تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

کارمندان میلیونری که سبد کالا می‌گیرند

  • کد خبر : 18859
  • 12 بهمن 1392 - 7:24
کارمندان میلیونری که سبد کالا می‌گیرند

درحالی وزارت صنعت در پرداخت سبد کالا به مردم مصوبه دولت را تغییر داده و فقط بنا دارد به کارگران و بازنشسته های تامین اجتماعی با حقوق کمتر از ۵۰۰ هزار تومان این سبد را ارائه دهد که این شرط را برای کارمندان دولت لحاظ نکرده است.

 

 

کارمندان میلیونری که سبد کالا می‌گیرند

به گزارش کمال مهر، برای اولین بار رئیس جمهور در یک شب پاییزی به مردم وعده داد که دولت بنا دارد در دو ماه پایانی سال ۲ سبد کالا به مردم ارائه دهد و از آن تاریخ به بعد مسئولان مربوطه در دولت و وزارت صنعت به بیان جزئیات این سناریو در محافل خبری پرداختند.

سرانجام روز موعود فرا رسید و با آغاز بهمن ماه عزم دولت برای پرداخت این سبد به مردم جدی شد و موید آنهم اخبار متعددی بود که در این ایام از سوی کابینه یازدهم منتشر شده و می شود. پیش تر در مصوبه دولت اعلام شده بود که، کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی، کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی، روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان ( به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) و دانشجویان متأهل (به تشخیص وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی ) و طلاب ( به تشخیص مرکز مدیریت حوزه های علمیه ) و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور مشمول دریافت سبد کالا خواهند بود.

امروز جمعه یازدهم بهمن ماه وزارت صنعت اطلاعیه داد و اعلام کرد که سامانه پیامکی و اینترنتی سبد کالا فعال شده و مردم می توانند از این طریق در جریان قرار بگیرند که مشمول این طرح شده‌اند یا خیر. با اطلاعیه وزارت صنعت گروه زیادی از مردم با ارسال شماره ملی خود به شماره ۵۰۰۰۴۹۹ این پاسخ را دریافت کردند که “هموطن گرامی؛ سبد کالا به شما تعلق نگرفته است” البته گروهی هم در پاسخ مطلع شدند که می توانند با آغاز پرداخت سبد کالا از سیزدهم بهمن ماه در فروشگاه‌های معیین شده ۲ بطری روغن، ۱۰ کیلو گرم برنج، ۲ عدد مرغ، ۲۴۴ تخم مرغ و ۲ عدد پنیر بسته بندی شده را دریافت کنند.

ولی نکته‌ای بسیار مهم در اطلاعیه امروز وزارت صنعت،‌معدن و تجارت وجود دارد که نارضایتی برخی از هموطنان را به همراه داشته و آن این است که وزارت صنعت در اقدامی مصوبه دولت را تغییر داده و فقط به کارگران و آن گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی امکان استفاده از کالاهای سبد کالا را داده که حقوق دریافتی ماهیانه آنها کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است.

این درحالی است که وزارت صنعت این شرط را برای کارمندان دولت که حقوق دریافتی آنها بیش از یک میلیون تومان یا هر عدد دیگری بیش از این هم که باشد، لحاظ نکرده و این شرط شامل سایر بازنشستگان کشوری و لشگری هم نمی شود.

با تبعیضی که وزارت صنعت بین کارگران و بازنشسته های تامین اجتماعی با کارمندان و بازنشسته های کشوری و لشگری قائل شده؛ بسیاری از هموطنان در تماس با تسنیم خواستار ارائه توضیحات دولتی ها در اینباره شده اند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x