تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

حقایقی در مورد چشمان عنکبوت + عکس

  • کد خبر : 20828
  • 19 بهمن 1392 - 8:22
حقایقی در مورد چشمان عنکبوت + عکس

عنکبوت ها عموما ممکن است از نظر ظاهر چندان زیبا به نظر نیایند و بسیاری از مردم هم از آنها وحشت دارند.

به گزارش کمال مهر، علاوه برچشمانی که در برابر دوربین بسیار زیبا به نظر می رسند ، عنکبوت ها تار عنکبوت ها نیز دارای خاصیت های متعددی است که محققان تاکنون موفق به یافتن راههای برای استفاده پزشکی و غیر پزشکی از آن شده اند.

هر آنچه ما امروز نام عنکبوت روی آن می گذاریم چه زنده باشد و چه فسیل آن به دست آمده باشد، تار می بافد و این به معنی آن است که دست کم ۳۰۰ میلیون سال است که این موجودات تار تولید می کنند.

جالب اینجاست که تولید تار در عنکبوت ها بسیار زودتر از به دست آوردن توانایی پرواز در حشرات اتفاق افتاده است.

به علت نرم بودن تارهای عنکبوت به مثل ابریشم و سختی این تارها به مانند فولاد، اگر راهکاری مناسب جهت پرورش و رام کردن عنکبوت ها ارائه شود، آنگاه می توان از وجود عنکبوت ها درجهت رشد و توسعه اقتصادی، استفاده وافر نمود.

محققین شیوه ای غیر از پرورش عنکبوت جهت تهیه تار عنکبوت پیدا کرده اند. به علت ناسازگاری عنکبوت ها با یکدیگر، که همدیگر را می بلعند، از طریق پرورش و تکثیر عنکبوت ها به موفقیت هایی نایل نگردیده اند.

تار عنکبوت ماده ای است که از لحاظ مهندسی مواد به مراتب بهتر از ابریشم های معمولی است، اما استفاده تجاری از آن تا کنون یک مشکل بوده است.

از تارهای مرغوب عنکبوت به عنوان نخ بخیه در جراحی های چشم،عروق یا اعصاب استفاده میکنند همچنین به عنوان زردپی یا رباطهای حسی استفاده میکنند.تار عنکبوت دارای انعطاف پذیری بالا و مقاومتی نظیر نایلون است.

از کاربردهای غیر پزشکی آن میتوان به زره محافظ بدن،طناب چتر نجات ویا کابل های سرعت گیری که کاهش سرعت جت های جنگی هنگام فرود آمدن روی باندهای هواپیما اشاره کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x