تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پایان اقدامات مجرمانه کلاهبردار شیک پوش+عکس متهم

  • کد خبر : 15914
  • 01 بهمن 1392 - 19:25
پایان اقدامات مجرمانه کلاهبردار شیک پوش+عکس متهم

مرد تبهکار که با کرایه خودروهای گرانقیمت ، دست به کلاهبرداری بزرگ زده بود سرانجام در دام ماموران گرفتار شد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر، در پی تشکیل پرونده ای با موضوع “کلاهبرداری” در دادسرای ناحیه ۱۲ تهران و به دستور شعبه چهاردهم بازپرسی ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : حدود دو ماه قبل ، یک دستگاه خودرو سواری Gensiz را به همراه کلیه اسناد و مدارک در منطقه سپهسالار خریداری کرده اما با گذشت تنها  ۱۰ روز از زمان خرید خودرو و پس از توقیف خودرو از سوی گشت پلیس آگاهی متوجه شدم که این خودرو دارای سابقه سرقت است . در مراجعه به پلیس آگاهی متوجه شدم که فروشنده ماشین به من ، مبلغ ۶۰ میلیون تومان را به صورت نقد به مالک حقیقی خودرو پرداخت کرده و قرار بر آن بوده تا مابقی پول خودرو را نیز به صورت اقساط پرداخت کند که در همین زمان و بدون انجام تعهداتش ، خودرو را به من فروخته و پول آن را نیز به صورت کامل دریافت کرده است .

همزمان با حضور این مالباخته ، مالباخته ای دیگر با مراجعه به پایگاه هفتم اظهار داشت : یک دستگاه خودرو سانتافه را از فردی به نام اکبر حسین پور ( هویت جعلی ) خریداری و در ازای آن مبلغ ۳۵ میلیون تومان وجه نقد پرداخت کردم و قرار شد تا مابقی پول ماشین را در زمان انتقال اسناد مالکیت و در محضر به مالک پرداخت کنم اما بعد از گذشت مدتی ، خودرو سانتافه را از مقابل مغازه ام سرقت کردند . زمانی که تصاویر دوربین های مداربسته مقابل مغازه را بررسی کردم ، در کمال تعجب فروشنده ماشین را دیدم که با استفاده از کلید یدک خودرو اقدام به سرقت ماشین کرده است. زمان طرح شکایت متوجه شدم که خودرو متعلق به یک شرکت کرایه خودروهای مدل بالا است .

در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی شکایت های مشابه مشخص شد فردی با اسامی مختلف و از طریق مراجعه به مراکز کرایه خودرو به ویژه خودروهای مدل بالا ، اقدام به کرایه خودروهای مدل بالا کرده که در بررسی اسناد و مدارک مشخص شد که کلیه این اسناد و مدارک این شخص جعلی و یا دارای سابقه سرقت هستند . در برخی موارد نیز این شخص (فرد متقاضی خودرو ) در ازای پرداخت هزینه کرایه خودرو اقدام به دادن چک به مراکز کرایه خودرو کرده بود که با بررسی سوابق چک ها مشخص شد تمامی این چک ها دارای سابقه سرقت هستند .

همزمان با شناسایی تعدادی از خودروهای مدل بالا و احتمال ارتکاب سایر جرایم با آنها ، تحقیقات برای شناسایی سایر شکات و مالباختگان احتمالی آغاز شد . بررسی سوابق خودروها نشان داد که متهم پرونده پیش از فروش آنها به سایر افراد ، به بازار تهران و همچنین مراکز تجاری و اقتصادی سایر استان های کشور مراجعه و با ظاهری آراسته و در پوشش خودروهای مدل بالا ، تحت عنوان “تاجر” و با استفاده از چک های سرقتی اقدام به خریدهای میلیونی کرده است .

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : من در زمینه پرورش بوقلمون فعالیت دارم . با فرا رسیدن زمان فروش بوقلمون ها ، بخش عمده تولید خود را به مبلغ ۴۸ میلیون تومان و در ازای یک فقره چک تحویل شخصی دادم که تصور کرده بودم نماینده یکی از شرکت های معتبر و سرشناس در زمینه تولید محصولات پروتئینی و گوشتی است اما زمان وصول چک و در کمال حیرت متوجه شدم که غیر از من ، دهها نفر دیگر نیز با طلب های چند ده میلیون تومانی و به شیوه های مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

مالباخته ای دیگر نیز در اظهارات مشابهی عنوان داشت : فردی با ظاهری آراسته ، با یک دستگاه خودرو مدل بالا به محل کار من در شمال کشور مراجعه و اقدام به خرید ۸۵ تن انواع برنج ایرانی به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیون تومان کرد. این شخص در ازای خرید برنج ، قسمتی از پول برنج ها را به صورت نقدی پرداخت کرد اما مابقی آن و قسمت بیشتر پول برنج را در قالب یک فقره چک بانکی پرداخت کرد که در زمان وصول چک متوجه بلامحل بودن چک و سرقتی بودن آن شدم.

در ادامه رسیدگی به پرونده و آغاز اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم ، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده اقدام به چهره نگاری و تهیه چهره فرضی متهم کرده و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی تصویر یکی از متهمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری به نام “امیر . پ” ۳۷ ساله شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است .

با شناسایی تصویر “امیر . پ” از سوی تمامی مالباختگان ، شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و سرانجام با انجام اقدامات پلیسی ، مخفیگاه امیر در منطقه یوسف آباد شناسایی و در اواخر دی ماه دستگیر شد .

متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم و مواجهه حضوری با شکات ، به کلاهبرداری های متعدد در طول یک سال گذشته اعتراف و در خصوص نحوه تهیه چک های سرقتی نیز عنوان داشت : چک های سرقتی را از سارقان کیف قاپ و داخل خودرو ، به مبلغ هر برگه چک ۵۰ الی ۱۰۰ هزار تومان ، خریداری می کردم .

سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره کلاهبرداری در طول یک سال گذشته و شناسایی دهها مالباخته در مناطق مختلف کشور ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان احتمالی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است  .

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x