تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

بررسی لایحه بودجه در صحن علنی ۲ روز به تاخیر افتاد/ علت: دریافت نظرات هدفمندی کمیسیون‌ها

  • کد خبر : 16168
  • 03 بهمن 1392 - 6:45
بررسی لایحه بودجه در صحن علنی ۲ روز به تاخیر افتاد/ علت: دریافت نظرات هدفمندی کمیسیون‌ها

عضو کمیسیون تلفیق گفت: به دلیل دریافت نظرات کمیسیون‌های تخصصی در مورد تبصره هدفمندی یارانه‌ها، بررسی لایحه بودجه ۹۳ از روز سه‌شنبه هفته بعد آغاز خواهد شد.

کمال مهر:عیسی امامی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا  از  بررسی لایحه بودجه ۹۳ با ۲ روز تاخیر در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: به دلیل دریافت نظرات کمیسیون‌های تخصصی در مورد تبصره هدفمندی یارانه‌ها لایحه بودجه سال آینده روز سه‌شنبه هفته آینده به صحن علنی خواهد آمد.

وی افزود: قرار بود روز یکشنبه لایحه بودجه در صحن علنی مجلس بررسی شود ولی به دلیل دریافت اظهار نظر نظر کمیسیون‌های تخصصی در مورد تبصره هدفمندی این موضوع به روز سه‌شنبه موکول شد.

عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: لایحه تبصره هدفمندی از سوی هیئت‌رئیسه اعلام وصول شده و در اختیار این کمیسیون قرار گرفته است بنابراین صرفا منتظر نظرات کمیسیون‌های تخصصی هستیم.

نماینده گرگان و آق‌قلا ادامه داد: به محض دریافت نظارت نمایندگان بررسی تبصره هدفمندی را آغاز خواهیم کرد.

این در حالی است، “علی‌محمد احمدی” نماینده مردم دهلران از تسلیم تبصره هدفمندی یارانه‌ها به مجلس خبر داد و گفت: عصر امروز چهارشنبه دولت تبصره هدفمندی یارانه‌ها را تسلیم مجلس کرد.

وی افزود: نمایندگان مجلس نیز قبول کردند بررسی این تبصره در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳ ادامه داد: میزان درآمد دولت از محل هدفمندسازی یارانه‌ها بر اساس این تبصره ۶۳ هزار میلیارد تومان در نظر کرفته شده که ۱۱ هزار میلیارد تومان یارانه قیمت نان، برق و سایر کالاها و خدمات و ۵۲ هزار میلیارد تومان نیز از محل اصلاح قیمت خواهد بود.

وی تاکید کرد: این تبصره در غالب لایحه و بودجه سال ۱۳۹۳ بررسی خواهد شد چرا که دولت به عنوان تبصره به مجلس تسلیم کرده و طبق توافق قبلی مجلس نیز در غالب بودجه بررسی خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: ما فقط سقف هدفمندی را بررسی خواهیم کرد  جزئیات اجرای آن بر عهده دولت است.

احمدی گفت: بررسی تبصره هدفمندی هزان با بخش‌های درآمدی بودجه ۹۳ که مراعا مانده است آغاز خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق خاطر نشان کرد: انشا الله تا روز یکشنبه که زمان ارائه لایحه بودجه به صحن علنی مجلس است بررسی تبصره هدفمندی را نیز به اتمام خواهیم رساند.

اضافه می‌شود، متن کامل تبصره هدفمندی یارانه‌ها به شرح زیر است:

تبصره ۲۱- به منظور حسن اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ـ مصوب ۱۳۸۸ ـ به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۳ منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور و منابع یارانه ای آن را با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی وغیر نقدی وخدمات بیمه‌ای بین خانوارهای هدف و نیازمند توزیع و با اولویت بخش تولید، به شرح زیر اجرا کند:

الف – در آمد حاصل از اجرای قانون مذکور در سال ۱۳۹۳ تا مبلغ ششصد و سی و دو هزار میلیارد ریال شامل موارد زیر می‌شود:

۱-تا مبلغ پانصد و نوزده هزار میلیارد ریال از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع مواد یک و سه قانون مذکور

۲- تا مبلغ یکصد و سیزده هزار میلیارد ریال یارانه نان، برق و سایر کالاها وخدمات مندرج در این قانون

ب – به منظور تقویت منابع صنعت برق و حضور فعال بخش خصوصی، منابع حال از افزایش قیمت‌های برق در سال ۱۳۹۳ از شمول ماده (۱۲) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خارج و در اختیار صنعت برق قرار می‌گیرد.

ج – منابع مندرج در جزء (الف) به شرح زیر هزینه می‌شود.

۱- تا مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال در اجرای ماده(۸) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با اولویت کمک به بخش تولیدی، خدماتی و مسکونی

۲- تا مبلغ پانصد و سی و دو هزار میلیارد ریال به منظور پرداخت نقدی و غیرنقدی و تقویت نظام سلامت موضوع ماده(۷) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

۳- جابجایی تا بیست درصد در موارد فوق مجاز است.

د – در شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر، عوارض خاص توسط هیئت وزیران برای مقابله با آلودگی محیط زیست و کمک به توسعه حمل و نقل عمومی وضع می شود تا به صورت در آمد هزینه به مصرف برسد.

براساس این مصوبه، آیین‌نامه اجرایی این تبصره ظرف سه ماه توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو و صنعت، معدن و تجارت تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x