تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

بهر‌ه‌گیری از اقتصاد هنر راهکار توسعه هنرهای نمایشی

  • کد خبر : 15395
  • 30 دی 1392 - 11:42
بهر‌ه‌گیری از اقتصاد هنر راهکار توسعه هنرهای نمایشی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: بهره‌گیری از اقتصاد هنر بهترین راه حل برای رفع مشکلات مالی هنرمندان حوزه نمایشی محسوب می‌شود.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، علی حسینی کاشانی اظهار داشت: برای توسعه و گسترش هنرهای نمایشی استان البرز ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود: تا زمانی که گروه‌های نمایشی محل تمرین و سالن‌های اجرای مناسب نداشته باشند نمی‌توان انتظار داشت که تئاتر استان به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابد چرا که لازمه رسیدن به موفقیت فراهم آوردن امکانات مناسب است.

این مسئول فراهم کردن امکانات زیرساختی برای فعالیت گروه‌های نمایشی را از دغدغه‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دانست و گفت: این اداره کل در نظر دارد با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی زمینه ایجاد امکانات زیرساختی مورد نیاز را فراهم کند تا جامعه هنرهای نمایشی استان بتواند بدون دغدغه مسیر توسعه و ترقی را طی کند.

حسینی کاشانی ابراز داشت: توسعه تئاتر استان علاوه بر ایجاد امکانات زیرساختی نیازمند فراهم کردن بستری است که در آن هنرمند به انجام فعالیت ترغیب شود و از کوچکترین فرصت برای ارائه و ارتقای هنر خود استفاده کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود توجه به سلیقه مخاطب را از عوامل رونق تئاتر در استان دانست و گفت:  اصلی‌ترین مشکل تئاتر این است که تئاتر برای مخاطب و مردم ساخته نمی‌شود و این باعث دوری مردم از سالن‌های تئاتر شده است لذا کارگردان و نمایش‌نامه نویس حوزه تئاتر باید به مخاطب و سلیقه او توجه کند.

وی در ادامه به مشکلات مالی هنرمندان این عرصه اشاره کرد و ابراز داشت: تئاتر مقوله‌ای است که شاید خیلی برای هنرمندان این عرصه بازخورد مالی و چرخه اقتصادی نداشته باشد لذا عدم تأمین مالی دغدغه اصلی و مهمترین علت عدم فعالیت آن‌ها محسوب می‌شود.

این مسئول در پایان سخنان خود گفت: راهکار رهایی هنرمندان از مشکلات مالی استفاده از اقتصاد هنر و تأمین بودجه از طریق تئاتر برای اعضای این جامعه هنری است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x