تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

مردم از سرانه‌های بیمارستانی رضایت ندارند

  • کد خبر : 17284
  • 07 بهمن 1392 - 8:54
مردم از سرانه‌های بیمارستانی رضایت ندارند

استاندار البرز گفت: مردم استان البرز از سرانه‌های بیمارستانی استان رضایت ندارند.

به گزارش کمال مهر به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدطاهر طاهری با اشاره به اینکه مردم استان البرز از سرانه‌های بیمارستانی استان رضایت ندارند، اظهار داشت: اعلام فراخوان فرصت‌های بُرد بُرد سرمایه‌گذاری فرصتی است تا زمینه همکاری‌های گسترده‌تر خیران و سرمایه‌گذاران جهت افزایش سرانه‌های بهداشتی و درمانی در استان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های مردمی نیز حاکی از آن است که رضایت نسبی از وضعیت بیمارستان‌های استان وجود ندارد، تأکید کرد: رفع مشکلات سرانه‌های درمانی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه طبق آمار نیز بیشترین تعداد بیمارستان‌های استان توسط خیران احداث شده است، بیان کرد: حضور خیران بالاترین ظرفیتی است که می‌توان از آن برای افزایش سرانه‌های بهداشتی و درمانی در جای جای استان و شهرستان‌ها بهره‌مند شد.

معاون هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان البرز افزود: علاوه بر آن در سراسر کشور نیز خیران فراوانی وجود دارند که می‌توان با اطلاع‌رسانی زمینه ترغیب آنها را فراهم آورد.

*دست سرمایه‌گذاران در دست خیران قرار می‌گیرد

طاهری گفت: در جریان اعلام فراخوان جهت حضور سرمایه‌گذاران در فرصت‌های سرمایه‌گذاری شاهد حجم قابل توجهی از درخواست‌ها بوده‌ایم و این همان فرصت طلایی است که می‌توان از آن بهره‌مند شد و دست سرمایه‌گذاران را در دستان خیران قرار داد و  میزان سرانه‌های بهداشتی و درمانی را با احداث بیمارستان‌های مختلف در استان بالا برد.

*شهرک سلامت زمینه‌ساز توسعه سرانه‌های بهداشتی و درمانی در البرز

وی همچنین طرح احداث شهرک سلامت را نیز از جمله گام‌های مهم و ثمربخش دیگری در راستای توسعه سرانه‌های درمانی استان البرز دانست که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

گفتنی است، براساس استانداردها به ازای هر یک هزار نفر، یک تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد در حالی که در استان البرز  به ازای هر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر، یک تخت بیمارستانی موجود است و این حاکم از عدم تناسب جمعیت و سرانه‌های بهداشتی و درمانی است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17284

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x