تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

افزایش کمک‌های تسلیحاتی روسیه به سوریه

  • کد خبر : 15155
  • 28 دی 1392 - 12:33
افزایش کمک‌های تسلیحاتی روسیه به سوریه

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که در چند هفته اندک گذشته، روسیه کمک‌های تسلیحاتی خود را به سوریه، افزایش داده است.

به گزارش کمال مهربه نقل از رویترز، به ادعای این خبرگزاری، خودروهای زرهی، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های کنترل از راه دور، از جمله این کمک‌ها بوده است.
خبرگزاری رویترز ادعا کرده است که از ماه دسامبر (ماه گذشته میلادی) سوریه چند محموله جنگ افزاری از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، از روسیه دریافت کرده است.
رویترز مدعی شده است: «ده‌ها هوپپمای باربری روس مدل انتونوف ۱۲۴، خودروهای زرهی، رادار، سامانه‌های جنگ الکترونیک، قطعه‌های زاپاس هلیکوپ‌تر و موشک‌های کنترل از راه دور، به سوریه منتقل کرده‌اند.»
ویاچسلاو داوندنکو سخنگوی شرکت روسوبورون اکسپورت که انحصار صادارات اسلحه روسیه را در دست دارد، گفته است که نمی‌تواند درباره محموله‌های اسلحه روسیه به سوریه، اظهار نظر کند.
پیشتر روسیه گفته بود که کمک‌های نظامی‌اش به سوریه، نقضی برای قوانین بین المللی نیست و اسلحه در اختیار سوریه قرار نمی‌دهد.  مقام‌های سوری نیز درباره این اطلاعات، اظهار نظری نکرده‌اند.
وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که هیچ اطلاعاتی از منابع مستقل مبنی بر کمک‌های تسلیحاتی روسیه به سوریه ندارد و اگر این اطلاعات درست باشد، مایه نگرانی است.
جین ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که گزارش رویترز را با جان کری وزیر امور خارجه این کشور در میان گذاشته است.
رویترز می‌نویسد: مسکو  از نظام بشار اسد از آغاز جنگ‌های داخلی در سه سال پیش، حمایت کرده است. همچنین تلاش‌های غرب برای اعمال تحریم‌های بیشتر و افزایش فشار‌ها بر نظام بشار اسد را  با مانع روبرو کرده است.
بر اساس این گزارش، قرار است هفته آینده، کنفرانس بین المللی ژنو ۲ در سوئیس برگزار شود. مخالفان بشار اسد خود با یکدیگر اختلاف‌های فراوانی دارند.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x