تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

مهره‌چینی فتنه‌گران این بار در دانشگاه الزهرا(س) / هشدار درباره شوک جدید معوقات بانکی

  • کد خبر : 15028
  • 28 دی 1392 - 10:04
مهره‌چینی فتنه‌گران این بار در دانشگاه الزهرا(س) / هشدار درباره شوک جدید معوقات بانکی

تئوریسین درازگوش تروا به غلط‌کردم افتاد!،هشدار درباره شوک جدید معوقات بانکی،روحانی در کانون خبر اجلاس داووس،مرگ مشکوک ایرانی بازداشت شده در امارات،اعتراف آمریکا درباره حمله شیمیایی دمشق و … از جمله برخی خبر ویژه های روزنامه های شنبه هستند که اینجا میخوانید.

*کیهان

مهره‌چینی فتنه‌گران این بار در دانشگاه الزهرا(س)

در پی مهره‌چینی فتنه‌گران و حزب منحله مشارکت در سطح معاونین وزارت علوم، اکنون خبر می‌رسد که این طیف در حال مهره‌چینی در سطح ریاست برخی دانشگاه‌ها هستند.از جمله خبر رسیده که احتمالا «ف-ر» عضو حزب منحله مشارکت و عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم، به عنوان رئیس دانشگاه الزهرا(س) معرفی خواهد شد.هم اکنون دکتر انسیه خزعلی فرزند آیت‌الله خزعلی ریاست دانشگاه الزهرا را بر عهده دارد.یادآور می‌شود «ف-ر» در ارزیابی‌های سیاسی بیشتر به عنوان آلت دست افراطیون شناخته می‌شود از جمله پیش از این در حمایت از سران فتنه مواضعی اتخاذ کرده است. صلاحیت نامبرده در انتخابات مجلس هشتم و شورای شهر چهارم تهران از سوی مراجع ذی‌صلاح رد شده است.فرجی دانا وزیر علوم پیش از این به خاطر برخی عزل و نصب‌های همسو با فتنه‌گران، از مجلس شورای اسلامی کارت زرد گرفته است. وی با حسن ظن و اغماض نمایندگان مجلس، وزیر علوم شد و این در حالی بود که از نگاه کارشناسان در مظان آلودگی به فتنه‌گران و تندروها قرار داشت.

شانتاژ علیه نظارت قانونی مجلس دستور کار ۱۰۰ روز دوم؟!

۱۰۰ روز اول دولت جدید با حمله به دولت قبلی گذشت. آیا محور تبلیغاتی ۱۰۰ روز دوم، حمله به مجلس است؟این پرسش را «رجانیوز» با مرور مواضع برخی مسئولان دولتی و حامیان آنها علیه نظارت قانونی مجلس پیش‌کشیده و نوشته است: آنچه از زبان برخی مسئولان دولتی و هواداران آن در رسانه‌ها منعکس شده، تغییر فاز حمله از دولت قبلی به مجلس است، به گونه‌ای که طی چند هفته گذشته این مسأله نمود آشکاری در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری داشته است. به نظر می‌رسد این سناریو دقیقاً از زمانی کلید خورد که سعید حجاریان یکی از تئوریسین‌های اصلاح‌طلبان از ضرورت انحلال مجلس سخن گفت و ادعا کرد باید قانون اساسی را تغییر داد تا دولت بتواند مجلس را منحل کند. چندی بعد آقایان نوبخت و یونسی به میدان آمدند و مجلس را تهدید کردند. اما ترکان دیگر مشاور منصوب رئیس جمهور، در گفت‌وگو با یک روزنامه اصلاح‌طلب با اشاره به رویکرد نظارتی مجلس و همچنین سؤالات نمایندگان از برخی وزرای دولت، تصریح کرد: «کسانی که عقلانیت و تدبیر را قبول ندارند مسلم است که مقابل دولت یازدهم خواهند ایستاد.»

ترکان مدعی شده بود جریانی که قانون را قبول ندارد، ۴۹/۵ درصد آرا [کسانی که به هر دلیلی به روحانی رأی ندادند و به دیگر نامزدها رأی دادند[ را شامل می‌شود(!)اما در آخرین مورد فائزه هاشمی رفسنجانی نیز وارد میدان شد و در گفتگو با سایت ضد انقلاب روزآنلاین با اهانت به نمایندگان مجلس گفت: «مجلس فراتر از مسئولیت خود و به صورت سلیقه‌ای فشار می‌آورد تا دولت را از مسیرش منحرف کند… مجلسی‌ها با ایجاد فضای تهدید و ارعاب و ترساندن از احضار و تذکر و استیضاح و فشارهای روانی و سیاسی، دنبال ایجاد وحشت برای دولتی‌ها هستند.»فارغ از اینکه بسیاری معتقدند استراتژی اصلی حامیان دولت، رو در رو قرار دادن دولت و مجلس و بازتاب این مسأله در افکار عمومی است تا میوه آن در انتخابات مجلس آینده چیده شود، از الان می‌توان پیش‌بینی کرد میزان انتقادهای اعضای ارشد دولت یازدهم از مجلس طی روزهای آینده افزایش یابد.گفتنی است اخیراً محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس در مصاحبه با ایسنا تأکید کرد: طرفداران دولت اعتدال و تدبیر، باید حرکات و موضع‌گیری‌ها و اقدامات خویش را بر مدار عقلانیت قرار دهند و از بیان مواضع تندی که ثمری به حال دولت ندارد، بپرهیزند.

گفتی مقاومت؟ پس پوپولیستی!

همکار نشریات زنجیره‌ای، موضع‌گیری رئیس جمهور و تاکید بر مقاومت را نکوهش کرد و به همین دلیل سفر استانی وی را پوپولیستی خواند.
صادق زیباکلام در مصاحبه با سایت پیام نو گفت: این سفر بی‌شباهت به سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد نبود. انتظار اقشار و لایه‌های فرهیخته این بود که تا آنجایی که امکان دارد آقای روحانی از شعارزدگی و پوپولیسم دوری کند و بیشتر به بیان مسائل واقعی جامعه بپردازد. به نظر من این سخن آقای روحانی که گفتند مقاومت شما در جریان هسته‌ای باعث به زانو درآمدن کشورهای غربی شد به شدت یادآور زمان احمدی‌نژاد و پوپولیسم اصولگرایان بود.همراه با بیان این که روحانی نباید این حرف‌ها را می‌زد مدعی شد: مردم برای شنیدن حرف‌های دیگری آمده بودند و از این نظر حتی سفرهای دور اول احمدی‌نژاد موفق‌تر بود… نباید روحانی گسترش پایگاه خود را با روش‌های متناقض انجام دهد و بشود آدم از اینجا رانده و از آنجا مانده(!) به نظر من مقداری از این سفر پوپولیستی بود؛ از جمله در خصوص وعده‌های زیاد دادن به مردم.او می‌افزاید: آقای روحانی باید تکلیف خود را مشخص کند که قصد دارد چگونه حکومت کند. آیا قصد دارد یک هوگو چاوز و یا احمدی‌نژاد دیگر باشد و با جمع کردن مردم در خیابان‌ها برایش هورا بکشند و یا اینکه رفتار دولت در حوزه عمومی را تغییر دهد.

بازی پیچیده منافقین با یک حلقه سیاسی

رابط گروهک‌های ضدانقلاب در نشریات زنجیره‌ای دوره اصلاحات می‌گوید اصلاح‌طلبان باید از حرکت‌های ساده به سمت حرکت‌های پیچیده‌ پیش بروند.عیسی سحرخیز مدتی در آغاز دولت اصلاحات مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد بود و در عین حال در پشت صحنه نشریات زنجیره‌ای فعالیت می‌کرد. او سپس به انتشار نشریه آفتاب مبادرت کرد که به حلقه ارتباط طیفی از عناصر ضدانقلاب شامل نهضت‌ آزادی، گروهک ملی-مذهبی، برخی چپ‌های آمریکایی فراری (نظیر محسن حیدریان و بابک امیرخسروی) و افراطیون حزب مشارکت تبدیل شد. او زمانی مدعی پیگیری تشکیل جبهه فراگیر دموکراسی با کمک گروهک نهضت آزادی بود.وی که اخیرا نیز به همراه گروهک «انجمن دفاع از مطبوعات» به ملاقات هاشمی رفته، در مصاحبه با روزنامه اجاره‌ای – زنجیره‌ای آرمان می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید مانند انتخابات گذشته از حرکت‌های ساده به سمت حرکت‌های پیچیده پیش بروند و در عین حال نباید جریان مقابل را دست کم بگیرند. همین حرکت‌های پیچیده سبب سردرگمی آنان شد جریان مقابل اصلاح‌طلبان دقیقا نمی‌دانستند با چه جریان و چه اشخاصی روبرو خواهند بود.

وی با بیان اینکه روحانی نباید سیاست یکی به نعل و یکی به میخ را در پیش بگیرد، درباره نقش هاشمی و خاتمی در دولت جدید می‌گوید: ما باید از دادن یک نقش صددرصدی به افراد خودداری کنیم. من معتقدم ما با یک حلقه به هم متصل سیاسی روبه‌رو هستیم که نمی‌توان برای افراد نقش زیادی در آن قائل شد. این حلقه‌های به هم پیوسته سیاسی ما را به یک نقطه می‌رساند. انتخابات ۷۶ ما را به انتخابات ۱۳۸۰ می‌رساند، سپس به انتخابات ۸۴، و بعد ۸۸ و بعد هم انتخابات سال ۹۲ هر کدام از این تجربیات به ما نشان می‌دهد که روی چه کسانی باید سرمایه‌گذاری کرد و روی چه کسانی نباید برنامه‌ریزی انجام داد. حمایت آقای هاشمی از دولت روحانی هوشیارانه است. این استراتژی صحیح  و منطقی است. اول اینکه خطاها و اشتباهات دولت به گردن آقای هاشمی نمی‌افتد یا بر عکس هم مصداق دارد. آقای هاشمی به گونه‌ای حلقه اتصال جریان‌هایی هستند که با جریانی  که در ۸ سال گذشته بر کشور حاکم بوده، مخالف است. ایشان به خوبی توانسته یک حلقه‌ای ایجاد کند که در آن به صورت توأمان و همزمان آقای روحانی، سیدحسن خمینی، ناطق نوری، آقای خاتمی و حتی عبدالله نوری حضور دارد.

سحرخیز می‌افزاید: این حلقه باید فارغ از نامگذاری‌ها و خط‌گذاری‌هایی چون محافظه‌کار، اصلاح‌طلب یا کارگزارانی، در یک حرکت همگرایانه و متحد، کار خودش را همچنان به پیش ببرد. نقش آقای هاشمی همانند نقش آقای خاتمی و در کنار آقای ناطق نوری به نظر من بسیار مهم است. ما نباید به این افراد به صورت انفرادی نگاه کنیم. حتی نباید یکی از این بزرگان را به عنوان چهره شاخص مطرح کنیم و نقش بقیه را کمرنگ جلوه بدهیم بلکه همه باید روی این جمع و این حلقه اتصال سرمایه‌گذاری کنند و در زمان‌های لازم از آن بهره ببرند.به گفته وی اصلاح‌طلبان باید برای انتخابات مجلس و خبرگان برنامه‌ریزی و سازماندهی کنند.

یادآور می‌شود سحرخیز در نشریات زنجیره‌ای به طیفی از عناصر ضد انقلاب مقیم داخل و خارج سرویس می‌داد چندان که جمشید اسدی مهرماه سال ۸۸ فاش کرد: «سحرخیز در دوران خاتمی روزنامه اخبار اقتصاد را منتشر کرد. من هم دلشاد از راه افتادن نشریه‌ای اصلاح‌طلب. اما تردید داشتم که اگر مقاله‌ای برای او بفرستم چاپ کند. به هر حال مقالاتم را برای عیسی فرستادم و او آنها را چاپ کرد. سحرخیز  سپس ماهنامه آفتاب را منتشر کرد. حالا بیش از پیش خواهان همکاری با او بودم. مقاله‌ای فرستادم که چاپ شد. سپس مقاله دیگری فرستادم اما مهم‌تر مقاله سومی بود که بسیار می‌خواستم در ایران چاپ شود اما من گمان نمی‌کردم شدنی باشد اما عیسی با شیردلی در برابر فشار ارتجاع، آن را چاپ کرد… شاید نوشتن این نوشته  دوستی خاله خرسه باشد چرا که حالا سازمان اطلاعات همین یک کلمه را تبدیل به مدرک جدیدی علیه عیسی می‌کنند و می‌نویسند فلانی اعتراف کرد در ارتباط با سحرخیز بوده است».

نشریه آفتاب در حالی به خاطر تخلفات عدیده توقیف شد که کروبی رئیس مجلس تأکید کرده بود این نشریه به حضرت امام(ره) توهین کرده است. سحرخیز همچنین سال ۸۴ مدعی شده بود باید بهایی‌ها و همجنس‌بازها نیز حق رئیس‌جمهور شدن داشته باشند! وی از عوامل پشت پرده نشریاتی بود که آقای هاشمی را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای خواندند.وی در انتخابات شورای شهر دوم تهران (سال ۸۲) نامزد انتخابات شد که بیش از ۱۰ هزار رأی کسب نکرد.

تئوریسین درازگوش تروا به غلط‌کردم افتاد!

اظهارات طنزنویس متواری نشریات زنجیره‌ای در مصاحبه با صدای آمریکا باعث جنجال و مجادله در میان محافل مختلف اپوزیسیون شد.«ابراهیم-ن» اخیرا در میزگرد صدای آمریکا اعلام کرده بود ۷ درصد مردم ایران فکر می‌کنند باید حکومت از بین برود.وی همچنین گفته است: افرادی که از ایران آمده‌اند بیرون، فقط شاید ۵ درصد اینها سیاسی هستند.او همچنین گفته که؛ ۳۰ سال از دهه ۶۰ و اتفاق سال ۶۷ [اعدام منافقین پس از عملیات مرصاد] را باید ولش کرد، تمام شد. کسی اصلا یادش نیست. به نظر اصلا نباید این داستان را بهش توجه کرد.
«ابراهیم-ن» از جمله عناصری بود که در فتنه و التهاب سال ۸۸، اقدام به معرکه‌گیری در محافل رسانه‌های ضدانقلاب می‌کرد و از جمله خواستار اجرای تاکتیک اسب تروا در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۸۸ شد اما رسوایی پیش آمده باعث شد تا اپوزیسیون معترض وی شده و او را واضع تاکتیک درازگوش تروا بخواند.

در پی اظهارات نامبرده، برخی عناصر ضدانقلاب در بالاترین، فیس‌بوک، از او به عنوان دلقک یاد کرده‌اند. در همین حال بالاترین در مطلبی تصریح کرد «سخنان سخیف او مشابه حرف‌هایی است که حسین شریعتمداری در کیهان درباره کم‌شمار بودن مخالفان می‌گوید. کیهان نیز در سال ۸۸ و ۸۹ تجمعات را ۵۰ نفری ۲۰۰ نفری عنوان می‌کرد. حالا ابراهیم [ن] از مخالفان ۷ درصدی سخن بر زبان می‌آورد و می‌خواهد بعد از این همه سال حضور در خارج کشور برای حاکمیت خوش‌رقصی کند.سایت خود‌نویس نیز در این باره نوشت: مخاطب ابراهیم [ن] این اظهارات نه اپوزیسیون بلکه مقامات جمهوری اسلامی هستند و او می‌کوشد پالس‌هایی برای روز مبادا بفرستد.

خودنویس می‌افزاید: طرح اسب تروای ایشان موجب دستگیری مخالفان و در واقع نقطه شکست جنبش سبز بود، و بسیج توانست تمام جمعیتی را که به پیشنهاد ایشان با شکل و شمایل بسیجی بیرون آمده بودند را به نام طرفداران رژیم مصادره بکند. سؤال ما بسیار ساده است، در این برنامه ایشان بین خودشان و کسانی که خواهان سرنگونی این رژیم اهریمنی هستند خط‌کشی کردند، آیا طرح اسب تروای شما مگر برای سرنگون کردن رژیم و حکومت نبود؟ فریب مخالفان و اینکه خودتان را به شکل بسیجی‌ها دربیاورید و بعد از اینکه محوطه را اشغال کردید تریبون و بلندگو را در اختیار بگیرید و آنها را خلع سلاح کنید، آیا برای نان بیار کباب ببر با بسیج بود یا برای سرنگونی حکومت!؟ چرا امروز که از تمامی امکاناتی که مخالفان و کشور بلژیک در اختیار شما قرار داده بود و شما هم تا خرخره بدهکاری بالا آورده‌اید به طوری که اموال منزل شما را هم به وسیله شرکت‌ها و بانک‌‌های پرداخت کننده وام مصادره کرده‌اند، مجددا به فکر حفظ نظام و حمایت از روحانی و اصلاحات افتاده‌اید؟ درک تفاوت یک شیاد و دروغگوی فرصت‌طلب با انسان‌های صادق تنها در یک مطلب است؛ بازنگری در رفتار و اعمال آنان».

*خراسان

هشدار درباره شوک جدید معوقات بانکی

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط یکی از نهادهای نظارتی تهیه شده، با اشاره به بخشنامه جدید بانک مرکزی برای کاهش قابل توجه شعب تعدادی از موسسات مالی – اعتباری و بانک ها، این اقدام فاقد پشتوانه علمی و اجرایی در نظام بانکداری دانسته شده و آمده است که وصول بسیاری از معوقات در ارتباط تنگاتنگ با اطلاعات کارمندان و مدیران شعب است و کاهش تعداد شعبه ها به این صورت، باعث اخراج تعداد قابل توجهی از این پرسنل و در نتیجه پیچیده تر شدن اخذ معوقات و تسهیلات از اشخاص می شود.

 

ممنوعیت تاسیس روستا و شهر جدید در تهران

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به مسئولان پایتخت، مقرر شده از این پس مواردی چون عدم ایجاد نقطه سکونتی جدید تحت عناوینی چون شهر، روستا، شهر جدید و شهرک، عدم تغییر در تقسیمات سیاسی در محدوده شهری تهران و عدم تغییر خط محدوده و حریم نقاط جمعیتی موجود با توجه به حریم پایتخت به صورت جدی اجرایی شود.

*ایران

روحانی در کانون خبر اجلاس داووس

خبر اول این که پس از یک دهه بار دیگر از رئیس جمهور ایران برای حضور در اجلاس داووس، دعوت شده است. حضور دکتر حسن روحانی در این اجلاس و سخنرانی وی، به محور تحلیل‌های رسانه‌های آلمانی بدل شده. کما این‌که خبرگزاری آلمان دکتر روحانی را محور نشست امسال داووس معرفی کرد. به گزارش  شبکه ایران(inn.ir) به نقل از د.پ.آ  برنامه هسته‌ای ایران، توافقنامه ژنو، بحران سوریه و کنفرانس ژنو۲ مهمترین محورهای گفت‌و‌گوی شرکت‌کنندگان در چهل وچهارمین نشست مجمع جهانی اقتصاد (داووس) خواهد بود.درهمین رابطه هفته نامه آلمانی اشپیگل نیز درمطلبی با اشاره به این‌که امسال رئیس جمهوری ایران، کانون توجهات بین‌المللی در این مجمع اقتصادی است، نوشت: دوباره بعد از حدود یک دهه، یکرئیس جمهوری ازایران در اجلاس داووس شرکت می‌کند و البته انتظاراتی که نخبگان جهان درحیطه اقتصاد و سیاست از این میهمان ویژه دارند، بسیار بالا است. انتظار می‌رود حسن روحانی در سخنان خود در جمع سران سیاسی و اقتصادی شرکت کننده،همه کشورها را به سرمایه‌گذاری در کشورش فرا بخواند.

حضور سازمان هواپیمایی در مذاکرات ایران با ۱+۵

خبر دیگر این که معاون وزیر راه و شهرسازی از حضور نماینده‌ای از سازمان هواپیمایی کشوری در مذاکرات آتی کارشناسی با گروه ۱+۵ خبر داد.به گزارش تسنیم، علیرضا جهانگیریان با بیان این که این اقدام به منظور اعمال و انتقال نظر حاکمیتی در حوزه تحریم صنعت هوایی است، تصریح کرد: با بحث‌های کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که حضور نماینده سازمان هواپیمایی کشوری و انتقال نظرهای تخصصی می‌تواند به تقویت موضع کشور در این حوزه کمک کند.

مذاکره‌کنندگان ایرانی به روایت معاون جان کری

شنیدیم که معاون وزیر خارجه امریکا ‌ تیم  مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران را  متبحر،‌ حرفه‌ای و سرسخت توصیف کرد.به گزارش «انتخاب»، ویلیام برنز در گفت‌و‌گو با المانیتور گفت که مذاکره‌کنندگان دو کشور تلفنی و از طریق ایمیل با هم در تماس بوده‌اند.

بدهی ۸۰ هزار میلیارد تومانی ۳۰ نفر به بانک‌ها

با خبر شدیم که بدهی‌های بانکی کلان، همچنان خبر سازند؛ حال مربوط به مه آفرید خسروی باشند یا بابک زنجانی. آخرین خبر این‌که سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از بدهی ۸۰ هزار میلیارد تومانی ۳۰ نفر به بانک‌ها خبر داد.مصطفی افضلی‌فرد در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: ۳۰ نفر از بدهکاران عمده و کلان بانکی که پرونده‌هایشان در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح است بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی دارند که در پرداخت آن سهل‌انگاری کرده و دست نگه داشته‌اند.

بازداشت بازیگر ایرانی – سوئدی در دبی

دست آخر این که یک بازیگر ایرانی – سوئدی در دبی بازداشت شد.به گزارش تابناک این بازیگر به اتهام در اختیار داشتن مواد مخدر در دبی به حبس ابد محکوم شد.این حکم روز چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه صادر شده و  وی پانزده روز برای درخواست تجدید نظر فرصت دارد. او به عنوان مدل در ۲۳ کشور مختلف با بیش از ۱۰۰ مارک همکاری کرده‌است.

*تهران امروز

دلیل لغو سخنرانی ابتکار

حجت‌الاسلام شیرمردی رئیس ستاد اقامه نمازجمعه تهران درخصوص لغو سخنرانی معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست در نمازجمعه این هفته تهران، گفت: قرار بود به مناسبت روز هوای پاک یکی از مسئولان سازمان محیط‌زیست در نمازجمعه تهران سخنرانی کند و خانم معصومه ابتکار هم برای سخنرانی پیشنهاد شده بود اما وی به دلیل مشغله و اینکه همراه رئیس‌جمهور در استان خوزستان است و به دلیل مختصر کسالتی که پیدا کرد نتوانست سخنرانی کند.

مرگ مشکوک ایرانی بازداشت شده در امارات

یکی از سه تبعه ایرانی که از چندی پیش در بازداشت ماموران امنیتی امارات متحده عربی بوده است، در زندان این کشور به صورت کاملا مشکوک جان سپرده است. اخیرا اخباری مبنی بر بازداشت سه تبعه ایرانی مظنون به ربایش عباس یزدان پناه شهروند ایرانی توسط ماموران امنیتی امارات متحده عربی منتشر شد. پیش از این مقامات ایرانی خواستار فراهم شدن دسترسی کنسولی به این افراد شده بودند. براساس این گزارش، مقامات امارات تاکنون درباره علت جان سپردن این تبعه ایرانی توضیحی نداده‌اند.

رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت

محسن پاک‌یین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان روز پنج‌شنبه در گفت وگو با مجله خبری «سیمسار.آذ» آذربایجان گفت: امروز رژیم صهیونیستی در تنگنا قرار گرفته است.وی با اعلام این مطلب افزود: ا معتقدیم همان گونه که آپارتاید در سایه مقاومت مردم آفریقای جنوبی از بین رفت، صهیونیسم هم به عنوان یک نظام نژادپرست و اشغالگر از بین خواهد رفت.

دفاع کوبا از مواضع هسته‌ای ایران

مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ای خود به آمریکای لاتین، در هاوانا با برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه کوبا در این دیدار ضمن ابراز رضایت از دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر و به ویژه مذاکرات با گروه ۵+۱ ، استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مسلم کشورمان بر اساس مقررات بین‌المللی دانست و بر حمایت کوبا از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تاکید کرد.

تلاش دشمن برای ایجاد فرقه‌های انحرافی

حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات در جمع سران عشایر شهرستان شوش با بیان اینکه دشمن از نفوذ مذهب تشییع در دنیا خشمگین است، اظهار داشت: تلاش دشمن برای ایجاد فرقه‌های انحرافی در نقاط مرزی به‌ویژه مناطق عرب‌نشین است تا انتقام خود را از مذهب تشیع بگیرد. وی گفت: دشمن در نیات خود در رسیدن به اهداف، کور خوانده است و مردم ولایت‌مدار این خطه با تمام وجود دوستی خود را با اهل بیت نشان می‌دهند.

عزم دولت برای مبارزه با فساد اقتصادی

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با اشاره به عزم جدی دستگاه قضا برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهارداشت: در پرونده‌های فساد مالی، دغدغه اصلی قوه قضائیه، بازگرداندن پول به بیت‌المال است. وی افزود: دولت به شکل گسترده‌ای در حال فراهم کردن بستر فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از بروز فساد اقتصادی در نظام است.

بازداشت دومین همدست عامل حمله به سفارت ایران

برخی منابع امنیتی لبنان از دستگیری یک همدست دیگر ماجد الماجد سرکرده گروه تروریستی عبدالله عزام در شرق لبنان خبر دادند که مسئولیت حمله اخیر به سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفته بود.

*جمهوری اسلامی

* خبرهای جدید، مسائل پشت پرده شکایت نمایندگان از وزیر علوم را افشا می‌کنند. یکی از نمایندگان که از وزیر علوم به کمیسیون اصل۹۰ مجلس شکایت کرده است، گفت: نمایندگان شکایت کننده خواهان دسترسی به پرونده‌های دانشجویان ستاره‌دار هستند و درصورتی که این خواسته برآورده نشود، تقاضای تحقیق و تفحص می‌کنند. جبار کوچکی زاده در گفت و گو با ایرنا خبر داد طیب زاده از مسئول حراست و گزینش وزارت علوم خواسته است به این پرونده‌ها نگاهی بیندازد اما مانع او شدند. در همین حال سایت آفتاب مدعی شد علت مخالفت یکی از نمایندگان مجلس با رضا فرجی دانا لغو بورسیه وی در دولت جدید بوده است. گویا این نماینده مجلس همراه چند تن از نزدیکان رئیس دولت سابق در دوره دکترا در یکی از دانشگاه‌های شمال کشور پذیرفته شده بودند که با اعتراض هیات علمی این دانشگاه این بورسیه لغو می‌شود.

* یک منبع آگاه در کویت از گفتگوی وزیر مشاور در امور خارجی بحرین و معاون وزیر امور خارجه ایران خبر داد. به گزارش مهر، غانم ابوالعینین و حسین امیر عبداللهیان در حاشیه نشست بررسی اوضاع انسانی سوریه در کویت با یکدیگر دقایقی گفتگو کردند. هنوز هیچگونه جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده است. سطح روابط تهران در بحرین به دلیل اوضاع در بحرین کماکان در حد کاردار است.

*قدس

سفر ناگهانی نتانیاهو به اردن

مشرق: نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه در سفری ناگهانی راهی اردن شد و با پادشاه این کشور دیدار کرد. به نظر می‌رسد که هدف از این سفر کشف محتوای مذاکرات طرف اردنی با وزیر خارجه ایران و یا ابلاغ پیامی به «امان» باشد.

نتیجه ۱۰ سال برنامه ریزی

ایرنا: سیروس ناصری عضو تیم پیشین مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران توافقنامه ژنو را «دستاوردی بزرگ» و نتیجه ۱۰ سال برنامه ریزی مستمر و تلاش پیوسته مسوولان مقاطع مختلف دانست.

تکذیب شایعه مرگ دیکتاتور

جهان: در حالی که برخی از رسانه‌ها از مرگ علی عبدا… صالح دیکتاتور سابق یمن خبر داده بودند معاون وی حال وی را مناسب توصیف کرد.

اعتراف آمریکا درباره حمله شیمیایی دمشق

جهان: نتایج بررسی های دو کارشناس ارشد تسلیحاتی آمریکایی نشان می دهد که ارتش سوریه در حمله شیمیایی به منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق در مردادماه سال جاری هیچ نقشی نداشته است.

تهران ۳ بار لرزید

بر اساس آخرین آمارها از مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه تهران سه بار لرزیده است. این سه زلزله ویرانی به همراه نداشته است.

پُست مشاور بانوان حذف نشده

تابناک: شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: پست مشاور بانوان از سوی معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری صرفا در حال بازنگری است و حذف آن صحت ندارد.

مرگ مشکوک یک ایرانی در امارات

فارس: یکی از سه تبعه ایرانی که از چندی پیش به اتهام ربایش «عباس یزدان پناه» شهروند ایرانی، در بازداشت مأموران امنیتی امارات متحده عربی بود، در زندان این کشور به صورت کاملاً مشکوک جان سپرد.

جعل خبر درباره جزایر ایرانی

شبکه خبر: سفارت ایران در ابوظبی، اخبار جعلی منتشر شده درباره جزایر سه گانه ایرانی را تکذیب کرد

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x