تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

خبری خوش در زمینه سبد کالای سال آینده

  • کد خبر : 19423
  • 13 بهمن 1392 - 16:27
خبری خوش در زمینه سبد کالای سال آینده

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه دولت باید مکانیسم لازم برای پوشش فراگیر طرح توزیع سبد کالا را پیش‌بینی کند، از دولت خواست تا طرح تخصیص سبد کالاهای اساسی را در سال آینده هم اجرایی کند.

 

 

خبری خوش در زمینه سبد کالای سال آینده

به گزارش کمال مهر، حمید حاج اسماعیلی گفت: اختصاص بن غیرنقدی یا سبد کالاهای اساسی از سوی دولت اقدام موثری در جهت بهبود وضع معیشت خانوارهای کم درآمد و کارگری است و اگر همه کارگران مشمول طرح توزیع سبد کالا قرار بگیرند می‌توان گفت که یک گام مثبت در بالا بردن قدرت خرید کارگران است.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که دولت جدا از برنامه دستمزد برای گروه‌های ضعیف و فقیر در نظر گرفته می‌تواند یک آزمون جدی باشد برای آنکه بتوانیم در بحث دستمزد هم کالاهای اساسی به کارگران تخصیص بدهیم.

*دولت مکانیسم پوشش فراگیر این طرح را پیش‌بینی کند

حاج اسماعیلی تصریح کرد: طبعا اجرای این طرح نیازمند کار کارشناسی و فنی است و تا زمانی که دولت مکانیسم لازم برای پوشش فراگیر این طرح را پیش‌بینی کند ممکن است با مشکلاتی همراه باشد.

از نگاه وی تا زمانی که به شرایط با ثباتی در بازار کار و اقتصاد دست پیدا نکرده‌ایم دولت باید اختصاص سبد کالا را ادامه دهد.

*اجرای طرح توزیع سبد کالا در سال آینده طی ۴ تا ۵ مرحله

به گفته این کارشناس حوزه کار، دولت می‌تواند با این کار خود را برای اجرای طرح در سال آینده آماده کند و حداقل در ۴ تا ۵ مرحله این برنامه را به اجرا درآورد.

حاج اسماعیلی همچنین به بدهی اتحادیه امکان اشاره و اظهار کرد: اگر قرار است که سبد کالا از طریق تعاونی‌های مصرف توزیع شود معتقدم که اتحادیه امکان نیز در زمینه توزیع کالا برای گروههای کارگری باید به طور جدی به این طرح ورود کند به شرط آنکه در به روز رسانی خدمات و کیفیت کالا یک بازنگری اساسی صورت دهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x