تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

ادامه استخدام‌ها در بخش “کشاورزی”/ مجوزی برای “واردات میوه” صادر نشد

  • کد خبر : 15870
  • 01 بهمن 1392 - 18:39
ادامه استخدام‌ها در بخش “کشاورزی”/ مجوزی برای “واردات میوه” صادر نشد

وزیر جهاد کشاورزی از تأمین میوه بازارش شب عید خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای واردات میوه صادر نشده و میزان ذخیره‌سازی سیب و مرکبات مطلوب است.

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی کمال مهر، محمود حجتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نگرانی‌های موجود در بحث غذا، آسیب‌پذیری‌ها و مشکلات بحران آب و تغییر اقلیم و نیاز روزافزون به امر غذا هم به صورت جهانی و هم در کشور ما ضرورت می‌یابد که کشاورزی در کشور از حالت سنتی و معیشتی خارج و به سمت علمی و رقابتی سوق یابد.

وی ادامه داد: دانش‌آموخته‌‌گان ما باید آنچه به عنوان علم بشر به آن دست یافته‌اند را به مزرعه بیاورند که این امر با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و پشتیبانی و معاونت علمی رئیس جمهور و بانک کشاورزی تحقق می‌یابد.

** توجه ویژه نمایندگان مجلس به بودجه بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با رقم بودجه بخش کشاورزی در سال ۹۳ گفت: لایحه بودجه هنوز نهایی نشده اما آنچه در بودجه پیش‌بینی شده با توجه به محدودیت‌ها بوده و پاسخگوی بحران آب نیست.

حجتی توصیه کرد: ‌نمایندگان مجلس و دولت در تصویب لایحه بودجه عنایت خاصی به بخش کشاورزی داشته و مبالغ بیشتری به این بخش به خصوص برای حل بحران آب تخصیص دهد.

**استخدام‌ها در بخش کشاورزی ادامه دارد

حجتی بیان داشت: استخدام‌ها در بخش کشاورزی و در چارچوب قانونی آغاز شده و ادامه دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با مطلوب دانستن میزان تولید سیب و مرکبات در کشور تصریح کرد: فصل تولید سیب گذشته اما مرکبات از تولید خوبی برخوردار بود و به تعبیری امسال، سال آورد مرکبات بود.

حجتی افزود: برای ذخیره‌سازی میوه به منظور تأمین بازار شب عید اقدامات موثری از سوی مسئولان ذیربط صورت گرفته و نیازی به واردات نیست.

وی تأکید کرد:  تاکنون هیچگونه مجوزی برای واردات میوه صادر نشده ضمن اینکه به نسبت قیمت ارز و قیمت جهانی میوه واردات آن توجیه اقتصادی ندارد.

** ۴۳ دشت هرمزگان از بی‌آبی رنج می‌برد

در ادامه این نشست حیدری مدیر عامل آب منطقه‌ای استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت نامطلوب آب موجود در پشت سدهای این استان گفت: بحث خشکسالی از سال ۷۸ در این استان اتفاق افتاده است .

وی اظهار داشت: برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌های موجود در این استان موجب افت سطح آب‌های زیرزمینی از ۳۳ متر به ۱۰ متر شده است.

وی ادامه داد: از ۴۳ دشت این استان ۳۸ دشت ممنوعه و پنج دشت فاقد پتانسیل می‌باشند.

وی تعداد چاه‌های غیرمجاز در این استان را ۵۰۰۰ حلقه عنوان کرد و افزود: تنها ۱۵ هزار حلقه چاه مجاز در این استان وجود دارد و به علت زمان‌بر بودن فرآیند غذایی متاسفانه پلمپ کردن چاه‌های غیرمجاز با کندی پیش می‌رود.

حیدری همچین در خصوص روان‌آب‌های این استان نیز گفت: میزان روان‌آب‌های این استان ۷۰درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری ۱۰۰ میلی‌متر بارندگی در این استان رخ داده است، افزود: حجم آب موجود پشت سدهای آب استان یک میلیون متر‌مکعب است که با توجه به حجم ۶۳ میلیون مترمکعبی سدهای این استان این رقم بسیار ناچیز می‌باشد.

وی همچنین افزود: به‌منظور رفع کمبود منابع آب استان و جلوگیری از تنش آبی اقدام به حفر ۱۵ حلقه چاه کرده‌ایم .

همچنین در میناب نیز ۲۰حلقه چاه حفر خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: در حال حاضر میزان آب ورودی سد استقلال ۷ میلی متر مکعب است.

وی همچنین از معرفی پیمان‌کار تصفیه‌خانه دوم میناب در سال آینده خبر داد و گفت: اجرای این پروژه نیازمند ۸۷ میلیون دلار اعتبار است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان هرمزگان میزان مصرف سالیانه آب در بندرعباس را ۶۷میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: از این میزان ۳۵ میلیون مترمکعب از طریق آب‌های سطحی و ۳۵میلیون مترمکعب آن از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.

حیدری افزود: برای حفظ وضعیت فعلی باید رفع مشکلات مالی را سرعت ببخشیم.

وی همچنین از احداث دو سد در این استان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: جایگزینی خط انتقال به میناب از برنامه‌های آب منطقه‌ای این استان است که ۱۵۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x