تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

توله خرس‌های سیاه آسیایی ناپدید شدند/ تلاش تیم دامپزشکی برای زنده‌گیری ادامه دارد

  • کد خبر : 19107
  • 12 بهمن 1392 - 15:09
توله خرس‌های سیاه آسیایی ناپدید شدند/ تلاش تیم دامپزشکی برای زنده‌گیری ادامه دارد

عضو تیم دامپزشکی اعزامی به شهرستان رودان گفت: متاسفانه بارش باران سبب شده تا توله خرس‌ها به باغ مرکبات نیایند.

دکتر معماریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی کمال مهر گفت: پس از گزارش محیط زیست ما به همراه یک تیم زنده گیر به شهرستان رودان سفر کردیم تا بتوانیم ۲ توله خرسی که چند هفته‌ای است شبانه  برای تغذیه به باغ یکی از باغداران روستای برنطین رفت و آمد می‌کنند را زنده گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه اثری از خرس مادر و توله‌ها  نیست ادامه داد: این توله‌ها که از مادرشان به هردلیلی جدا شده‌اند حداکثر یکساله هستند و طبق گزارش باغدار و محیط زیست هر شب به این باغ رفت آمد و آمد داشتند اما به دلیل بارش باران شب گذشته که ما دراین باغ مستقر شدیم اما متاسفانه مشاهده نشده‌اند.

عضو تیم دامپزشکی اعزامی به شهرستان رودان با اشاره به اینکه رفت و آمد توله‌ها به روستا با توجه به سنشان برایشان خطرناک است افزود: گرچه صاحب باغ با وجود آسیب به محصولاتش آسیبی به توله خرس‌ها وارد نکرده است اما امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم آنها را پیدا کنیم چرا که باتوجه به سنشان خیلی نمی‌توانند تنها زندگی کنند.

دکتر معماریان در پایان در خصوص انتقال توله‌ها به تهران اذعان داشت: تازمانیکه توله‌ها پیدا نشوند نمی‌توان در خصوص وضعیت آنها اظهار نظر کرد.

شایان ذکراست: دو توله خرس سیاه آسیایی از گونه‌های نادر و بشدت در معرض انقراض، حدود سه هفته است که با ورود به باغی در روستای برنطین از توابع شهرستان رودان در استان هرمزگان از میوه‌های این باغ تغذیه می‌کنند.

انتهای‌پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x