تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اوباما: تحریم جدید تصویب شود وتو می کنم

  • کد خبر : 15318
  • 30 دی 1392 - 9:00
اوباما: تحریم جدید تصویب شود وتو می کنم

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا یکبار دیگر اعلام کرده است که در صورت تصویب طرح اعمالهای جدید علیه ایران، آن را وتو می‌کند.

کمال مهر: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا یکبار دیگر اعلام کرده است که در صورت تصویب طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، آن را وتو می‌کند.

گروهی از سناتورهای آمریکایی تحت نفوذ لابی حامی اسرائیل در تلاشند تا تحریم‌های جدیدی را به صورت مشروط و به بهانه کسب اطمینان از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای ماه گذشته که در ژنو به دست آمد، تصویب کنند.

اوباما در بخشی از مصاحبه‌ای که روز یکشنبه در پایگاه اینترنتی نشریه «نیویورکر» منتشر شد، در این مورد گفته است: «نه فقط نمایندگان کنگره بلکه مردم آمریکا هم به طور تاریخی نسبت به ایران سوءظن و خصومت دارند… اعضای کنگره به آنچه که اسرائیل در مورد امنیتش می‌گوید خیلی حساس هستند.»

وی افزود: «فکر نمی‌کنم که طرح تحریم‌های جدید در این دوره (زمان ۶ ماهه اجرای توافق ژنو) روی میز من گذاشته شود، اما اگر هم این اتفاق افتاد، من آن را وتو می‌کنم.»

اوباما همچنین ایران را به حمایت از تروریسم، انگیزش اختلافات قومی در دیگر کشورها و پیگیری سلاح اتمی متهم کرده و گفته است اگر بتوان «ایران را به عملکرد مسئولانه» واداشت، آنگاه «موازنه‌ای میان ایران و کشورهای خلیج که عمدتا سنی هستند، برقرار می‌شود».

فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x