دادی مقبول را رقم بزنند.»

به گزارش سایت خرداد این روزها شایعات پررنگی در خصوص چند جابجایی بزرگ در دولت به گوش می‌رسد. منابع مطلع خبراز سه تغییر عمده در دولت می‌دهند. تغییراتی که هنوز نهایی نشده اما صحبت و بحث در خصوص آن به گوش می‌رسد. گویا محمد رضا نعمت‌زاده، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی و وزیر صنعت و معدن و تجارت، بزودی دولت را ترک خواهد کرد و  ظاهراً پیشنهاد تصدی وزارت به محمد نهاوندیان رئیس دفتر دکتر روحانی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری داده شده است.در همین رابطه خبر می‌رسد که قرار است حسین فریدون برادر رئیس جمهور و مشاور عالی وی جایگزین نهاوندیان در دفتر رئیس جمهوری شده و سمت ریاست دفتر رئیس جمهوری را برعهده بگیرد.
از سوی دیگر خبر می‌رسد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری در حال حاضر قرار است به جای نهاوندیان سرپرستی نهاد ریاست جمهوری را برعهده بگیرد.

خردادنیوز نوشت: در طول مدت سپری شده از عمر دولت، نعمت‌زاده با انتقادات پرشماری روبرو شد. شنیده‌ها همچنین حاکی از این است که درخواست جدایی نعمت‌زاده از دولت توسط شخص خود وی به رئیس جمهوری داده شده است و از سوی دیگر خبر می‌رسد که نهاوندیان اختلافاتی در نهاد ریاست جمهوری با برخی از افراد پیدا کرده است که قصد رفتن به وزارت صنایع را دارد.در همین حال فارس خبر داد «سینکی» دبیر ستاد تنظیم بازار شده و این ستاد بدون خبری شدن، به ریاست جمهوری منتقل شده است.

قابل توجه نشریات زنجیره‌ای! جنگ آمریکا و فرانسه زرگری بود

انتشار یادداشت مشترک باراک اوباما و فرانسوا اولاند علیه برنامه هسته‌ای ایران درستی نظر آن دسته از تحلیل‌گران را که تأکید می‌کردند اختلاف آمریکا و فرانسه در مذاکرات ژنو جنگ زرگری است، ثابت کرد.رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در مقاله مشترکی که توسط روزنامه‌های لوموند و واشنگتن پست منتشر شده، تصریح کرده‌اند: امروز دیپلمات‌های آمریکایی و فرانسوی برای گفت‌وگو با ایران آماده می‌شوند تا توافقنامه‌ای را نهایی کنند که به موجب آن پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران متوقف و بخش‌های کلیدی این فعالیت‌ها به عقب رانده می‌شود. مقامات آمریکایی و فرانسوی در مورد مبارزه با تروریسم در سراسر جهان، به طور روزانه اطلاعات را با هم مبادله می‌کنند.در این یادداشت همچنین خاطرنشان شده است: در مورد ایران ما توانستیم توافق مقدماتی ژنو را رقم بزنیم. ما به همراه انگلیس، آلمان، روسیه و چین و اتحادیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته آینده با مقامات ایرانی در وین ملاقات می‌کنیم تا مذاکرات به منظور دستیابی به توافق جامع را آغاز کنیم. مذاکراتی که قرار است به راهکاری جامع منجر شود که در نهایت مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود.
اوباما دیروز با استقبال اولاند به پاریس رفت

برخی رسانه‌های مأمور در داخل، با بزرگ‌نمایی مخالف‌خوانی وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات ژنو، سعی کرده بودند چنین القا کنند که آمریکا تبدیل به متحد و شریک استراتژیک ایران شده و این دولت حاشیه‌ای فرانسه است که سنگ‌اندازی می‌کند و نگران عادی شدن روابط ایران و آمریکا است!جالب اینکه وزیر خارجه فرانسه اخیراً به تبعیت از هشدارهای وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا، به شرکت‌های فرانسوی هشدار داد که تحریم‌های ایران سر جای خود باقی است و این شرکت‌ها مراقب همکاری با ایران باشند. در حقیقت دولت ورشکسته فرانسه بیش از آن که نگران منافع ملی و سود شرکت‌های فرانسوی باشد، منتظر اوامر آمریکا و لابی صهیونیستی است.تحلیل‌گران معتقدند جنجال آن روز وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات ژنو، ایفای نقش هماهنگ شده پلیس بد (به همراه اسرائیل) برای سوق دادن بیشتر ایران به سمت امضای توافق ژنو بوده است.

این حرف‌ها وسط ایستادن را سخت کرد

عضو فراری دفتر تحکیم و پادوی حزب مشارکت در اغتشاشات دوره اصلاحات می‌گوید: حرف‌های روحانی در جمع روسای دانشگاه‌ها، قرار گرفتن وی در میانه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را دشوار ساخت و عملکرد وی را به سمت اصلاح‌طلبان سوق داد.علی افشاری در وبسایت رادیو فردا نوشت: سخنان روحانی در این مراسم مانند گفت‌وگو با هنرمندان جنبه دستوری و آمرانه داشت. دانشگاه زبان آمرانه را نمی‌پذیرد. از رئیس دولت انتظار نمی‌رود که برای دانشگاهیان تعیین تکلیف کند. اگرچه محتوای حرف‌های روحانی با سنت نقادی و روشنگری دانشگاه تعارضی نداشت و بخش‌های زیادی از آن سازگار بود، به لحاظ شکلی مغایرت داشت.وی با بیان اینکه روحانی اعلام کرد محدودیت‌های امنیتی و از جمله ستاره شدن را نمی‌پسندد نوشت: او از عملکرد فرجی‌دانا وزیر علوم دفاع کرد و روشن ساخت که دولت مصمم است به برخوردهایی مثل محرومیت از تحصیل و ستاره‌دار کردن دانشجویان پایان دهد. اما دعوت روحانی برای فعال شدن دانشگاه با چارچوبی که وی تنظیم می‌کند سازگاری ندارد. برخلاف تصور وی همه دانشگاهیان عاشق انقلاب و امام نیستند و قانون اساسی و رهبری نظام را قبول ندارند. ایستادگی روحانی بر سر مواضعش شکاف بین وی و بخش‌های انتصابی حکومت را افزایش می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه روحانی منتقدان توافق ژنو را بی‌سواد توصیف کرد و افزود: اصولگرایان تندرو مخاطب روحانی بودند اما منتقدین، فقط اصول‌گرایان نبودند. بخشی از اصلاح‌طلب‌ها و نیروهای تحول‌خواه نیز این شیوه برخورد را نپسندیدند. منتقدان به توافق ژنو طیف گسترده‌ای هستند. اگرچه اصل آن که با هدف تنش‌زدایی و رفع تحریم‌ها صورت می‌گیرد امری مثبت و سزاوار حمایت است، اما شیوه جلو بردن کار و بخصوص تصویربرداری اغراق‌گونه دولت مورد انتقاد است. منتقدان انتظار دارند دولت روحانی با استدلال و واقع‌گرایانه‌ و به دور از رویکردهای تهییجی و پوپولیستی نسبت به مخالفان برخورد کند و در زمینه تلاش‌های سازمان یافته مدافعان رویکرد ستیزه‌جو در سیاست خارجی روشنگری نماید. طرح ادعاهای کلی و بیان مبهم در خصوص مراکزی که به سازماندهی و تامین منابع مالی و سیاسی برای کارشکنی در مصالحه‌ هسته‌ای مشغول هستند، ظرفیت موثری برای کارگشایی ندارد.وی با دفاع از گام تهاجمی روحانی علیه مخالفان نوشت: حرف‌های روحانی قرار گرفتن در میانه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را دشوارتر ساخت و عملا وی را بیشتر به سمت اصلاح‌طلبان سوق داد.پ

تحریم ۳۶ شرکت جدید جایی برای خوش‌بینی ایران باقی نمی‌گذارد

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به اعمال تحریم علیه ۳۶ شرکت جدید مرتبط با ایران خاطرنشان کرد این اقدام سخت‌ترین شدت عمل آمریکا پس از توافق ژنو است.آمریکا برای سومین بار پس از توافق ژنو است که برخلاف توافق ژنو، شرکت‌های طرف همکاری با ایران را مورد تحریم قرار می‌دهد. معاون وزارت خارجه کشورمان درباره این نوع تحریم‌ها گفته بود که «خلاف روح توافق ژنو است».روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: دولت اوباما سخت‌ترین شدت عمل را در قبال ایران از زمان انعقاد توافق موقت هسته‌ای این کشور نشان داد و ۳۶ شرکت و شخص حقیقی در ۸ کشور جهان را به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران جریمه کرد.

برپایه این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا که مسئولیت نظارت بر روند اجرای تحریمها علیه ایران را برعهده دارد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است: «این تصمیم‌گیری حامل این پیام مهم به ایران است که متأثر از فضای خوش‌بینی موجود که محصول توافق هسته‌ای است، دچار توهم نشود و متوجه باشد آمریکا دست از فشارهای اقتصادی علیه ایران نکشیده است».نیویورک تایمز می‌افزاید: در همین چارچوب، آمریکا از سفر یک هیئت بلندپایه اقتصادی فرانسه به ایران بشدت انتقاد کرده است.

*خراسان


پیگیری وزارت کشور برای تملک زمین ۵۰هزار متری

بر اساس نامه نگاری های مسئولان وزارت کشور به مدیران ارشد قوه مجریه، این وزارتخانه پیشنهاد تملک زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع وسعت واقع در غرب شهر تهران را مطرح کرده است. بر اساس این پیشنهاد، زمین مذکور قرار است برای احداث ساختمان و تاسیسات مورد نیاز سازمان مدیریت بحران مورد استفاده قرار بگیرد که این موضوع نیازمند تصویب هیئت وزیران خواهد بود.

 

مخالفت دولت با طرح نمایندگان برای مزایده باشگاه‌ها

پس از آنکه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حکم مقرر در قانون بودجه سال ۱۳۹۲ مبنی بر واگذاری باشگاه‌های ورزشی از طریق بورس را به دلیل زیان ده بودن باشگاه‌های یادشده و طولانی شدن روند واگذاری غیر قابل اجرا دانسته و طرح پیشنهادی واگذاری از طریق مزایده را مطرح کردند، پس از بررسی این طرح در بخش های مختلف دولت، پیشنهاد مذکور به دلایلی چون عدم تشخیص اولویت خریداران رد شده است.

*ایران

پیامک تبریک وزارت اطلاعات

خبر اول این که ستاد خبری وزارت اطلاعات در آستانه ۲۲ بهمن و جشن پیروزی انقلاب اسلامی با ارسال یک پیامک این روز را تبریک گفت. پیامکی که در شبکه‌های اجتماعی این گونه مطرح شد که فقط برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ارسال شده است، اما بعد معلوم شد که برای دیگر مشترکان همراه اول نیز ارسال شده است. در این پیامک از روز ۲۲بهمن با عنوان روز تجدید بیعت با ولایت و روز تجلی بصیرت امت و جشن اقتدار ملت یاد شده است

تعیین رئیس جدید انجمن دفاع از آزادی مطبوعات

خبر دیگر این که فائزه هاشمی به ریاست انجمن دفاع از آزادی مطبوعات انتخاب شد. همچنین اعضای این انجمن در آخرین نشست خود بدرالسادات مفیدی را به‌عنوان نایب رئیس این انجمن انتخاب کردند. عباس صفایی‌فر هم همچنان دبیر وسخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات باقی ماند. انجمن دفاع از آزادی مطبوعات سال ۱۳۷۷ ایجاد شد و در سال ۱۳۸۰ مجوز خود را از وزارت کشور گرفت. کدیور دبیرکل این انجمن بود و شمس الواعظین، سحرخیز و محمدجواد مظفر از اعضای پیشین هیأت رئیسه این انجمن بودند.

حضور تلویزیونی سید حسن خمینی

شنیدیم که سید حسن خمینی، فرزند یادگار امام(ره) مهمان ویژه برنامه ۹۰ در شب ۲۲ بهمن بود. این در حالی بود که از آخرین حضور او در یک برنامه تلویزیونی چند سالی می‌گذشت. فرزند یادگار امام(ره) بهمن‌‌ماه سال ۱۳۸۷ با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره اندیشه‌های امام خمینی(ره) و لزوم اجتهاد در اندیشه و بیانات بنیانگذار فقید انقلاب سخن گفته بود.

روایت یک امریکایی از قصه جعلی ایران هراسی

با خبر شدیم که گرت پورتر، نویسنده امریکایی با انتشار کتابی با عنوان «بحران جعلی؛ قصه ناگفته از هراس هسته‌ای ایران» گفته: امریکا در اوایل سال ۱۹۸۳ به طور ستیزه جویانه مانع برنامه آشکار و قانونی ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای شد. وی در این کتاب در مصاحبه با چند مقام سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افشا کرده که آژانس چگونه بر مبنای اسنادی که عمدتاً از اسرائیل می‌رسید، گزارش‌های گمراه کننده‌ای درباره برنامه ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای منتشر کرده است.

محکومیت ربایش مرزبانان ایرانی از سوی آلن ایر

خبر رسیده که آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا ربوده شدن پنج تن از مرزبانان ایران در منطقه جکیگور در شرق کشورمان از سوی گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل و انتقال آنان به داخل پاکستان را محکوم کرد. به گزارش ایسنا، آلن ایر در صفحه فیس‌بوکش نوشت: «ربوده شدن پنج تن از مرزبانان ایرانی در مرز این کشور عملی غیر قابل توجیه است. چنین اعمال غیر اخلاقی هر کجای دنیا که رخ دهد را محکوم می‌کنیم و امیدواریم این مرزبانان ایرانی هر چه زودتر به وطنشان و خانواده‌شان برگردانده شوند.»

آخرین وضعیت پرونده عاملان حادثه ۲۲ بهمن قم

دست آخر این که مهدی دواتگری، عضو کمیته حقیقت‌یاب غائله ۲۲بهمن سال ۹۱ قم با بیان اینکه نباید به سکوت مقطعی افراطیون حلقه پرتو خوشبین بود، گفت: اتهامات همه متهمان این پرونده در دادگاه ویژه روحانیت در حال بررسی است. نباید فراموش کرد که این گروه به دنبال فرصتی برای تکرار این دست رفتارهایشان هستند. سال گذشته در مراسم روز ۲۲ بهمن در حرم حضرت معصومه(س)، سخنرانی رئیس مجلس نیمه کاره ماند و به سمت او مهر و کفش پرتاب شد.

*تهران امروز

تشکیل حزب در دست بررسی است

ایسنا: محمدرضا عارف فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره آخرین خبرها از روند تشکیل حزب خود گفت: در حال بررسی هستیم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم. به محض اینکه به نتیجه برسیم، حتما اعلام می‌کنیم. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره تقاضایی که برای انتشار روزنامه ارائه داده است، اظهار کرد: منتظر مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و در صورت دادن مجوز، آن را بررسی خواهیم کرد. وی در پایان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت شرح صدر داشتن مسئولان و منتقدان با رعایت احترام متقابل، تصریح کرد: همانطور که رهبری تاکید کرده‌اند، منتقدان باید انتقادات سازنده‌ای را مطرح کنند و اگر انتقاد سازنده باشد، پذیرفته شده است.

روایت آقا تهرانی از نجس العین‌ها

ایسنا: مرتضی آقاتهرانی عضو ارشد جبهه پایداری به ذکر توصیه‌هایی جهت انتخابات پیش روی مجلس پرداخت و اظهار کرد: باید در عمل مسلمان باشیم، چند وقت دیگر انتخابات مجلس است؛ واقعا چند آدم متدین و با تقوا به مجلس بفرستید و صالح‌ترین فرد و آشناترین فرد به قانون حقوق مردم، انقلاب و مقام ولایت فقیه را انتخاب کنید. وی اضافه کرد: وقتی کسی را انتخاب کردید، چهار سال بعد هم این فرد نماینده خواهد بود خواه کار خوب باشد یا بد، پس لازم است در انتخاب انسان‌های سالم، باتقوا و آن کسی که از اصول نظام دفاع می‌کند، وحدت داشته باشیم. آقاتهرانی تصریح کرد: کسانی که برای جمع‌آوری رای لابی‌گری می‌کنند و رای می‌خرند تنها جهنم خود را وسیع‌تر می‌کنند؛ البته که اینها قیامت را قبول ندارند و در ظاهر مسلمان هستند اگر دست خیس در دست آنها بگذارید نجس نیست اما اینان در جان‌شان نجس‌العین هستند.

رحیمی: پرونده قشنگی دارم!

محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد در دولت دهم درباره استقرار احمدی‌نژاد در ساختمان ولنجک، گفت: در این ساختمان، احمدی‌نژاد جلساتی را با وزرای سابق دولت به صورت گپ دوستانه‌ای برگزار می‌کند. وی در باره پرونده دادگاه احمدی‌نژاد نیز گفت: من در خصوص پرونده احمدی‌نژاد در دادگاه از هیچ چیز خبر ندارم. وی در پاسخ به این سوال ایرنا اظهار داشت: مردم و شما خبرنگاران از همه مسائلی که در دنیا وجود دارد دست برداشته‌اید و فقط به این موضوع (پرونده احمدی‌نژاد) می‌پردازید. وی افزود: بنده نیز چون بعد از دولت دهم پرونده قشنگی در دادگاه دارم در باره این مسائل صحبتی نمی‌کنم، هرکس که خالصانه کار می‌کند مانند من و احمدی‌نژاد باید بعد از اتمام کار خود دادگاهی شویم.

دولت قبل اعتقادی به خصوصی‌سازی نداشت

مهر: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولتی بر سر کار بود که هیچ اعتقادی به‌خصوصی‌سازی نداشت و حتی درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها را که محل مصرف مشخصی در قانون داشتند، صرف هزینه‌های جاری کرد که حاصلش رکود تورمی و خانه‌نشینی تولیدگران شد.

*جام حم

توزیع بیانیه ضد توافق ژنو، بین راهپیمایان

خبرگزاری ایرنا از اقدام چند نفر در توزیع بیانیه‌هایی ضد توافق ژنو در راهپیمایی دیروز خبر داد.به گزارش این خبرگزاری، این عده در مواردی دسته‌های پرشمار اعلامیه‌ها را بین جمعیت پرتاب می‌کردند و شعار متفاوت با مردم سر می‌دادند که به علت مخالفت مردم، مجبور به قطع فعالیت خود شدند.

تشکیل کمیته‌ای برای آزادی سربازان ربوده شده

معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور از دستور شخص عبدالرضا رحمانی‌فضلی به منظور تشکیل کمیته‌ای برای آزادی سربازان گروگان‌ گرفته شده از سوی جیش‌العدل خبر داد.علی‌ عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اقداماتی که در حال انجام است می‌توان به آزادی این سربازان امیدوار بود، تصریح کرد:‌ تلاشمان این است که این اتفاق رخ دهد و امیدواریم که این تلاش‌ها هر چه زودتر به نتیجه برسد. حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور هم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات مسئولان امنیتی وزارت کشور در موضوع آزادی سربازان گروگان گرفته شده از سوی جیش‌العدل گفت: از سوی دستگاه‌های امنیتی ـ انتظامی اقداماتی در حال انجام است که نمی‌توانیم آنها را فعلا اطلاع‌رسانی کنیم. وی گفت: در تمامی نهادهای ذی‌ربط و استان‌های همجوار پاکستان اقدامات لازم انجام می‌شود و باید به آزادی این سربازان امیدوار بود.

محسنی‌اژه‌ای: افراد برای رفع حصر بی‌جهت تلاش نکنند

دادستان کل کشور درباره آخرین وضع رسیدگی به پرونده میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: افرادی برای رفع حصر بی‌جهت تلاش می‌کنند، به نتیجه هم نمی‌رسند و تا زمانی که سران فتنه توبه نکنند و بر این موضع باشند به هیچ وجه کار دیگری انجام نمی‌شود و شرایط مثل گذشته خواهد بود.به گزارش فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، طی سخنانی در حوزه علمیه آیت‌الله آخوند همدانی افزود: می‌گویند ما توبه نمی‌کنیم، این افتخار ندارد، توبه یک نعمت پروردگار است و البته هر کسی هم توفیق توبه پیدا نمی‌کند. وی با بیان این که اگر کسی جرمی و اشتباهی مرتکب شد، افتخار ندارد بلکه خجالت‌آور است، افزود: کسانی که بی‌جهت خود را به زحمت می‌اندازند و شایعه‌پراکنی و فضاسازی می‌کنند باز هم مردم را نشناختند و هیچ دستگاهی کاری دیگر انجام نخواهد داد.

احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه

وزارت امور خارجه در پی تحریم برخی شرکت‌های ایرانی از سوی دولت آمریکا و طرح برخی ادعاهای بی‌اساس در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، سفیر سوئیس را به‌عنوان حافظ منافع دولت آمریکا در تهران احضار کرد.به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، مدیرکل آمریکای شمالی وزارت امور خارجه در دیدار جولیو هاس، سفیر سوئیس در تهران، اقدام دولت آمریکا و برخی اظهارات مکرر مقامات این کشور را مغایر روح «برنامه اقدام مشترک» ژنو دانست و تاکید کرد: ادعاهای واهی مطرح شده در بیانیه وزارت خزانه‌داری صرفا نشان‌دهنده سردرگمی دولت آمریکا در تعیین موضع خود نسبت به مسائلی مانند تروریسم است.سفیر سوئیس پس از استماع این اظهارات تصریح کرد مطالب را در اولین فرصت به دولت آمریکا منتقل می کند و هرگونه نتیجه را به اطلاع خواهد رساند.

*قدس

تکفیری‌ها و ۱۵ سرباز عراقی

مشرق: ستاد عملیات استان نینوا اعلام کرد که ۱۵ سرباز عراقی دوشنبه شب به ضرب گلوله تروریستهای تکفیری در منطقه حمام العلیل در جنوب موصل کشته و سپس سر بریده شدند.

حراج شناسنامه در بحرین

الف: بحرین، کشوری با اکثریت شیعه به شمار می رود و رژیم حاکم بر آن در پی برهم زدن این اکثریت و تغییر بافت جمعیتی است. در همین حال، شماری از اتباع کشورهای عربی در بحرین، تأکید کردند که وزارت کشور بحرین از آنها خواسته برای دریافت شناسنامه این کشور، مراجعه کنند.

سنگسار یک دختر سوری

فارس: گروه تروریستی «داعش»، «فطوم الجاسم» یک دختر جوان سوری را به علت عضویت در فیس بوک، تا حد مرگ سنگسار کرد.

حضور قطعی «سیسی» در انتخابات

مهر: السیسی فرمانده نظامیان کودتاگر در مصر تصمیم خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مصر را به صورت قطعی گرفته و بزودی آن را به طور رسمی اعلام می کند.

بچه زرافه خوراک شیر و ببر شد

شفاف: باغ وحش شهر کپنهاگ در دانمارک با کشتن بچه زرافه ای در مقابل دیدگان حاضران و قطعه قطعه کردن آن برای شیر و ببر، اعتراض گروه های حامی حقوق حیوانات را برانگیخت.

مسیر جدید تأمین دارو

خبرآنلاین: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از عملیاتی شدن مسیر جدید تأمین و تدارک دارو بر اساس تفاهم نامه ژنو خبر داد.

غرامت ۲۰ میلیون دلاری

آفتاب: اسراییل بابت کشتن ۹ شهروند ترکیه در حادثه کشتی مرمره ۲۰ میلیون دلار غرامت می دهد.

سفر رئیس جمهور به مناطق محروم

ایسنا: شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در برابر این پرسش که «سفر استانی بعدی رئیس‌جمهور چه وقت و کجاست؟» گفت: رئیس‌جمهور در سفر بعدی خود به یکی از مناطق محروم در جنوب کشور سفر می‌کند.

۸۸۸ پرواز آمریکا لغو شد

جهان: به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان سهمگین در بخش جنوب شرقی آمریکا، خطوط هوایی این کشور ۸۸۸ پرواز خود را لغو کرد.

شهادت دلخراش مادر بحرینی

ابنا: یک مادر بحرینی بعد از اینکه سحرگاهدیروز نظامیان آل خلیفه برای دستگیری فرزند وی به منزل آنها در منطقه جدالحاج هجوم بردند، پس از ضرب‌وشتم بی‌رحمانه نیروهای آل خلیفه به شهادت رسید.

طرح داعش برای اشغال بغداد

تابناک: منابع بلندپایه در وزارت کشور عراق اعلام کردند که گروه تروریستی «داعش» قصد دارد با انجام عملیاتهای تروریستی متعدد کنترل بغداد را به دست گیرد.

ازدواج سخنگوی وزارت خارجه

فرارو: مرضیه افخم که اولین سخنگوی زن وزارت خارجه کشورمان است، چندی پیش ازدواج کرده است. این ازدواج در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) صورت گرفته است. افخم با یکی از همکارانش که از کارشناسان وزارت خارجه است، ازدواج کرده است.

انتقاد استاندار قم از گشت ارشاد

آفتاب: استاندار قم گفت که اعتقادی به کار پلیسی در مسأله حجاب ندارم و گشت ارشاد نمی‌تواند حیا و حجاب را در جامعه نهادینه کند.

امحای تصاویر جسد بن لادن

ایسنا: گروه دیده‌بان قضایی که یک گروه حقوقی در آمریکاست، افشا کرد که ۱۱ روز پس از حمله نیروهای آمریکایی به محل اختفای رهبر سابق القاعده در سال ۲۰۱۱ و کشته شدن وی، فرمانده این نیروها دستور داد تا تمامی تصاویر برجای مانده از جسد بن لادن از بین برود یا به سازمان اطلاعات آمریکا(سیا) ارایه شود.

رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات

ایسنا: عباس صفایی‌فر، سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات گفت: در نشست شورای این انجمن، فانزه هاشمی به‌عنوان رئیس، بدرالسادات مفیدی به‌عنوان نایب رئیس و عباس صفایی‌فر به‌عنوان دبیر و سخنگوی این انجمن انتخاب شدند.

حضور کی‌روش در جشن پیروزی انقلابایسنا: کارلوس کی‌روش در جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در دوبی شرکت کرد. کی‌روش در بدو ورودش به کنسولگری با استقبال زیاد ایرانیان حاضر در مراسم مواجه شد.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x