تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ایران خرچنگ و خرگوش و کروکودیل پرورش می دهد

  • کد خبر : 16879
  • 06 بهمن 1392 - 7:13
ایران خرچنگ و خرگوش و کروکودیل پرورش می دهد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی میزان مصرف گوشت مردم ایران را یک‌میلیون تن اعلام کرد و متذکر شد: حدود ۲۰۰ هزار تن از خارج وارد می‌شود و ۸۰۰ هزار تن تولید داخل است.

به گزارشگروه وبگردی کمال مهر،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی میزان مصرف گوشت مردم ایران را یک‌میلیون تن اعلام کرد و متذکر شد: حدود ۲۰۰ هزار تن از خارج وارد می‌شود و ۸۰۰ هزار تن تولید داخل است.
حجت‌الاسلام محمدباقر لیاقتی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، یکی از وظایف ناظران شرعی را کنترل اجزای حرام حیوان حلال گوشت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۱۵ عضو حیوان حلال گوشت حرام است، اظهار کرد: غده‌های گوشت، سم، حدقه چشم، دنبلان و… در اسلام حرام است.

این مسئول با اشاره به اینکه جمع‌آوری اجزای حیوان حلال گوشت زیر نظر ناظران شرعی انجام می‌شود، افزود: این اجزا به بنادر و کشورهای متقاضی صادر می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه سگ و خوک در ایران پرورش داده نمی‌شود، گفت: کروکودیل، قورباغه، خرچنگ، خرگوش و… برای صادرات در ایران پرورش داده می‌شوند.

لیاقتی رعایت مسایل در پرورش این موجودات را مهم دانست و یادآور شد: تلاش ما این است نواقص برطرف شود و گوشت حلال به دست مردم کشورمان برسد.

وی نقش پیروزی انقلاب اسلامی در توجه به مسایل شرعی مصرف گوشت حلال را بسیار مهم دانست و یادآور شد: پس از انقلاب کنترل بر واردات گوشت‌هایی که دارای شبهه بودند صورت گرفت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی میزان مصرف گوشت مردم ایران را یک‌میلیون تن اعلام کرد و متذکر شد: حدود ۲۰۰ هزار تن از خارج وارد می‌شود و ۸۰۰ هزار تن تولید داخل است.

وی تولید ۴۰۰ هزار تن گوشت را در عشایر ایران ذکر کرد و افزود: وظایف ما ۱۴ موضوع نظارتی است و در حوزه آبزیان نیز نقش مهمی داریم.

لیاقتی، ماهی حرام و حلال را دارای دو ویژگی دانست و تصریح کرد: ماهی که فلس داشته باشد حلال است و از آنجا که گوشت فیله ماهی وارداتی بدون پوست حرام و یا حلال بودن آن مشخص نیست، نظارت در هنگام کارتن زدن صورت می‌گیرد و با حضور ناظر شرعی مهر تایید روی کارتن زده می‌شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x