تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

معبّر خطاب به محمد خاتمی: به قدرت خواهی رسید اما آبروی اسلام را خواهی برد/ مستند “من روحانی هستم” رونمایی شد

  • کد خبر : 21473
  • 21 بهمن 1392 - 8:38
معبّر خطاب به محمد خاتمی: به قدرت خواهی رسید اما آبروی اسلام را خواهی برد/ مستند “من روحانی هستم” رونمایی شد

معبّر خطاب به سید محمد خاتمی: به قدرت خواهی رسید اما آبروی اسلامی را خواهی برد، رونمایی از مستند “من روحانی هستم”، پسربچه‌ای که با یک فولکس انقلابی شد، چرا شاه دماغش را عمل نکرد، عراق سرزمین بادیگاردهاف چرا دولت به بیمارستان یهودی‌ها کمک کرد، رییس‌جمهور باید عذرخواهی کند، روزنامه کویتی: سبد کالای ایران را ببینید و شکرگزار خدا باشید! و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری روز یکشنبه ۲۰ بهمن است.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

عکس رباینده هواپیمای ترکیه منتشر شد

رسانه‌های ترکیه روز گذشته  یک فیلم ۱ دقیقه‌ای از هواپیمای ربوده شده خطوط هواپیمایی این کشور از سوی یک فرد اوکراینی را منتشر کردند. در این عکس چهره فردی که هواپیما را ربوده به طور کامل مشخص نیست. هنوز هویت این فرد اوکراینی اعلام نشده است. این هواپیما که از اوکراین عازم ترکیه بود، با موفقیت در یک فرودگاه در استانبول به زمین نشانده شد و هواپیما ربا دستگیر شد.

به گزارش عصر ایران، این هواپیما ربا اعلام کرده که قصد داشته به دلیل حوادث اوکراین و تحت‌الشعاع قرار دادن المپیک سوچی، آن را به شهر سوچی روسیه ببرد.

گزارش جدید پنتاگون درباره ایران

پایگاه اینترنتی ایزریل نشنال نیوز (israelnationalnews) نوشت: پنتاگون گزارش جدیدی درباره ایران منتشر کرده است که  اگر ایران بتواند بمب اتم بسازد، آمریکا هیچ سر نخی از آن پیدا نخواهد کرد. این گزارش بیان می‌دارد که سرویس‌های جاسوسی آمریکا توانایی کسب اطلاعات درباره اتمی شدن ایران را ندارند و اگر ایران به بمب اتم مسلح شود ما مطلع نخواهیم شد.

به گزارش جام، در ادامه این گراش آمده است: ما فقط می‌توانیم هشدار دهیم و خبر دهیم از این که آیا ایران این توانایی‌ها را دارد و آیا قادر است به این تکنولوژی دست پیدا کند یا نه. اما نمی‌توانیم از اینکه آیا بمب هسته‌ای می‌سازد یا نه اطلاعاتی بدست آوریم. مانند مسئله هند و پاکستان که آنها بدون اطلاع پیدا کردن آمریکا توانستند بمب اتم بسازند. مخصوصا اینکه توافق جدید شش ماهه، ایران را از ادامه تحقیقات هسته‌ای منع نکرده و ایران می‌تواند در بعضی از پادگان‌های نظامی به آزمایش بمب هسته‌ای بپردازد.
پیشتر، نهادهای اطلاعاتی آمریکا  گزارش داده بودند که ایران به دنبال ساخت بمب اتم نیست و شواهدی مبنی بر اینکه این کشور در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای است، وجود ندارد.

مراکش: سفارتمان در تهران به قیمت ضربه به برادران عرب، بازگشایی نمی‌شود!

روزنامه گلف دیلی نیوز چاپ بحرین نوشت: مراکش اعلام کرد که هرگونه برقراری روابط با ایران به ضرر بحرین و امارات نخواهد بود. این سخنان پس از آن بیان شد که “حسین امیر عبداللهیان” معاون وزیر خارجه ایران گفت که دو کشور سعی در برقراری روابط دارند.

به گزارش انتخاب، مسئولان مراکشی گفته‌اند که برقراری روابط با ایران براساس احترام به حاکمیت طرفین و عدم دخالت در امور یکدیگر شکل می‌گیرد. دولت مراکش نیز گفته است که بازگشایی سفارت در تهران به قیمت ضربه برادران عرب نخواهد بود.

این روزنامه در پایان نوشت: مراکش در سال ۲۰۰۹ پس از آنکه ایران بحرین را استان چهاردهم خود خواند با تهران قطع رابطه کرد.

دادگاهی مرد انگلیسی به اتهام پاره کردن قرآن

“مارک استیفنسون” ۲۵ ساله متهم است که در روز هفتم دسامبر (۱۶ آذر) در جریان بازی دو تیم “میدلزبورو” و “بیرمنگهام” در چارچوب مسابقات لیگ دسته اول فوتبال انگلیس، نسخه‌هایی از قرآن کریم را در ورزشگاه پاره کرده است. اداره پلیس “وست میدلند” اعلام کرد که برای این متهم پرونده قضایی تشکیل شده و وی باید روز ۲۸ فوریه (۹ اسفند) در دادگاه شهر بیرمنگهام حضور یابد. وی به دامن زدن به نفرت مذهبی و نژادی متهم شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، باشگاه میدلزبورو تاکید کرده است که هر کس در اتهام نفرت‌افکنی مذهبی و نژادی مجرم شناخته شود، برای همیشه از حضور در ورزشگاه میدلزبورو محروم خواهد شد.

روزنامه کویتی: سبد کالای ایران را ببینید و شکرگزار خدا باشید!

روزنامه الوطن کویت در بخش “عجایب” خود نوشت: در کشور ایران دولت تصمیم گرفته که به تعدادی از خانواده‌ها بسته‌ای از مواد غذایی شامل مقدار کمی برنج، روغن، مرغ و تخم مرغ دهد؛ جالب اینجاست که تمام شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی و روزنامه‌ها این کمک را پوشش داده‌اند، برنامه‌های پرسش و پاسخ ترتیب داده شده، کارشناسان دعوت شدند و بحث‌های داغی در مجلس ایران و عموم مردم صورت گرفته است.

به گزارش جهان، این در حالی است که در کشور خودمان کویت، این کمک بسیار ناچیز بشمار می‌آید و میزان کمک‌های دولت به مردم به صورت نقدی و کالایی فقط در یک سال صدها برابر از این میزان است و این کمک برای مردم ما یک اتفاق پیش و پا افتاده و ساده تلقی می‌شود و رسانه‌ها و مردم بی‌تفاوت از آن می‌گذرند. درست است که ایران از لحاظ جمعیتی ۱۸ برابر جمعیت کویت است اما از طرفی دیگر طبق آمارهای رسمی جهانی ایران از لحاظ ذخایر زمینی و ثروت‌های طبیعی صدها برابر از کویت غنی‌تر است؛ قدر خودمان را بدانیم و شکرگزار نعمات خداوند باشیم!

“شهید شاطری” در کنار سیدحسن نصرالله

بهمن‌ماه سال گذشته خبر شهادت سردار “حاج حسن شاطری” (معروف به خوش‌نویس) رئیس ستاد بازسازی جنوب لبنان، به دست گروه‌های سرسپرده رژیم صهیونیستی، نه تنها دل مردم ایران را به درد آورد، بلکه دل اهالی و ساکنان مناطق جنوب لبنان را مملو از غم و اندوه کرد.

به گزارش ابنا، همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار بازسازی جنوب لبنان تصویری از وی در کنار “سید‌حسن نصرالله” دبیرکل حزب‌الله لبنان منتشر شد. این تصویر که در اوایل حضور سردار شاطری در لبنان گرفته شده است، سردار شاطری از دستان دبیرکل حزب‌الله لبنان لوح تقدیری منقش به قدس شریف دریافت کرده است.

سیدحسن نصرالله به مناسبت شهادت سردار شاطری پیام تسلیتی صادر کرد که توسط نماینده وی در مراسم بزرگداشت این شهید قرائت شد. دبیرکل حزب‌الله همچنین تاکید کرده بود که شهید حسام خوش نویس، اولین شهیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران در راه مقاومت و آبادانی لبنان تقدیم کرده و ما شهادت وی را به مسئولان جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌اش تسلیت می‌گوییم.

حقه‌های کثیف جنسی انگلیسی!

جمهوری اسلامی نوشت: براساس گزارش شبکه خبری ان.بی.سی نیوز که با استناد به مدارک جدیدی از افشاگری‌های “ادوارد اسنودن” تهیه شده است گروه “بررسی مشترک تهدید و اطلاعات” که از واحدهای جاسوسی و محرمانه انگلیسی است، بین سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۱ ماموریت‌های خود علیه جاسوس‌های رقیب، هکر‌ها، مظنونین به اقدامات تروریستی، قاچاقچیان اسلحه و دیگر تبهکاران را با استفاده از حقه‌های جنسی به دام انداخته‌اند.

این جاسوسان، برای گرفتار کردن افراد مورد نظر خود در تله‌های جنسی، از شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر، فلیکر، فیس بوک و یوتیوب استفاده کرده‌اند. اریک کینگ، حقوقدان و استاد دانشکده حقوق فناوری اطلاعات در کالج اقتصاد لندن به ان.بی.سی گفته است جاسوس‌های انگلیسی در حالی دست به این حربه‌های غیرقانونی زده‌اند که دولت انگلیس، خود از استراتژی‌های مشابه در دیگر دولت‌ها به شدت انتقاد می‌کند.

چرا شاه دماغش را عمل نکرد!

“عبدالجلیل کلانتر هرمزی”، درباره قدمت جراحی پلاستیک در ایران اظهار داشت: رشته جراحی پلاستیک در ایران از قدمت قابل توجهی برخوردار است، به طوری که از سال ۱۳۳۰ جراحی بینی در کشور صورت می‌پذیرفت و انجمن جراحان پلاستیک ایران نیز در سال ۱۳۳۴ ایجاد شد و به نوعی این انجمن از قدیمی‌ترین انجمن‌های پزشکی کشور به حساب می‌آید.

وی در گفتگو با تسنیم، درباره برخی گفته‌ها درباره اینکه با توجه به روحیه اشرافی‌گری شاه و درباریان، چرا شاه اقدام به جراحی بینی نکرد، زیرا عنوان می‌شود توانایی انجام عمل‌های جراحی پلاستیک علی الخصوص بینی در آن زمان وجود نداشت، گفت: اول این‌که شاه با وجود این‌که بینی بزرگی داشت و خانوادگی به بزرگ بودن بینی خود به عنوان یک اصالت نگاه می‌کردند، از آن طرف هم در آن دوره رواج نداشت که یک شخصیت مهم کشوری به جراحی بینی اقدام کند، ولی امروزه مشاهده می‌کنیم کسی مانند “سیلویو برلوسکونی” نخست وزیر سابق ایتالیا به دفعات مکرر به جراحی پلاستیک و کاشت مو اقدام می‌کند.

کلانتر هرمزی ادامه داد: البته در دوره پهلوی، مادر فرح توسط یکی از اساتید جراحی پلاستیک کشور تحت عمل جراحی پلاستیک از ناحیه پوست صورت قرار گرفت، همان‌طور که “هیلاری کلینتون” وزیر سابق امور خارجه آمریکا تاکنون ۴ مرتبه توسط عمل جراحی پلاستیک، صورت خود را کش داده است.(کشیدن پوست صورت یا لیفتینگ نوعی جراحی زیبایی‌ است) و هزینه‌های جراحی بینی در دهه ۵۰ شمسی برابر با ۲۰ هزار تومان بود و این درحالی بود که در سال ۵۰ یک پیکان تاکسی قیمتی برابر با ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان داشت.

یکی از نخستین مصرف کنندگان معروف پیکان “امیرعباس هویدا”، نخست وزیر پهلوی بود که تا آخرین روزهای صدارت، اتومبیل مرسدس بنز ضدگلوله خود را سوار نشد و پیکان سرمه‌ای رنگش را ترجیح داد و همیشه عنوان می‌کرد که “هر ایرانی باید یک پیکان داشته باشد”.

بدشانس‌ترین سرباز تاریخ

“کیونگ جونگ یانگ” جوان ۱۸ ساله کره‌ای بود که در سال ۱۹۳۸ توسط ارتش ژاپن از کشور اشغال شده کره به خدمت اجباری فراخوانده شد. ارتش ژاپن او را برای جنگ مقابل شوروی به جبهه‌ها اعزام نمود اما او پس از مدتی توسط ارتش سرخ به اسارت گرفته شد و ارتش سرخ نیز وی را در سال ۱۹۴۲ به جبهه‌های شرقی و مقابل آلمان نازی فرستاد.

به گزارش مشرق، از بخت بد “جونگ یانگ” در سال ۱۹۴۳ به اسارت نیروهای آلمانی درمی‌آید و آلمانی‌ها نیز او را در سال ۱۹۴۳ و به منظور مقابله با نیروهای متفقین به ساحل نرماندی می‌فرستند. باز هم “جونگ یانگ” در سال ۱۹۴۴ و در جریان جنگ با نیروهای متفقین این‌بار به اسارت چتربازان آمریکایی در می‌آید و نهایتا در سال ۱۹۴۵ توسط انگلیسی‌ها آزاد می‌شود.

او باقی عمر خود را تا سال ۱۹۹۲ در Illinois آمریکا مستقر می‌شود. فیلم my way بر اساس زندگی او ساخته شده است. عکس مربوط به فردای روز اسارتش توسط نیروهای آمریکایی در ژوئن ۱۹۴۴ می‌باشد.

رییس‌جمهور باید عذرخواهی کند!

قانون در مطلبی طنز نوشت: ما ایرانی‌ها یک عادت بدی داریم و آن هم این که وقتی می‌بینیم یک نفر دارد خودش را می‌زند ما هم بدون آن که بدانیم قضیه چیست، می‌آییم و چند تا فن جدید روی او اجرا می‌کنیم و می‌رویم. تازه بقیه را هم صدا می‌کنیم که بیایید فلانی دارد خودش را می‌زند، شما هم اگر دلخوریی، کدورتی چیزی دارید بیایید انتقام‌تان را بگیرید! حالا ماجرای ما و عذرخواهی حسن روحانی است.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشته آقای رئیس‌جمهور یک عذرخواهی دیگر هم به منتقدان توافق ژنو بدهکار است. در همین راستا گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف سیاسی از اقصی نقاط جهان خواستار عذرخواهی رئیس‌جمهور شدند که به‌طور خلاصه در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

“محمود احمدی‌نژاد”: آقای روحانی باید از من عذرخواهی کند. به دو دلیل:۱) چون در حالی که من رئیس‌جمهور بودم ایشان یهو آمد به جای من رئیس‌جمهور شد. منطق هم نداشت. هرچی هم می‌گفتم خب شما رئیس‌جمهور باش، منم این گوشه‌موشه‌ها برای خودم رئیس‌جمهور سابق هستم. قبول نمی‌کرد. ۲) مورد دوم عدم رعایت حق کپی‌رایت در مواردی چون اهدای سبد کالا و سفر به خوزستان است. جلویشان را نگیری فردا مادر چاوز را هم دلداری می‌دهند.

“قالیباف” و “حاجی بابایی”: آقای رئیس‌جمهور ما دستمان بند است، قربون دستت، حالا که داری عذرخواهی می‌کنی راجع به باز نشدن نردبان آتش‌نشانی و آتش‌سوزی مدارس ابتدایی هم عذرخواهی کن.

یک شخصیت سیاسی با نام سرخپوستی ایستاده با مشت: رئیس جمهور هر چه زودتر عذرخواهی کند. شش ماه از شروع به کار دولت یازدهم گذشته و آمریکا هنوز نابود نشده. آیا این نشان دیگری مبنی بر سنگدلی و سست‌عنصری دولت نیست؟

یک نماینده مجلس: آقای رئیس‌جمهور بابت این بازی ناعادلانه عذرخواهی کنید. ناظر فیفا مشخصا دارد به نفع می‌گیرد. این چه وضعی است که وزرا با دو کارت زرد هم اخراج نمی‌شوند؟

یک شهروند معمولی: آقای رئیس‌جمهور فقط بلدند در مورد سبد کالا عذرخواهی کنند؟ در مورد این برف سنگینی که در کشور آمد چه پاسخی دارند؟ زمان احمدی‌نژاد کجا اینطور برف می‌آمد؟

یک شهروند غیرمعمولی: من دو ماهه به زنم خیانت کردم، الان هم رفته خونه باباش. از رئیس جمهور محترم تقاضا دارم با عذرخواهی از ایشان، او را دوباره به آغوش پرمهر خانواده برگرداند. البته تضمین نمی‌کنم دوباره خیانت نکنم.

جبهه پایداری: عذرخواهی به چه درد “این ملت” می‌خورد؟ آیا عذرخواهی می‌تواند عزت از دست رفته را به مردم، پیمانه ریخته را به سبو و شیء ربوده شده را به لولو برگرداند؟ آقایان بدانند دل “این ملت” تا استعفای دسته‌جمعی دولت از معاون وزیر تا رئیس‌جمهور خنک نمی‌شود. این ملت سوخته است آقایان. آب هم قطع است و نردبان آتش‌نشانی هم باز نمی‌شود! درک کنید.

“رضا صادقی” پدر شد

مشرق نوشت: آقای مشکی پوش موسیقی پاپ ایران این بار در لباس صورتی رنگ بیمارستان برای نخستین بار بالای سر دخترش “تیارا” رفت، چرا که او در این شب‌های سرد و برفی زمستان صاحب دختر شد. او پیش از این در این صفحه شخصی‌اش در فیسبوک در این‌باره نوشته بود : این اولین …. صدای قلب کسی هست که سالها در رویایش بودم… زیباترین موسیقی جهانم و عاشقانه‌ترین طپش رویایی شعرمن …. تیارا دخترزیبای پدر، خدارو شکر می‌کنم که بزودی با بال‌های آسمانی و پاکش روی شونه‌هام می‌شینه و شعر و سازم لبریز می‌شه از یک اسم زیبا و پر از موسیقی ،،،،،، تیارا …

پسربچه‌ای که با یک فولکس انقلابی شد

“سرهنگ شیرمحمدی” معاون اجتماعی راهنمایی و رانندگی از خاطرات خود در زمان پیروزی انقلاب گفت. وی که در سال ۵۷ نوجوانی یازده ساله بود، آن طور که خود می‌گوید دوچرخه‌های اوراق و خراب را تعمیر می‌کرد و به فروش می‌رساند و از این راه کسب و کاری برای خود به راه انداخته بود و در این راه طی مدت کمی پیشرفت خوبی هم داشت.

شیرمحمدی در مورد آن روزها می‌گوید: از تعمیر دوچرخه و فروش آنها شروع کردم و بعد چند موتور رکس هم تعمیر کردم و فروختم، تا اینکه پول بیشتری به دست آوردم و به سراغ تعمیر اتومبیل رفتم.

وی ادامه داد: از گمرک یک دستگاه فولکس قورباغه‌ای تهیه کردم و به خانه آمدم. فردای آن روز که دقیق به خاطر نمی‌آورم چندم دی‌ماه بود، با سر و صدا و شعارهای مردم از خانه بیرون آمدم که متوجه شدم فولکس قورباغه‌ای جلوی در خانه نیست، با عجله به سر کوچه رفتم که دیدم مردم برای اینکه تقاطع نهر فیروزآباد به سمت راه‌آهن را مسدود کنند و راه‌بندان ایجاد کنند، ماشین من را به وسط خیابان هل داده‌ بودند.

شیرمحمدی گفت: در میان درگیری مردم و نیروهای گارد فولکس من دچار خسارت و بی استفاده شد. زمانی که با ناراحتی و ناامیدی به خانه برگشتم، پس از مدتی مأموران شهربانی به سراغم آمدند و من را که نوجوانی ۱۱ ساله بودم، به جرم ایجاد راه‌بندان و کمک به نیروهای انقلابی بازداشت کردند.

وی در مورد زمان بازداشت خود گفت: همسایه‌ها که متوجه دستگیری من شده بودند، به جلوی در شهربانی آمدند و من را به زور آزاد کردند. مردم که فکر می‌کردند من از نیروهای انقلابی هستم به این کودک ۱۱ ساله توجه زیادی کردند و احترام گذاشتند. من هم که این شور مردم را دیدم از آن لحظه خود را یک انقلابی دانستم و برای پیروزی انقلاب هر کاری که می‌توانستم انجام دادم.

وی در مورد روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷ نیز گفت: برادرهای بزرگترم مسئول تأمین امنیت محل بودند و من هم به آنها در سنگرسازی و انبار کردن سلاح‌هایی که از پادگان‌ها مردم خارج می‌کردند کمک می‌کردم. شیرمحمدی که بعد از انقلاب تبدیل به یک عضو افتخاری کمیته انقلاب شده بود، با شروع جنگ تحمیلی و در حالیکه ۱۳ سال داشت به جبهه حق علیه باطل رفت.

آفتاب/ انتشار ایران‌چک‌ جدید ۱۰۰هزارتومانی

حاشیه‌ای که “فرهاد” بر قرآن نوشت…

پشت غرفه‌ی آقای بازیگر، در موزه‌ی سینما، تالاری کوچک که نه، خانه‌ای کوچک از وسایل شخصی “فرهاد مهراد” درست کرده‌اند، خانه‌ای که علاوه بر نمایش وسایل شخصی او مانند کتاب‌ها، پیانو، صندلی، عصا، عبا، تسبیح، عینک که همسر وی – پوران گلفام – به این موزه اهدا کرده است، یک تفاوت عمده با دیگر بخش‌های این موزه که همه‌ بخش‌های آن را سینماگران کشور می‌شناسند، دارد.

به گزارش ایسنا، قرآن شخصی فرهاد با حاشیه‌هایی که بر برخی صفحات قرآن نوشته شده‌اند، تفاوت عمده‌ی این تالار با دیگر بخش‌های موزه‌ی سینماست. “فرهاد مهراد” که فرزند سفیر ایران در برخی کشورهای عربی بود، به زبان عربی تسلط کامل داشت، به همین دلیل در زمان‌هایی که برای قرائت قرآن اختصاص می‌داد، در بخشی از حواشی این کتاب آسمانی، یادداشت‌هایی را می‌نوشته است.

او حتی در برخی از حاشیه‌هایی که در قرآن نوشته است، اشکالاتی را به ترجمه‌ی قرآن گرفته است. و اکنون این قرآن در کنار یادداشت‌های شخصی فرهاد، در تالاری که به نام اوست، در موزه‌ی سینما به یادگار گذاشته شده است.

رونمایی از مستند “من روحانی هستم”+ فیلم

مستند “من روحانی هستم” کاری از گروه چند رسانه‌ای شفق امروز ساعت ۱۴ در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش جهان، در این مستند فعالیت های مبارزاتی، سیاسی و اجتماعی دکتر “حسن روحانی” در ۵ دهه گذشته روایت شده است. سخنرانی تاریخی مراسم ختم حاج آقا مصطفی در مسجد ارک، حضور در نوفل شاتو در کنار امام، ۵ دوره نمایندگی مجلس، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و پرونده هسته‌ای ایران از اتفاقاتی است که در این مستند ۵۵ دقیقه‌ای به آن پرداخته شده است.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید


تخلف خودروی ناجا  

صراط/ خودوری تویوتای ستاد ناجا بدون نصب پلاک عقب در حال تردد در اتوبان حکیم . ساعت ۸/۳۰ صبح .

عراق سرزمین بادیگاردها؛ ۱۸۳ هزار محافظ برای امنیت مقامات مسؤول

روزنامه کویتی “القبس” در گزارشی با اشاره به تعداد بالای نیروهای حفاظتی و محافظان مقامات و مسؤولان ارشد و میانی و رده پایین در عراق، این کشور را “سرزمین بادیگارد” توصیف کرد و در متن این گزارش آمده است: ۱۸۳ هزار نفر هم اکنون در بخش‌های مختلف حفاظت از افراد و مقامات عراق موسوم به “قوات الحمایه” فعالیت می‌کنند. همچنین سالانه مبلغ ۳ میلیارد دلار برای حقوق و تامین بودجه نیروهای حفاظتی دولتی و غیردولتی در عراق هزینه می‌شود.

به گزارش عصر ایران، آنچه که شهروندان عراقی امروز از بادیگاردها و نیروهای حفاظتی در خیابان‌ها می‌بینند بیشتر شبیه فیلم‌های سینمایی درباره مافیا و باندهای بزهکار است، صحنه‌های ترسناک، ترس‌آور و شلیک گلوله از سوی افراد مسلح و خودروهای شیشه دودی و ضدگلوله. وزارت دفاع عراق برای هر کدام از اعضای پارلمان،۲۰ نفر محافظ اختصاص داده و برای هر کدام از آنها مبلغ ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار نیز می‌پردازد.

تامین این هزینه‌ها علاوه بر حقوق که حداقل ماهانه ۵۰۰ دلار است، شامل تجهیزات، خودرو، اسلحه، سوخت و دیگر تجهیزات و لوازم کار است. هر نماینده از بودجه پارلمان نیز مبلغ ماهانه‌ای حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون دینار معادل ۱۵ هزار دلار برای هزینه در بخش محافظان خود دریافت می‌کند. از آنجایی که تعداد نمایندگان پارلمان ۳۲۵ نفر است هزینه‌های حفاظت و تامین امنیت آنها نزدیک به ۵ میلیون دلار در ماه می‌شود.

علاوه بر پارلمان، اعضای ریاست جمهوری، نخست وزیری، هیات وزیران، مقامات حزبی، استانداران، اعضای شورای شهر و شورای استان‌ها نیز از دارای تعداد زیادی محافظ هستند و بودجه‌هایی را در این بخش هزینه می‌کنند. براساس آمارهای منتشر شده هم اکنون ۱۸۳ هزار نفر در بخش تامین امنیت و حفاظت از مقامات دولت عراق فعالیت می‌کنند و سه میلیارد دلار نیز معادل بودجه ۶ استان و چهار برابر بودجه دولت برای کمک به خانواده‌های نیازمند در این بخش هزینه می‌شود. این در حالی است که سه میلیون بیوه و یتیم وجود دارد.

این ۱۸۳ هزار نفر معادل یک سوم تعداد اعضای ارتش عراق است.

آخرین ساعات حضور امام(ره) در نوفل لوشاتو + فیلم

تابناک نوشت: فیلمی از آخرین ساعات حضور امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو و ورود ایشان به ایران اسلامی به روایت یک خبرنگار فرانسوی برای اولین بار منتشر شد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

عربستان؛ مانع دعوت جان کری از ایران شد

یک دیپلمات ارشد آمریکایی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: هدف از سفر اوباما رئیس جمهور ایالات متحده به ریاض(پایتخت عربستان) درآخر ماه میلادی جاری، بررسی نقاط اساسی و مهم در روابط دو کشور است که از جمله آنها بررسی وضعیت سوریه می‌باشد. رابطه استراتژیک آمریکا و عربستان تحت هیچ شرایطی متاثر نمی‌شود، هرچند عربستان از عدم ورود آمریکا به جنگ علیه سوریه خشمگین شده است. ولی ما حساب‌های استراتژیک خودمان را در خاورمیانه داریم و ریاض حساب‌های خاص خود را در منطقه دنبال می‌کند.

به گزارش جام به نقل از النشره، این دیپلمات آمریکایی افزود: در جنگ سوریه باید طرف سومی غیر از دوطرف درگیرجنگ وارد پروسه صلح بشود و این طرف سوم باید بتواند به نیروهای وابسته خود در میدان برای توقف جنگ فشار بیاورد. ایران نیروهای وابسته به خود را در سوریه دارد، مثل “حزب‌الله و نیروهای شیعه عراقی” وعربستان هم نیروهای خود را در این کشور دارد. لذا باید هم عربستان و هم ایران در نشست ژنو شرکت داشته باشند.

با وجود تلاش‌های “جان کری” وزیر امور خارجه آمریکا برای دعوت از ایران در نشست ژنو ۲، عربستان از این دعوت مخالفت به عمل آورده است و از شرکت ایران جلو گیری کرده است. اما وضعیت در سوریه بدتر شده و نیروهای نظامی “بشار اسد” در حال پیشروی هستند و باید به دنبال را هکاری باشیم.

معبر خطاب به محمد خاتمی: به قدرت خواهی رسید اما آبروی اسلام را خواهی برد

به گزارش جهان، یکی از چهره های فرهنگی و مذهبی کشور که پیش از انقلاب هم‌حجره‌ای “سید محمد خاتمی” بوده است اخیراً در جلسه‌ای خاطره‌ای از آن دوران و همراهی‌اش با خاتمی در مدرسه دارالشفای قم نقل کرده است که بخشهایی از آن را می خوانید.

وی می گوید: یک شب خاتمی با دستپاچگی از خواب بیدار شد و گفت که خوابی دیده است. آن شب هرچه اصرار کردم، چیزی درباره خوابش نگفت، اما دنبال کسی بود که تعبیر خواب بداند که گفتم کسی به اسم آقای “فکور” هست که می‌گویند خوب تعبیر خواب می‌کند.

وی نقل کرده ‌است که خاتمی که اوایل طلبگی‌اش بود و هنوز معمم نشده بود، در حضور آن فرد گفت که خواب دیده است که لباس روحانیت بسیار شیک و تمیزی پوشیده، اما وقتی خودش را در آینه نگاه کرده، متوجه شده که ریشش را تراشیده است، وحشت کرده و از خواب پریده‌ است.

آقای فکور خواب وی را این‌گونه تعبیر کرد که شما به قدرت و سلطنت می‌رسید، اما آبروی اسلام را می‌برید. راوی می گوید که این تعبیر در آن شرایط دوران طاغوت و به سلطنت رسیدن یک طلبه خیلی عجیب بود. راوی این خاطره افزوده است که اخیراً از طریق یکی از اعضای مجمع روحانیون پیغامی برای خاتمی فرستادم و ماجرای آن خواب را یادآوری کردم و گفتم آن خواب را به یاد بیاورد و اشتباهاتی که کرده را دوباره تکرار نکند.

وی چگونگی ورود خاتمی به عرصه قدرت در نظام جمهوری اسلامی را هم چنین شرح داده است که سال ۵۸ پدر خاتمی، آقا “سید روح‌الله” که روحانی مطرحی بود، به تهران آمده بود و می‌خواست فرزندش را به بزرگان وصل کند. برای این منظور ابتدا پیش آقای “مهدوی کنی” رفت و گفت که خاتمی تازه از آلمان آمده و جوان درس‌خوانده‌ای است و خواستار حضور وی در کنار آقای مهدوی شد. آقای مهدوی با سید محمد خاتمی صحبتی کرد، اما به پدرش گفت که ورود فرزندش به جامعه روحانیت زود است. (ظاهراً از آن موقع خاتمی این مسئله را به دل گرفته است).

آقا سید روح‌الله سپس با آیت‌الله خامنه‌ای که آن زمان عضو شورای انقلاب بودند، تماس گرفته و فرزندش را معرفی می‌کند که مقام معظم رهبری تحویلش می‌گیرند و زمینه معرفی و حضورش در روزنامه کیهان را فراهم می‌کنند؛ و این پنجره ورود خاتمی به نظام می‌شود.

مدیر ایرانی یوتیوب برکنار شد

“سالار کمانگر” مدیر ایرانی یوتیوب از سمت خود برکنار شد و “سوزان وجسیسکی” به عنوان معاون ارشد بخش نظارت بر تبلیغات و تجارت گوگل فعالیت می‌کرد، از این پس اداره یوتیوب را بر عهده خواهد داشت. وی که از سال ۲۰۱۰ مدیریت بخش سرویس ویدئویی را در دست داشت، در گوگل خواهد ماند و روی پروژه‌ای نامشخص که در مراحل اولیه قرار دارد، کار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این جابجایی در پی شکایات مخاطبان درباره مشکلات استفاده از یوتیوب انجام شده است، البته “لری پیج” مدیرعامل گوگل بیان مبهمی از این تغییرات داشته است و می‌گوید: سالار و کل تیم یوتیوب چیزهای شگفت‌انگیزی ساخته‌اند.

وجسیسکی کارمند شماره ۱۶ در گوگل است. وی در سال ۱۹۹۸ روی طرح نوینی کار کرد که در ساخت و توسعه موتور جستجوی گوگل تاثیرگذار بوده است. وجسیسکی خواهر مدیرعامل شرکت ۲۳AndMe آن وجسیسکی است. همچنین همسر وی “سرگی برین “از موسسان گوگل است. (این زوج از تابستان گذشته جدا از هم زندگی می‌کنند).

عکس ناسا از هلال ماه


عصر ایران
منتشر کرد، طرفداران و تماشاچیان بازی راگبی در نیوزیلند سر خود را به جای تابلوهای مشهور نقاشان گذاشته‌اند

استقبال سگ پوتین از “شینزو آبه” نخست وزیر ژاپن در اقامتگاه وی در شهر سوچی روسیه

آیین پاشیدن رنگ روی هندوها در کلکته، هندوها معتقدند با این کار درد و مرض از تن‌شان دور می‌شود


چرا دولت به بیمارستان یهودی کمک کرد؟

بودجه دیپلماسی عمومی وزارت خارجه به منظور جلب حمایت نخبگان و فعالان رسانه ای خارج از ایران رشد قابل توجهی کرده است.

برخی منابع به “ایران هسته‌ای” گفتند کمک مالی دولت به یک بیمارستان یهودی در تهران، بخشی از یک پروژه بزرگ دیپلماسی عمومی است که دولت برای اجرای آن برنامه‌ریزی کرده است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخی چهره‌ها در دولت و وزارت خارجه عقیده دارند باید وجهه ضدیهودی که در جهان برای ایران ساخته شده، تلطیف شود.

“سید حسن هاشمی” وزیر بهداشت روز گذشته از یک بیمارستان متعلق به کلیمیان در تهران بازدید کرد و پس از آن اعلام شد که دولت به این بیمارستان کمک مالی می‌کند و روزنامه صهیونیستی “هاآرتص” امروز در مقاله‌ای مفصل این موضوع را مورد تحلیل قرار داده و آن را بخشی از “علائم مثبت دوسویه” میان ایران و اسراییل دانسته است. در همین حال، برخی منابع گفتند موضوع در واقع بسیار فراتر از این است و دولت عقیده دارد برای امکانپذیر شدن توافق درباره گام نهایی با ۱+۵ باید برخی از پروژه‌ها در حوزه دیپلماسی عمومی اجرا شود.

همچنین “ایران هسته‌ای” مطلع شده بودجه دیپلماسی عمومی وزارت خارجه به منظور جلب حمایت نخبگان و فعالان رسانه‌ای در خارج از ایران رشد قابل توجهی کرده است. خبر دیگر هم آن است که ایسنا گزارش داده دولت درصدد آن است که یک وب‌سایت در حوزه هسته‌ای با عنوان “امید هسته‌ای ایران” راه‌اندازی کند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21473

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x