تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

خواب “کری” در مورد برچیدن تاسیسات هسته‌ای هیچگاه تعبیر نخواهد شد/ پایان حضور آمریکا در منطقه در صورت اشتباه نظامی علیه ایران

  • کد خبر : 16683
  • 05 بهمن 1392 - 11:57
خواب “کری” در مورد برچیدن تاسیسات هسته‌ای هیچگاه تعبیر نخواهد شد/ پایان حضور آمریکا در منطقه در صورت اشتباه نظامی علیه ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ضرورت برچیده شدن تاسیسات هسته‌ای کشورمان گفت: خواب کری در مورد برچیدن تاسیسات هسته‌ای هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی کمال مهر در واکنش به اظهارات مضحک و تکراری جان‌ کری مبنی بر ضرورت برچیده شدن تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا یک بار دیگر فرمایش مقام معظم رهبری را در اذهان زنده کرد که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

وی افزود: واقعیت این است که سیاست آمریکا در قبال آینده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همانی است که رئیس‌جمهور این کشور صراحتا اظهار داشت؛”اگر می‌توانستیم همه تاسیسات هسته‌ای ایران را برمی‌چیدیم”.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این جمله رئیس‌جمهور آمریکا همه واقعیت‌های چالش ۱۰ ساله جمهوری اسلامی ایران با این کشور در عرصه هسته‌ای بوده و اعتراف باراک اوباما به شکست در این چالش است.

بروجردی تصریح کرد: آمریکایی‌ها واقعا می‌خواستند ولی نتوانستند و ما در جهت تحقق این هدف خواستیم و توانستیم.

نماینده بروجرد اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران به همه ابعاد دانش صلح‌‌آمیز هسته‌ای مسلط بوده و در جامعه ما در ارتباط با مسئله هسته‌ای یک وفاق ملی وجود دارد.

وی تاکید کرد: هیچ کس نه حق دارد و نه می‌تواند از این سیاست عدول کند بنابراین هیچگاه خواب آقای کری و دیگر سردمداران آمریکا در مورد برچیده شدن تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تعبیر نخواهد شد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نگاه ما به سند ژنو هم نگاه به چشم‌انداز سند است که در آن تصریح شده موضوع هسته‌ای ایران از شورای امنیت خارج شده و تمام تحریم‌ها برداشته خواهد شد و ایران همانند هر کشور دیگر دارنده این فناوری صلح‌‌آمیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

بروجردی با اشاره به این پرسش جان کری که اگر ایران دنبال سلاح اتمی نیست چرا دنبال غنی‌سازی است، بیان داشت: این سوال پاسخ روشنی دارد، اگر ایران توان غنی‌سازی اورانیوم را نداشت امروز جان یک میلیون بیمار سرطانی با توجه به کوتاهی آژانس انرژی اتمی در ارائه سوخت ۲۰ درصد راکتور تهران در خطر بود، بنابراین جان کری چشمان خود را بر این واقعیت باز کند و بداند این دانش برای فعالیت‌های صلح‌‌آمیز است که نمونه بارز آن راکتور تهران بوده و در آینده نیز راکتورهای دیگری خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر این سیاست غلط آمریکا و غرب استمرار پیدا کند ورود در عرصه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای برای تحقق مصوبه مجلس مبنی بر تولید ۲۰ هزار مگاوات انرژی هسته‌ای ادامه خواهد یافت و ایران قطعا همانند دیگر اهداف خود ساخت نیروگاه هسته‌ای ایرانی را محقق خواهد ساخت که عملا شرکت‌های بزرگ غربی بازار خود را از دست خواهند داد و ما در ساخت بخشی از این نیروگاه‌ها از روسیه و چین هم استفاده خواهیم کرد.

وی در واکنش به مطرح شدن گزینه نظامی علیه ایران از سوی مقامات آمریکایی گفت:‌ جمله “گزینه نظامی روی میز است” آن‌قدر توسط آمریکایی‌ها تکرار شده که به یک جمله‌پردازی مضحک تبدیل شده است.

بروجردی ادامه داد: آمریکایی‌ها اگر می‌خواهند از توانمندی ایران ارزیابی داشته باشند بدانند که حمایت‌های ایران از مقاومت موجب چهار شکست برای رژیم صهیونیستی به عنوان چهارمین ارتش قدرتمند دنیا که نماد اقتدار نظامی آمریکا و غرب بود، شد؛ بنابراین آنها به خوبی از توانمندی‌های نظامی ایران آگاه هستند و می‌دانند که اشتباه آنها در عرصه نظامی به حضور نظامی آمریکا در منطقه پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x