تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

جان کری: امیدواریم ایران به مذاکرات بپیوندد

  • کد خبر : 16302
  • 03 بهمن 1392 - 8:54
جان کری: امیدواریم ایران به مذاکرات بپیوندد

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر نقش موثری که ایران می تواند در مسائل سوریه داشته باشد ابراز امیدواری کرد ایران در هفته های آینده به مذاکرات سوریه بپیوندد.

 

کمال مهر: وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر نقش موثری که ایران می تواند در مسائل سوریه داشته باشد ابراز امیدواری کرد ایران در هفته های آینده به مذاکرات سوریه بپیوندد.

الجزیره گزارش داد؛ جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود در پایان روز اول نشست ژنو ۲ ابراز امیدواری کرد ایران در آینده نزدیک به مذاکرات ژنو بپیوندد.

جان کری در پاسخ به سوال یک خبرنگار که از وی درباره اهمیت نقش ایران در حل بحران سوریه پرسید و بر حل نشدن این بحران بدون حضور ایران تاکید کردگفت: من نمی خواهم وارد جزئیات شوم اما ما به لزوم شرکت برخی کشورهای خاص که درگیر موضوع هستند واقف هستیم. در خصوص شرکت ایران در کنفرانس باید بگویم که استانداردهای ما برای شرکت در این کنفرانس واضح بوده و هست.

وی افزود: ما گفته ایم نتایج کنفرانس ژنو ۱ در سال ۲۰۱۲ که توسط کشورها امضاء شده اند چهارچوب کار ما درباره سوریه است. شما فقط از خودتان بپرسید چرا ایران بیانیه ژنو ۱ را امضاء نکرده و نمی کند و چرا ایران به آنچه که دیگر کشورها با آن موافقند موافقت نمی کند.

وی در ادامه گفت: حتی فدراسیون روسیه هم آن را امضاء کرده است، روسیه ای که منتقد ما هم بوده است. امروز روسیه و حتی عربستان سعودی هم اینجا هستند. بله ایران قطعا این توانایی را دارد که در این خصوص مفید واقع شود. ما امیدواریم که آنها تصمیم بگیرند که موثر و سازنده واقع شوند. برای هفته ها و ماه های آینده راه های زیادی برای آنها (ایران)گشوده خواهد شد و امیدوارم که آنها بخواهند برای یافتن یک راهکار سازنده به ما بپیوندند.

اظهارات جان کری در حالی مطرح می شود که فشار دولت آمریکا به دبیر کل سازمان ملل موجب شد تا وی با پس گرفتن دعوت خود از ایران مانع از حضور سازنده ایران در این نشست شد. ایران نیز بارها اعلام کرده بود که بدون هیچ پیش شرطی حاضر به حضور در این نشست است.

خبرگزاری مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x