تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مهمانی شبانه توله خرس ها

  • کد خبر : 19458
  • 13 بهمن 1392 - 17:03
مهمانی شبانه توله خرس ها

دو توله خرس سیاه آسیایی به دور از مادرشان شبانه وارد باغ پر از میوه‌ای می‌شوند و برای خود مهمانی می‌گیرند.

به گزارشگروه وبگردی کمال مهر،دو توله خرس سیاه آسیایی به دور از مادرشان شبانه وارد باغ پر از میوه‌ای می‌شوند و برای خود مهمانی می‌گیرند.

دو توله خرس سیاه آسیایی از گونه‌های نادر و در خطر انقراض، حدود سه هفته است که با ورود به باغی در روستای «برنطین» از توابع «رودان» در استان هرمزگان میوه‌های این باغ را می‌خورند. با گزارش مرد باغدار به اداره محیط زیست رودان، کنترل توله‌ها برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب احتمالی و جست‌و‌جوی کوه‌های اطراف برای یافتن ردی از خرس مادر آغاز شده که البته بی‌نتیجه بوده است.

ریاضی‌فر معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در این باره گفت: حدود سه هفته است که این دو توله خرس سیاه هر شب وارد یک باغ مرکبات در قلب روستای برنطین شده و پرتقال‌های باغ را می‌خورند.

خوشبختانه صاحب باغ با وجود آسیب زیاد به محصولاتش بسیار مسئولانه عمل کرده و نه تنها آسیبی به توله خرس‌ها وارد نکرده بلکه مراتب را به اداره محیط زیست گزارش داده است.

ریاضی‌فر افزود: اثری از خرس مادر وجود ندارد و با وجود جست‌و‌جوی گسترده در کوه‌های اطراف روستا توسط محیط‌بانان، هیچ ردی نیز از مادر توله‌ها به‌دست نیامده است. وی گفت: توله خرس‌ها هیچ ترسی از انسان ندارند و به راحتی می‌توان به آنها نزدیک شد.

حتی چند روز قبل پس از ورود شبانه به این باغ و خوردن پرتقال، صبح روز بعد از باغ خارج نشدند و همه روز را بالای یکی از درختان نخل داخل باغ خوابیدند. هم‌اکنون تیم تخصصی دامپزشکی از تهران برای بررسی موضوع و زنده‌گیری توله خرس‌ها عازم رودان شده و قرار است عملیات زنده‌گیری توله خرس‌ها انجام شود تا در مورد وضعیت آنها تصمیم‌گیری شود.

منبع: جام نیوز
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x