تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

وزارت خارجه جواب یاوه‌گویی آمریکایی‌ها را بدهد/ سران فتنه آبرو ندارند/ ملت ایران به تهدیدات می‌خندد

  • کد خبر : 20759
  • 19 بهمن 1392 - 6:38
وزارت خارجه جواب یاوه‌گویی آمریکایی‌ها را بدهد/ سران فتنه آبرو ندارند/ ملت ایران به تهدیدات می‌خندد

خطیب امروز نماز جمعه تهران گفت: مردم از وزارت خارجه ایران انتظار دارند که به یاوه‌سرایی‌ها، دروغ‌ها، تهمت‌ها و پررویی‌های آمریکا پاسخ دندان‌شکن داده شود.

 

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه جواب یاوه‌گویی آمریکایی‌ها را بدهد/ سران فتنه آبرو ندارند/ ملت ایران به تهدیدات می‌خندد
گزارش تصویری مرتبط

——————————-

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب امروز نمازجمعه تهران، با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی علیه ملت ایران گفت: آقای کری و خانم شرمن خیلی بی‌ادبی کردند، کلمات زشتی گفتند که این زشتی لایق خود آنهاست.

وی افزود: خانم شرمن می‌گوید ایران با پول ما به فقرا غذا داد، پول آمریکا، مال ایران است شما پول ما را قبضه کردید که یک نوع دزدی است و حالا به برکت مذاکره، مبلغی از این پول را به خود ما برمی‌گردانید.

موحدی کرمانی با بیان اینکه توقعات آمریکا خیلی بالا رفته است، تصریح کرد: در یک جمله می‌گویم مسئله فقط بحث هسته‌ای نیست زمزمه این را دارند که ما به سراغ موشک‌های بالستیک هم می‌رویم.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: در جمله دیگری می‌گویند که این ۲ مسئول فتنه ۸۸ باید از حصر خارج شوند که با این بیان، دیگر آبرویی برای این ۲ نفر باقی نمانده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: می‌گویند که ایران باید دست از حمایت از تروریست‌ها بردارد، تروریست‌ها چه کسانی هستند؟ آنها مقصودشان حزب‌الله است؟ حزب‌اللهی که از دین، شرف و کشورشان دفاع می‌کنند از دید آمریکا تروریست هستند و ایران مجرم است که که از اینها حمایت می‌کند.

وی افزود: می‌گویند ایران عامل بی‌ثباتی در لبنان، بحرین، غزه و افغانستان است. قدری فکر کنید، با تعقل حرف بزنید آنچه در این کشورها می‌گذرد جنایات شماست. شما آمدید جمعی از دشمنان سوریه را جمع کردید تا در مورد این کشور تصمیم بگیرند. دیگر از این جنایت بالاتر نمی‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه ملت سوریه باید برای خودشان تصمیم بگیرند، گفت: آیا ما که از سوریه حمایت می‌کنیم عامل بی‌ثباتی هستیم؟ ببینید چقدر حرف‌های بی‌ربط می‌زنید. در لبنان و عراق نیز همین‌گونه است. حکومت قانونی و مشروع در لبنان به وجود آمده اما شما از تروریست‌ها حمایت می‌کنید تا مردم را بکشند و حکومت را به زمین بزنند. ایران که از مظلومین حمایت می‌کند، عامل بی‌ثباتی شده است؟ بحرین و غزه و افغانستان هم از همین مقوله هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: عجیب‌تر این است که جان‌کری می‌گوید ما بر تاریخ ۳۰ساله ایران چشم نبسته‌ایم، بله، چشم نبندید و چشم خود را باز کنید و ببینید که چقدر جنایت کردید.وی افزود: می‌گویند لغو تحریم‌ها اندک و قابل برگشت است و اینها را در فضای مذاکره می‌گویند. می‌گویند در طول ۶ ماه آینده ما با تحریم‌ها فشار را بر اقتصاد ایران ادامه می‌دهیم و نمی‌گذاریم اقتصاد ایران بهبود یابد. حالا با تمام این حرف‌های بی‌ربط و بی‌اساس و با این تهمت‌ها جا ندارد که ایران فریاد بزند و فریادش به آسمان برسد که مرگ بر آمریکا؟

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: مردم از وزارت خارجه ایران انتظار دارند که به این یاوه‌سرایی‌ها و به این دروغ‌ها و به این تهمت‌ها و پررویی‌ها پاسخ دندان‌شکن داده شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: آنها از نجابت و روح آرام و متواضعانه دکتر ظریف وزیر امور خارجه ما سوء استفاده کردند. هر چه ایشان ادب بیشتر در مذاکرات نشان داده است، آنها بی‌ادب‌تر شده‌اند.

وی افزود: وزارت خارجه باید در مقابل این متکبرین تکبر نشان بدهد و همان‌گونه که آنها سخنان بی‌اساس گفته‌اند، نظام ما سخنان اساسی اما به دور از تواضع و به دور از روح آرام داشته باشد. بالاخره این مسئله، مسئله مهمی است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: متأسفانه این آمریکا ول کن نیست، هم خود رئیس‌جمهور و هم وزیر امور خارجه‌شان و هم خانم شرمن تهدید می‌کنند که گزینه نظامی روی میز است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: معاویه نامه‌ای به امیر‌المومنین(ع) نوشت و در آن گفت که بین ما شمشیر خواهد بود. امام جواب دادند که «تو خواستی ما را بگریانی اما ما به تو و حرف تو می‌خندیم.» ایران نیز به این تهدیدها می‌خندد. شما در حال مذاکره هستید و این تهدیدها با ادبیات مذاکره سازگاری ندارد. بالاخره اگر ادب ندارید ادبیات مذاکره را بفهمید. من به آقای ظریف تسلیت می‌گویم که گرفتار مذاکره با این عناصر شده است.

وی افزود: این سخن و تهدید نظامی و اینکه می‌گویند تمام گزینه‌ها روی میز است، مصرف داخلی دارد. آنها ایران را شناخته‌اند، ایران ۸ سال جنگید و سرافراز بیرون آمد جنگی که در آن، دشمن ما را تمام قدرت‌های استکباری حمایت می‌کرند اما در نهایت دشمنان ما ذلیل شدند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: برادران کوچک ما در جنگ‌ ۳۳ روزه، بینی اسرائیل را به خاک مالیدند. همه می‌دانند که شما حامی اسرائیل بودید و ضمانت امنیت آن را کردید اما به تعبیر امام(ره) هیچ غلطی نتوانستید بکنید.

وی افزود: تلاش‌ها و جاسوسی‌های شما ثمره‌ای جز شرمندگی و رنجیدن دوستانتان نداشت. حمله طبس را فراموش کرده‌اید؟ خداوند تیر ابابیل را به سر نیروهای شما فرستاد و شن‌های طبس به سر شما ریخت. بدبخت‌ها. بدانید ایران خدا را دارد و ضمن اینکه نیروهای مسلح آن نیز قوی و قدرتمند هستند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: البته می‌دانید که تمام این عزت‌ها در گرو پایبندی به احکام اسلام است. امروز روزی است که باید به ارز‌ش‌های اسلامی و انقلاب پایبند باشیم. در احد یک تخلف منجر به شکست شد، باید به تقوا، مبارزه با فساد، مبارزه با زیرمیزی و غارت بیت‌المال توجه کنیم. مبادا شکاف بین طبقه غنی و فقیر زیاد شود. باید به یاد ضعفا و مستضعفان بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله پیش رو گفت: در ۱۹ بهمن ۵۷ همافران نیروی هوایی ارتش با امام امت بیعت کردند و این بیعت کمر شاه را شکست.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: هرچه روز ۲۲ بهمن را باشکوه‌تر برگزار کنیم، کمر دشمن شدیدتر می‌شکند. انشاء‌الله بتوانیم دین خود را به انقلاب ادا کنیم که البته به خواست خدا همین خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم باید قدر انقلاب را بدانند، خاطرنشان کرد: در دوران طاغوت، وضعیت سختی برای مردم وجود داشت که این امر را نباید از یاد ببریم و باید قدر انقلاب را بدانیم.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به ساده‌زیستی امام(ره) گفت: این یک سنت بزرگ است. یک اسوه است که باید به آن اقتدا کرد. متأسفانه جامعه ما به این سیره عمل نمی‌کند و به شدت جای تأسف است که در جشن‌های ازدواج و ضیافت‌های بسیار سنگین، غذاهای نخورده را در کیسه زباله می‌ریزند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: من از همین جایگاه اعلام خطر می‌کنم. می‌ترسم به واسطه این اسراف، عذاب خدا بر ما نازل شود. دقت کنیم در شرایطی که افرادی دسترسی به گوشت ندارند آن وقت اگر بنا باشد چنین اسراف شود، من به آقایانی که این جشن‌ها را برگزار می‌کنند تذکر می‌دهم که چنین نکنید.

وی افزود: بگذریم که در این جشن‌ها چه مفاسدی ممکن است واقع شود و من از نیروی انتظامی می‌خواهم که جلوی گناه را بگیرد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه امام(ره) بسیار مهربان و رئوف بود و این رحمت و این محبت را باید یاد گرفت، تصریح کرد: البته امام(ره) در جای خود، غلظت هم داشتند مثل برخورد با آمریکا، منافقین و آنان که توطئه می‌کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: آقایانی که سر و کار با بانک دارند و سود می‌دهند توجه کنند که گرفتار ربا نشوند، ربا گناه بسیار بزرگی است. اگر می‌خواهید گرفتار ربا نشوید، به دستور شورای نگهبان برای حلال کردن سود، توجه کنید.

وی افزود: شنیده‌ام بانک برگه‌ای مقابل مشتری‌ها می‌گذارد و می‌گوید امضا کنید و بدون اینکه افراد مطلع باشند، در آن نوشته شده اگر می‌خواهید رابطه با بانک داشته باشید به صورت مضاربه و وکالت راه‌های حلال است. اگر با این آگاهی امضا کرده‌اید، سودی که به بانک می‌دهید حلال است اما اگر بدون آگاهی باشد، حرام است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: عدالت در تنظیم حقوق رعایت نشده برخی از کارمندان حقوق‌شان بسیار بالاست و برخی از کارمندان حقوق‌شان بسیار پایین است. برای حقوق‌های بالای ۱۰ میلیونی فکری کنید.

وی افزود: اگر بودجه‌ها با این حقوق‌های سنگین اشباع شود، دیگر چیزی برای فقرا باقی نمی‌ماند. من به مجلس تذکر می‌دهم که در روزهای پایانی لطف کنید تعدیلی در حقوق انسان‌هایی که از نظام حقوق می‌گیرند، به وجود آید.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x