تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

تکذیب پیوستن رئیس کمیسیون امنیت ملی به “تیم مذاکرات هسته‌ای”/ بروجردی مجددا به کمیته هسته‌ای شورای امنیت ملی می‌رود

  • کد خبر : 18269
  • 10 بهمن 1392 - 7:02
تکذیب پیوستن رئیس کمیسیون امنیت ملی به “تیم مذاکرات هسته‌ای”/ بروجردی مجددا به کمیته هسته‌ای شورای امنیت ملی می‌رود

یک منبع آگاه ضمن تکذیب برخی اخبار در خصوص حضور بروجردی در تیم مذاکرات هسته‌ای، گفت: رئیس کمیسون امنیت ملی در کمیته هسته‌ای شورای امنیت ملی حضور خواهد داشت نه تیم مذاکرات هسته‌ای.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی کمال مهر، ۲۳ دی ماه سال جاری بود که علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در چهارمین گفتگوی تفصیلی خود در پاسخ به این سوال مبنی براینکه “ اخیرا بحثی در مورد هیئت نظارت بر تیم هسته‌ای مطرح شده، ماهیت این هیئت چیست؟” گفت: این چیز جدیدی نیست، در واقع تصمیم‌گیری‌های هسته‌ای در چند حلقه در جمهوری اسلامی انجام می‌شود از حلقه‌های کارشناسی گرفته تا مدیریت‌های ارشد نظام که همیشه در ادوار گذشته و فعلی انجام می‌شده است و در حال حاضر نیز وجود دارد، در دوره قبل کمیته هسته‌ای در دبیرخانه شورای امنیت وجود داشت که دبیر شورا هم این جلسات را مدیریت می‌کرد و وزرای ذیربط نیز حضور داشتند و از مجلس نیز بنده حضور داشتم.

نماینده بروجرد در ادامه این گفتگو و در پاسخ به پرسش دیگرمبنی بر اینکه آیا این کمیته در دولت یازدهم نیز تشکیل شده است؟ تصریح کرد: در دولت جدید تاکنون چنین جلسه‌ای برگزار نشده و معتقدم که این یک نقصی است که در روند تصمیم‌گیری‌های هسته‌ای وجود دارد.

 

اما در پی سومین نشست مشترک دولت و مجلس که شامگاه چهارشنبه ۹ بهمن‌ماه  به میزبانی بهارستان در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد اخباری از این نشست توسط برخی نمایندگان غیر مرتبط – که ظاهرا اطلاعاتی از این موضوع نداشته و صرفا به دنبال مصاحبه به هر قیمت هستند – به بیرون درز کرد که سریعا یک منبع آگاه  آن را تکذیب و سپس اصلاح کرد.

بر این اساس نماینده مذکور در مصاحبه خود گفته بود “با پیشنهاد رئیس مجلس و پذیرش رئیس جمهور، رئیس کمیسیون امنیت ملی به ترکیب تیم مذاکرات هسته‌ای اضافه شد”! جدا از اینکه آیا چنین اقدامی شدنی است یا خیر این منبع آگاه گفت: یک کمیته هسته‌ای از قبل در شورای امنیت ملی بود که آقای بروجردی از طرف مجلس عضو آن بود.

وی افزود: متاسفانه در دولت یازدهم از آقای بروجردی برای شرکت در این کمیته دعوت نشده بود، بنابراین آقای بروجردی در جریان سخنرانی روسای کمیسیون‌های تخصصی در نشست مشترک دولت و مجلس از این موضوع گلایه کرد و آقای لاریجانی گفتند من با آقای رئیس جمهور صحبت کردم و موافقت کردند که آقای بروجردی در این کمیته حضور داشته باشد.

بنابراین گفته می‌شود، بین “تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای” و “کمیته هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی” زمین تا آسمان تفاوت است، اینکه این نماینده چرا و چگونه چنین مسئله‌ای را مطرح کرده‌ است جای تامل دارد!

انتهای‌پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x