تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پیام تسلیت بان‌ کی‌ مون برای دیپلمات ایرانی

  • کد خبر : 20956
  • 19 بهمن 1392 - 10:09
پیام تسلیت بان‌ کی‌ مون برای دیپلمات ایرانی

بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد شهادت ابولقاسم اسدی دیپلمات کشورمان در یمن را تسلیت گفت.

کمال مهر: بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد شهادت ابولقاسم اسدی دیپلمات کشورمان در یمن را تسلیت گفت.

متن نامه ارسالی وی به سفیر کشورمان به شرح ذیل است:

جناب آقای محمد خزاعی

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد- نیویورک

با تاسف عمیق نسبت به فقدان آقای ابوالقاسم اسدی دیپلمات ایرانی شاغل در سفارت کشورتان در صنعا ، یمن متعاقب حمله تروریستی ۱۸ ژانویه ۲۰۱۴ ، بدینوسیله از جنابعالی درخواست می نمایم مراتب تاسف و همدری اینجانب را به خانواده داغدار آقای اسدی و همچنین مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ فرمائید.

این ترور صرفا دو ماه پس از بمب گذاری علیه سفارت ایران در بیروت صورت گرفت که به کشته شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه از جمله کارکنان سفارت ایران انجامید. انجام چنین جنایاتی غیرقابل قبول بوده و عاملین آن باید به سزای عمل خود برسند.

اینجانب شدیدا کلیه اقدامات خشونت آمیز علیه هیاتهای نمایندگی سیاسی و کنسولی را محکوم نموده و از تمامی کشورها می خواهم نسبت به رعایت و اجرای دقیق کلیه اصول و مقررات مربوط به حقوق بین المللی ناظر بر روابط کنسولی و دیپلماتیک را حتی در زمان درگیریهای مسلحانه داخلی اقدام مقتضی بعمل آورند.

اینجانب همچنین از فرصت استفاده نموده و مراتب همبستگی خود با دولت شما در تلاش برای تضمین آزادی آقای احمد نیکبخت عضو دیگر سفارت ایران که در یک آدم ربایی در صنعا از ۲۱ جولای ۲۰۱۳ ربوده شده است، اعلام می دارم.

با تقدیم احترام

بان کی مون

دبیر کل سازمان ملل متحد

خبرگزاری ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x