تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

قادری: افزایش یکباره قیمت‌ها منجر به رکود و تورم می‌شود/اعمال رو‌ش‌های قیمتی و غیرقیمتی به موزات هم

  • کد خبر : 16581
  • 04 بهمن 1392 - 21:11
قادری: افزایش یکباره قیمت‌ها منجر به رکود و تورم می‌شود/اعمال رو‌ش‌های قیمتی و غیرقیمتی به موزات هم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه افزایش یکباره و شدید قیمت حامل‌های انرژی منجر به تورم و رکود خواهد شد، گفت: روش‌های قیمتی و غیرقیمتی برای کنترل مصرف انرژی باید به موازات هم در دستور کار باشد.

 

خبرگزاری فارس: قادری: افزایش یکباره قیمت‌ها منجر به رکود و تورم می‌شود/اعمال رو‌ش‌های قیمتی و غیرقیمتی به موزات هم

به گزارش خبرنگار اقتصادی کمال مهر، در ادامه مناظره امروز جعفر قادری با بیان اینکه روش‌های قیمتی در کنار روش‌های غیر قیمتی برای کنترل مصرف انرژی باید در دستور کار باشد، اظهار داشت: با توجه به جایگاهی که سوخت در اقتصاد کشور دارد، افزایش یکباره آن منجر به افزایش شدید قیمت‌ها و رکود اقتصادی می‌شود.

وی افزود: این تورم در بازار پول موجب می‌شود سپرده‌ها از شبکه بانکی خارج شده و در بازارهایی مانند سکه، ارز و مسکن سرمایه‌گذاری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بخش عمده‌ای از واردات کشور مواد اولیه است، بنابراین افزایش قیمت مواد اولیه موجب تورم رکودی خواهد شد و دور باطل تورم را بوجود خواهد آورد.

وی تصریح کرد: قیمت حامل‌های انرژی باید بیش از نرخ تورم افزایش یابد تا اثرگذاری مناسبی داشته باشد و از طرفی دیگر می‌توان قیمت انرژی را برای اقشار پردرآمد به روش‌های دیگری مانند افزایش مالیات و عوارض گمرکی واردات ماشین‌‌های گرانقیمت، افزایش داد.

قادری اضافه کرد: با توجه به اینکه در مرزهای کشور قاچاق بنزین صورت می‌گیرد می‌توان در آن مناطق تنها جایگاه سی‌ان‌جی را گسترش داد، در این صورت امکان قاچاق آن به خارج از کشور وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به نیاز سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: قطعا باید حمل و نقل عمومی توسعه یابد، زیرا در حال حاضر به دلیل مشکلات حمل و نقل عمومی تابع تقاضا برای انرژی و بنزین کشش‌ناپذیر است.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها امکان استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای تولیدکنندگان وجود ندارد، با افزایش شدید قیمت تولید را با مشکلات متعددی روبرو می‌کند.

وی در خصوص تبصره ارسالی دولت برای بودجه سال آینده گفت: این طرح روز یکشنبه در مجلس اعلام وصول خواهد شد و پس از آن کمیسیون‌های تخصصی نظرات خود را به کمیسیون تلفیق ارائه و سپس یکشنبه شب کمیسیون این تبصره و پیشنهادات نمایندگان مجلس را بررسی خواهد کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x