تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

وعده‌های وزیر کار برای سبد کالای کارگران/ناامیدی کارگران از خانه کارگر

  • کد خبر : 20057
  • 15 بهمن 1392 - 12:05
وعده‌های وزیر کار برای سبد کالای کارگران/ناامیدی کارگران از خانه کارگر

بازی سیاسی مسئولین با سبد کالا آتشی به راه انداخته است که دود آن تنها چشم مردم را کور می کند؛ مردمی که دو روز است در صف های طولانی می ایستند و با دست خالی به خانه های خود بر می گردند.

گروه داخلی «کمال مهر»؛ زمزمه های توزیع سبد کالایی دولت از گزارش عملکرد صد روزه دولت در صدا و سیما آغاز شد که در آن برنامه رئیس جمهور به مردم قول داد تا سبد کالا را جهت بهبود اوضاع اقتصادی مردم توزیع کند.
با گذشت زمان تبصره های جدیدی برای ارائه این سبد زده شد؛ در ابتدا دولت در جهت جلب رضایت مردم، گروه های هدف را افزایش داد.
اگرچه طبق اعلام دولت، همه کارمندان دولت با هر نوع قرارداد، بازنشستگان دولت، نیروهای مسلح، سرپرست خانوارها و نیز افراد تحت‌پوشش بهزیستی و کمیته امداد ، دانشجویان متاهل، طلاب، خبرنگاران و هنرمندان مشمول دریافت سبد کالا شدند؛ اما در ادامه داس دولت بسیاری از از این اقشار را هرس کرد.
تعداد زیادی از مردم که در اقشار مذکور هم جا داشتند از دریافت سبد کالا جا ماندند و دولت نیز پاسخی برای حذف این افراد نداشت و تنها به این پاسخ بسنده کرد که انشااله در دوره های بعدی این مشکل حل می شود.
بی تدبیری دولت تدبیر و امید، امید مردم برای دریافت سبد کالا از بین رفت؛ ۱۳ میلیون کارگر از دریافت سبد کالا محروم شدند و در کنار آن بسیاری از اقشار هدف از دریافت سبد کالا محروم شدند.
آنچه که قابل تأمل است سکوت برخی از مسئولین در برابر این بی تدبیری است؛ علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این وضعیت تنها به وعده دادن اکتفا کرده و نتوانسته است با پاسخ های خود مردم را قانع کند.
علیرضا محجوب نیز به عنوان دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران و رئیس فراکسیون کارگری مجلس تا کنون موضع گیری درباره حذف ۱۳ میلیون کارگر از جامعه هدف سبد کالا نداشته است.
آنچه که مسلم است با گذشت زمان ماهیت سیاسی سبد کالا بیشتر افشا می شود؛ افرادی که در زمانی به کوچکترین عملکرد دولت های قبل نقد می زدند، امروز مهر سکوت را بر دهان خود زده اند تا با دولت همراه باشند.
بازی سیاسی مسئولین با سبد کالا آتشی به راه انداخته است که دود آن تنها چشم مردم را کور می کند؛ مردمی که دو روز است در صف های طولانی می ایستند و با دست خالی به خانه های خود بر می گردند.
دولت که برای رضایت مردم اقدام به توزیع سبد کالا کرد، اکنون موج نارضایتی مردم را در روبه روی خود می بیند که ناشی از بی تدبیری مسئولین در این زمینه است.
منبع: دانا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x