تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

از تکذیب های داغ تا صف کشیدن زودهنگام کاندیداها برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری

  • کد خبر : 15443
  • 30 دی 1392 - 12:21
از تکذیب های داغ تا صف کشیدن زودهنگام کاندیداها برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری

در هفته ای که گذشت احزاب رنگ و بویی انتخاباتی داشت و کاندیداهای مختلفی برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری مطرح شدند.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار احزاب کمال مهر، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کاندیداهایی احتمالی مطرح می‌شوند و احزاب و تشکل های مختلف نیز فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

*کاندیداتوری برای ریاست جمهوری لیاقت می‌خواهد

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا کاندیدای رئیس‌جمهوری می‌شود یا خیر، گفت: آیا به من می‌آید که کاندیدای ریاست‌جمهوری شوم؟ کاندیداتوری برای ریاست جمهوری لیاقت می خواهد.

*به دنبال ریاست جمهوری نیستم؛ تکلیفی باشد به وظیفه عمل می‌کنم

باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری درباره کاندیداتوری اش در انتخابات آینده، اظهار داشت: بنده به دنبال این سمت نیستم اما وظیفه‌ام هر چه باشد عمل می‌کنم. اگر تکلیفی باشد طبق آن عمل خواهیم کرد.

وی درباره مواضع جبهه پایداری درباره انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، گفت: ورود مصداقی به بحث انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام است و این امر قوام اجرایی کشور را مختل می‌کند از این رو معتقدیم بحث‌ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری باید گفتمانی باشد.

*پورمحمدی: حضور در انتخابات ریاست جمهوری را نفی نمی‌کنم

رئیس سازمان بازرسی اظهارنظر درباره اعلام حضور و کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را زودهنگام خواند اما آن را رد هم نکرد.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی به عنوان یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:  تا کنون در این تشکل، بحثی درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در نگرفته و افزود: جامعه روحانیت مبارز در نوبت‌های مختلفی افرادی را به جامعه افزوده است. بنده نیز جزو آخرین افرادی هستم که چهار سال پیش به این مجموعه اضافه شدم. این اضافه کردن عضو در جامعه روحانیت مبارز سابقه داشته و این روند ادامه دارد درباره عضویت آقایان هاشمی رفسنجانی و روحانی نیز باید بگویم که آنها بنا به خواست خودشان در جلسات جامعه شرکت نمی‌کنند.

*مجمع احزاب” تشکیل شود

حبیبی دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری جلساتی داشته‌ایم در عین حال درباره انسجام احزاب در کشورمان گفت که باید مجمعی برای انسجام احزاب شناسنامه‌دار جایگزین خانه احزاب شود.

* ستاد انتخاباتی حزب موتلفه تشکیل به ریاست بادامچیان تشکیل شد

ستاد انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری،به ریاست  اسدالله بادامچیان تشکیل شد.

*اظهارات رودکی درباره نامزدی قالیباف نظر شخصی اش است

محمد نبی رودکی درباره حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: “حضور قالیباف در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری قطعی خواهد بود و به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حضور می یابد.”

اما ساعاتی بعد، روابط عمومی شهرداری تهران نخستین واکنش رسمی به این موضوع را نشان داد و طی اطلاعیه ای، اظهارات یار نزدیک قالیباف را فقط “نظرات و علاقه‌مندی‌های شخصی ” وی توصیف کرد و اعلام کرد که این موضوع ارتباطی با دیدگاه‌های شهردار تهران ندارد.

*ولایتی: درباره حضور در انتخابات زمان دیگری صحبت می‌کنم

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در حاشیه نخستین کنفرانس علمی بین‌المللی پیرامون جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران درباره حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری از سوی جبهه متحد گفت: پاسخ به این سوال را به وقت دیگری موکول می کنم.

* نامه اعتراض محسن رضایی مدیر عامل گوگل

به دنبال کارشکنی های اخیر سایت گوگل در خصوص نامگذاری خلیج فارس در موتور جستجوی خود، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه‌ای اعتراض‌آمیز خطاب به “لری پیج” مدیر‌عامل شرکت گوگل نوشته است.

* تشکیل حزب فراگیر نیازمند پذیرش ذهنی از سوی جامعه است

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تشکیل حزب فراگیر و ایجاد تحول در شاکله‌ی اصولگرایی گفت: در بحث تشکیل حزب فراگیر باید جامعه پذیرش ذهنی آن را داشته باشد و لیدرهای پی ریزی کننده آن از جایگاه ویژه ای برخوردار باشند.

*پاسخ دبیر کل موتلفه به احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تاکنون در موتلفه اسلامی درباره شخص خاصی تبادل نظری انجام نشده و اتخاذ تصمیمات شخصی خارج از یک تشکیلات را نادرست می‌دانم.

*ورود مستقل حزب عدالت طلبان ایران اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری آینده

نعمت الله حکیم دبیر کل حزب عدالت طلبان ایران اسلامی با تاکید بر استقلال عمل حزب عدالت طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار داشت: سعی داریم به گونه ای حرکت کنیم که به جریان و گروه خاصی وابسته نباشیم.

*نهایی شدن اعضای شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی

راه چمنی عضو هیات موسس حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی گفت: اعضای شورای مرکزی و هیات بازرسی حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی مشخص شدند.

لازم به ذکر است که حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی چندی پیش اعلام موجو.دیت کرد.

*بهتر است عارف برنامه های عملیاتی خود برای انتخابات را تبیین کند/تنها اعلام آمادگی کافی نیست

محمد جواد حق شناس عضو شورای مرکزی اعتماد ملی گفت: انتظار می رود عارف پیش از کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری برنامه های عملیاتی خود را برای عرصه هایی همچون سیاست، اقتصاد و فرهنگ و اداره جامعه تبیین کند لذا تنها اعلام آمادگی برای انتخابات کفایت نمی کند.

*دیدار دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات با عارف و عبدالله نوری

دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات گفت: درباره نحوه ورود به انتخابات و قرار گرفتن تمامی اصلاح طلبان زیر یک چتر با عارف و عبدالله نوری دیدار داشتیم.

*اصلاح‌طلبان میلی برای کاندیداتوری خاتمی ندارند/ریزش کاندیداهای اصلاحات در چند ماه آینده

سجادیان عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: طی چند ماه گذشته برخی درباره کاندیداتوری خاتمی مباحثی را مطرح کردند اما من گفتم که خاتمی نه می ‌آید و نه میلی از سوی اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری وی وجود دارد.

*جمع بندی نهایی جبهه جوانان ایران امروز برای انتخابات ریاست جمهوری

صادق اکبری قائم مقام دبیر کل جبهه جوانان امروز گفت: این جبهه برای انتخابات آتی ریاست جمهوری به جمع بندی رسیده است.

*تصویب نهایی بازنگری قانون احزاب در مجلس نهم

فولادگرعضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به بازنگری قانون احزاب در مجلس هشتم گفت: نقص های قانون احزاب تا حد زیادی بر طرف و به روز شده است اما لازم است برای تصویب نهایی، مجلس نهم این طرح را مجددا در کمیسیون شوراها و امور داخلی بررسی کند.

*طرح رفراندوم عبدالله نوری غیر عقلانی است

محمد حائری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: ملت ایران هیچ‌گاه در مسیر پیشرفت خود به فکر رفراندوم نخواهد بود و ارائه طرح درباره برنامه هسته ای، غیر عقلانی است.

*هاشمی در سال ۸۸ عمدا یا سهوا وارد یک بازی هر دو سر باخت شد

مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه هاشمی عمدا یا سهوا در سال ۸۸ وارد یک بازی هر دو سر باخت شد، گفت: نتیجه اینگونه سخن گفتن و مواضع هاشمی، در انزوا قرار گرفتن وی از سوی مردم بود و ملت ایران نشان داد اگر خط‌کش مسئولین دچار اشکال شده و از مسیر آرمان‌های انقلاب جدا شوند، قطعا ارزش‌های اسلام را محترم می‌شمرند.

*نامزد دوم اصلاح‌طلبان “غضنفر” است

فاضل موسوی با تاکید براینکه در صورت حضور تنها با یک کاندیدا وارد انتخابات می شویم، گفت: اصلاح طلبان تنها یک کاندیدا در انتخابات خواهند داشت و اگر نفر دومی با نام اصلاح طلبی کاندیدا شد، آن فرد اصلاح طلب نیست، بلکه یک غضنفر است.

*جزئیات دیدار سیدمحمد خاتمی و عبدالله نوری

پس از طرح احتمال کاندیداتوری عبدالله نوری و سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، این دو چهره اصلاح طلب با یکدیگر دیدار کردند.

طی این دیدار با بررسی مسائل جاری کشور و تأکید مجدد بر لزوم تلاش برای برون رفت از وضعیت کنونی براساس قانون اساسی و احترام متقابل همه جریان ها و گروه ها به یکدیگر، بر این نکته تصریح شد که گرچه در هر جمعی ممکن است شاهد افراط و تفریط در گوشه و کنار باشیم، ولی تمامی دلسوزان انقلاب و علاقمندان به این آب و خاک با هرگونه تهدید خارجی و فشار علیه ایران مخالف اند و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی را وظیفه خود می دانند.

*کارگزاران میدان‌دار تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان

گفته می شود این روزها کارگزاران سازندگی میدان دار اصلی تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان شده و حتی خبرهایی از توافق آنان با سایر اصلاح طلبان درباره کاندیدایی خاص به گوش می‌رسد.
موسوی خوئینی‌ها با تاکید بر برنامه‌ریزی منسجم و مدون برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اهمیت این دوره از انتخابات را برای اصلاح‌طلبان بسیار حیاتی توصیف کرده و به نقل از هاشمی رفسنجانی تاکید کرده‌است که انتخابات آینده آخرین شانس برای اصلاح طلبان است.وی با بیان اینکه من نیز معتقد به گفته هاشمی هستم، تصریح کرده‌است باید سرنوشت ساز بودن این انتخابات برای همه گروه‌ها تبیین شود.

*از راه اندازی وبلاگ تا موضع گیری های علنی/ورود جبهه پایداری به انتخابات ۹۲

نقش رسانه ای لنکرانی در ماه های اخیر و حضور فعال وی در تجمعاتی که توسط جبهه پایداری برگزار می شود از دیگر شواهد این اجماع انتخاباتی بر سر وی است.همچنین خبر می رسد حامیان کاندیداتوری لنکرانی وبلاگی نیز با عنوان«کمپین دعوت از دکتر لنکرانی برای انتخابات» راه اندازی کرده اند تا در محیط سایبر حمایت مستقیم تری از وی داشته باشند.

*کمال خرازی: نامزدی‌ام در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شایعه است

کمال خرازی نامزدی‌اش را در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تکذیب کرد.

*اساسنامه جبهه پایداری به زودی نهایی می‌شود

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از نهایی شدن اساسنامه این جبهه در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

*اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات صف کشیده اند

محمد حسین صفارهرندی گفت: اصلاح طلبانی که روزی می خواستند از حاکمیت خارج شوند امروز کارشان به جایی رسیده که برای برگشتن به انتخابات ریاست جمهوری صف کشیده اند

وی تصریح کرد: مشکل اصلاح طلبان این بود که از دور پاییدند که نظام کم بیاورد و به آن ها التماس کند؛ اما دیدند اگر مرزبندی خود با جریان فتنه را به صورت علنی اعلام نکنند راهی به درون نظام نخواهند داشت.

*آنچه میان محسن رضایی و جبهه ایستادگی درباره انتخابات گذشت

حسین کنعانی مقدم عضو جبهه ایستادگی گفت: جبهه ایستادگی خواستار حضور محسن رضایی در انتخابات است و در این باره پیشنهاداتی به وی داده‌ایم.

*حداد عادل: برای کاندیدا شدن هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام
حدادعادل گفت: فرصت برای تصمیم‌گیری در رابطه با کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم هنوز باقی است و نباید عجله کنیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x