تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

مخالفان توافق ژنو یا نادان هستند یا مغرض

  • کد خبر : 20667
  • 17 بهمن 1392 - 16:08
مخالفان توافق ژنو یا نادان هستند یا مغرض

در این که برخی مخالفان توافق ژنو بی‌سواد هستند هیچ تردیدی وجود ندارد و قبلا هم اعلام نمودم که مخالفان توافق ژنو یا نادان هستند یا مغرض. یعنی این افراد یا واقعا درک و شعور واقعی از سیاست خارجی و روابط بین‌الملل ندارند و یا این که می‌دانند چه موفقیت‌هایی به دست آمده اما از روی حسادت و منافع جناحی و بی‌توجهی به منافع ملی توافق ژنو را رد می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر؛ در این که برخی مخالفان توافق ژنو بی‌سواد هستند هیچ تردیدی وجود ندارد و قبلا هم اعلام نمودم که مخالفان توافق ژنو یا نادان هستند یا مغرض.

یعنی این افراد یا واقعا درک و شعور واقعی از سیاست خارجی و روابط بین‌الملل ندارند و یا این که می‌دانند چه موفقیت‌هایی به دست آمده اما از روی حسادت و منافع جناحی و بی‌توجهی به منافع ملی توافق ژنو را رد می‌کنند.

تمام صاحبان نظران قبل از توافق ژنو و در دولت احمدی‌نژاد با توجه به روند این دولت اعلام کرده بودند که ما در حال حرکت به سمت یک جنگ هستیم حتی تحریم‌هایی که آن زمان علیه ایران اتخاذ شد کمتر از جنگ نبود و می‌توانست کشور را با مشکلات بزرگی مواجه کند. این در حالی است که به نظر من توافق نامه ژنو در حال حاضر فرصت‌های بی‌نظیری را برای کشور مهیا نموده و ایران مجددا در حال به دست آوردن جایگاه قبلی خود در نظام بین‌الملل است.

ما پیش از این بازار خود را از دست داده بودیم و در حال حاضر در حال به دست آوردن همان بازارها هستیم. از سوی دیگر دشمنان ایران در منطقه مثل عربستان سعودی وقتی این گونه نسبت به توافق هسته‌ای واکنش نشان می‌دهند بی‌دلیل نیست. این واکنش‌ها به این دلیل است که ایران رقیبی است که در حال تقویت شدن می‌باشد.

جالب اینجاست مخالفان داخلی اظهاراتی را مطرح می‌کنند که در هم سویی کامل با دشمنان ایران ونظام است به نظر بنده برای این افراد باید همان وصفی را به کار برد که آقای روحانی به کار بردند و شایسته چیز دیگری نیستند یعنی یا بی‌سواد و نادان هستند یا مغرض.

دلسوزان و کسانی که درک درستی از منافع ملی دارند بایستی در این زمینه روشنگری کرده و اجازه ندهند بی‌سوادها کنترل افکار عمومی را به دست بگیرند و توافق بزرگ را ناچیز جلوه دهند. انتظاری که آقای روحانی از دانشگاهیان مطرح نمودند به نفع خودشان نبود بلکه این انتظار در راستای پیشبرد منافع ملی بوده است.

به نظر می‌رسد در این برهه حمایت از روحانی حمایت از شخص خاص نیست بلکه حمایت از منافع ملی در برابر اظهارات مغرضانه برخی افراد است. اکنون این پرسش مطرح است که دکتر روحانی در برابر این افراد چه رویکردی باید اتخاذ کند?

آقای رئیس‌جمهور تا اینجای کار با مخالفان بسیار مدارا کردند و متاسفانه آنان در پاسخ به این مدارا بسیار ناجوانمردانه دولت را مورد هجمه قرار دادند.

شاهد بودیم حتی زمانی که دولت هنوز شکل نگرفته بود آقای روحانی از طرف مخالفان مورد هجمه قرار می‌گرفتند. نام این موضوع چیزی جز تخریب نیست. متاسفانه برخی از این افراد در مجلس حضور داشته و به پشتوانه قدرتی که دارند در مقابل اقدامات مفید دولت سنگ اندازی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند و این دولت در جهت تحقق شعارها و وعده‌هایشان عمل کنند.

ای کاش حداقل کمی حفظ ظاهر می‌نمودند و با دولت همراهی می‌کردند اما به نظر می‌رسد برای این افراد فقط منافع جناحی و گروهی اهمیت دارد و نمی‌توان از آن انتظاری داشت.

از سوی دیگر به نظر من بعضی اوقات مدارا کردن دیگر جایگاهی ندارد و بهتر است دولت تسلیم افکار ضد مردمی و ضد منافع ملی این افراد نشود. اگر این افراد نماینده مردم هستند دولت نیز نماینده ملت باشد و اتفاقا رای بیشتری را نسبت به نمایندگان کسب کرده است.

جان کلام این که آقای روحانی نباید در جهت پیشبرد منافع مردم کوتاه بیایند و ملت انتظار تساهل و مدارا در برابر منافعشان را از دولت ندارند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x