تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

بارش برف چقدر به مازندران مازندران زد؟

  • کد خبر : 20396
  • 17 بهمن 1392 - 8:56
بارش برف چقدر به مازندران مازندران زد؟

رئیس گروه هیئت پارلمانی به غرب استان مازندران گفت: خسارات وارد شده در بحران ناشی از بارش برف در غرب مازندران بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است و زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری و صنعت برق و مخابرات و آب و سایر بخش‌ها دچار صدمات جدی شده است.


کمال مهر: کمال علیپور رئیس گروه هیئت پارلمانی به غرب استان مازندران با اشاره به اینکه جمع‌بندی هیئت پارلمانی به غرب استان مازندران در روز شنبه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود، گفت: تذکرات و راهکارهای لازم پس از تنظیم گزارش نهایی به مدیران اجرایی داده می‌شود.

* مازندران در برنامه‌ریزی حوادث ضعیف عمل کرد

رئیس گروه هیئت پارلمانی به غرب استان مازندران برای بررسی بحران بارش برف با بیان اینکه برف و باران در دنیا موجب بحران نمی‌شود و مدیریت استان مازندران در برنامه‌ریزی حوادثی و پیشگیری ضعیف عمل کرده است، افزود: مدیریت شهری در غرب استان مازندران در مقابله با برف و سیل و حوادث پیش‌بینی نشده پیشگیرانه نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه نخستین ایراد بحران غرب استان مازندران به مدیریت قبل از بحران است، خاطر نشان کرد: تدبیر و مدیریت شهری در چالوس و نوشهر و به ویژه در تنکابن ضعیف بود و کسی تذکر لازم را نداد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه شهرداری‌ها تمهیدات لازم برای پیش‌بینی و مدیریت بحران برف را در شهرهای غرب استان مازندران تدارک ندیدند، تصریح کرد: تجهیزات و امکاناتی که در شهرهای غرب استان به دلیل ضعف مدیریت و پیش‌بینی شهرداری‌ها مستقر هستند باید در روستاها به ارائه خدمت می‌پرداختند.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیان وقوع برف شدید در ۷۲ ساعت قبل از حادثه و اطلاع‌رسانی هواشناسی مازندران در ۴۸ سال قبل از حادثه به استانداری، افزود: عدم اطلاع‌رسانی کافی توسط مدیریت استان مازندران برای غرب مازندران نیز از انتقادات وارد بر مدیریت بحران است.

*ستاد مدیریت بحران برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند

رئیس گروه هیئت پارلمانی به غرب استان مازندران برای بررسی بحران بارش برف به قانون پدافند غیرعامل و وظایف و رسالت‌های آن اشاره کرد و با بیان اینکه پدافند غیرعامل تنها برای اینترنت و هکرها نیست، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل برای همه موضوعات پدافندی است و با بارش ۲۰ سانتی‌متری برف در ساعات اولیه شاهد قطع برق و عدم وجود دستگاه ژنراتور در بیمارستان دولتی هستیم و تدابیری برای وضعیت خاص وجود نداشته است.

علیپور با تاکید بر اینکه با بارش یک متر برف مسئولان به بحرانی بودن این وضعیت پی بردند، گفت: ستاد مدیریت بحران تنها به برگزاری جلسه و صرف میوه و شیرینی و حقوق و مزایا نیست و پیش‌بینی و تدبیر شرایط باید در اولویت آنان قرار داشته باشد.

*فرماندار مدیر بحران شهرستان است

وی با بیان اینکه رسانه‌های مختلف به بیان شفاف و کامل مطالب جلسات اقدام کنند به تقدیر خود از حضور سه روز استاندار مازندران در منطقه بحران اشاره کرد و با بیان اینکه به عدم وجود مدیریت یکپارچه و عدم تدبیر و مدیریت قبل از بحران و عدم اطلاع از وضعیت ۱۱۴ روستا غرب مازندران و خدمات‌رسانی به آنان منتقدم، تصریح کرد: بر طبق قانون در شرایط بحران استاندار مدیر بحران استان و فرماندار مدیر بحران شهرستان است و مدیران ادارات و نهادها هم باید تابع مدیر بحران باشند و در بحران اخیر فرماندار نمی‌دانست چکاره است و هر اداره و نهاد کار خود را انجام می‌داد که نشان داده است که مدیریت استان در این زمینه تمرین نکرده است.

*خسارات بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است

علیپور خواستار تکمیل کامل و کارشناسی فرم ستاد بحران توسط مسئولان شد و با انتقاد از اینکه برآورد هزینه‌ها بدون توجه به بررسی کارشناسی شده انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: خسارات وارد شده در بحران ناشی از بارش برف در غرب مازندران بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است و زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری و صنعت برق و مخابرات و آب و سایر بخش‌ها دچار صدمات جدی شده است.

رئیس گروه هیئت پارلمانی به غرب استان مازندران برای بررسی بحران بارش برف با انتقاد از سفر معاون رئیس جمهور و برخی از وزرا به سفر استانی در وضعیت بحران ایجاد شده در غرب مازندران، یادآوری کرد: برای مدیریت بحران بارش برف مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از دولت به صورت تنخواه در اختیار استاندار مازندران تقاضا کرده‌ایم و ۶۰ میلیارد ریال از گذشته در دست استاندار است که می‌تواند برای کاهش مشکلات برنامه‌ریزی کند.

رئیس کمیته راه و ترابری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار مدیریت منابع برای کمک‌رسانی به حادثه دیدگان و کاهش مشکلات شد و گفت: هماهنگی با شهرداری تهران برای در اختیار قرار گرفتن مکنده‌ها و حمل برف به دریا می‌توان سه روزه برف‌ها مکیده و جمع‌آوری شود.

خبرگزاری فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x