تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

کشیدن دندان شیری، “دندان عقل” را پنهان می‌کند

  • کد خبر : 15796
  • 01 بهمن 1392 - 9:18
کشیدن دندان شیری، “دندان عقل” را پنهان می‌کند

دندان‌های نهفته با ساییدگی و تحلیل رفتن فک در سنین بالا نمایان می‌شوند.

مهرداد جهانیان دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان کمال مهر گفت: دندان‌های نهفته در همه سنین و جنس‌ها دیده می‌شود و دو علت خیلی شایع برای آن می‌توان ذکر کرد که مهم‌ترین آن وراثت و مربوط به دندان عقل یا شماره ۸ است. 
وی به عامل وراثت اشاره کرد و افزود: بعضی از افراد فک کوچک را در یک والد، دندان‌های بزرگ را از والد دیگر به ارث می‌برند که داخل فک آن‌ها جای کافی برای رویش دندان‌های عقل نیست و به صورت نهفته می‌ماند که باید با جراحی خارج شوند.
 جهایان به علت دیگر نهفته بودن دندان‌ها اشاره کرد و گفت: هنگامی که دندان شیری زود‌تر از دست می‌رود و دندان دائمی به جای آن رشد می‌کند فضا را پر کرده و در جای نامناسب و کج درمی آید و به عبارتی دندان غش می‌کند و برای رشد دندان‌های دائمی بعدی جای کمتری باقی می‌ماند یا اصلا در نمی‌آیند.
وی در ادامه افزود: مراقبت از دندان‌های شیری را باید جدی گرفت و تا حد امکان از کشیدن آن‌ها جلوگیری کرد.
جهانیان با بیان اینکه گاهی در بعضی از افراد با وجود فضای کم تمام دندان‌ها در می‌آیند اظهار داشت: این دندان‌ها به صورت کج رشد می‌کنند که احتیاج به درمان‌های گران قیمت ارتودنسی پیدا کنند.
این دندانپزشک به خرافاتی درباره در آوردن دندان در سن بالا و یا ۱۰۰ سالگی اشاره و تصریح کرد: رویش دندان در سنین میانسالی و کهولت به دلیل وجود‌‌ همان دندان‌های نهفته است که سطح فک به وسیله دندان مصنوعی ساییده شده و تحلیل می‌رود و دندان‌های نهفته بیرون می‌آیند.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x