تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

۱۶ ادعای عجیب و شوکه کننده از ارواح که باور نخواهید کرد+تصاویر

  • کد خبر : 201714
  • 31 شهریور 1396 - 12:44
۱۶ ادعای عجیب و شوکه کننده از ارواح که باور نخواهید کرد+تصاویر

تقریبا برای همه ما بسیار جالب و جذاب است تا در مورد دنیای پس از مرگ اطلاعات زیادی کسب کنیم و بدانیم که پس از به خاک‌سپاری کالبد انسان، چه اتفاقی برای روحش می افتد.

 

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ تقریبا برای همه ما بسیار جالب و جذاب است تا در مورد دنیای پس از مرگ اطلاعات زیادی کسب کنیم و بدانیم که پس از به خاک‌سپاری کالبد انسان، چه اتفاقی برای روحش می افتد!

داستان های مربوط به ارواح همیشه جذابیت بسیار زیادی دارند. در برخی فیلم ها، روح را به شکل یک شبح نامرئی نشان می دهند که او همه را می بینید اما هیچ کسی قادر به دیدنش نیست. همچنین نشان می دهند که روح توانایی لمس وسایل و اشیا زمینی را ندارد اما به راحتی از همه موانع عبور کرده و در و دیوار برایش مفهومی ندارند. حتی هر لحظه که اراده کند می تواند به دورترین نقطه زمین پرواز کرده و در مکان موردنظرش حضور به هم برساند.

اما واقعیت وجودی روح چیست و این مقوله به لحاظ علمی چگونه توصیف می شود؟ باید گفت ادعا و فرضیه های فراوانی در این زمینه وجود دارد که بر اساس ادیان و فرهنگ ها مختلف، تا حدی با هم متفاوت هستند. اما نقطه مشترک همه اطلاعات موجود در این رابطه این است که انسان با دمیده شدن روح در بدنش حیات یافته و پس از خروج آن نیز می میرد.

خداوند در قرآن در آیات ۲۹ حجر، ۷۲ «ص» و ۹ سجده می‌فرماید: «خدا پس از تکمیل خلقت انسان و نظام بخشیدن به آن، از روح خویش در آن دمید، و سپس به فرشتگان دستور داد بر او سجده کنند.»

حالا اگر شما نیز همانند ما کنجکاو هستید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیه می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید. البته لازم است اشاره کنیم که این مطلب، برگردان یک مقاله انگلیسی است و بنابراین، مدنظر داشته باشید که شاید در مواردی با دیدگاه های اسلامی ما نسبت به روح منافات داشته باشد.

چرا روح ها در شب ظاهر می شوند؟

۱۶ ادعای جالب در مورد ارواح

گفته می شود که ارواح در طول شب فعالیت بیشتری دارند، دلیلش هم این است که در این زمان از شبانه روز، موانع و مزاحمت های الکترونیکی کمتری وجود دارد. همین امر موجب می شود تا گیرنده های روح‌بودنشان قوی تر بشود.

احتمال دیده شدن توسط حیوانات و کودکان زیاد است

۱۶ ادعای جالب در مورد ارواح

برخی از کارشناسان این حوزه ادعا کرده اند که کودکان و حیوانات به دلیل داشتن انرژی بسیار زیاد، می توانند حضور روح را به خوبی حس کرده و حتی آن ها را مشاهده کنند. نیروهای قدرتمند درونی آن ها موجب جذب ارواح می شود.

ارواح در وضعیت دشوار و پرخطر زندگی می کنند

۱۶ ادعای جالب در مورد ارواح

برخی از ارواح نمی توانند مرگ خود را باور کنند. از این رو همیشه در شرایطی زندگی می کنند که گویی در یک کابوس ترسناک و وضعیت غیر قابل حل گرفتار شده اند و راه فرار ندارند.

آن ها هرگز نمی خوابند

ارواح هرگز نمی خوابند و در بیشتر مواقع در حال پرسه زدن در اطراف هستند.

به دنبال جلب توجه هستند

ارواح همیشه به دنبال جلب توجه مردم هستند. آن ها دوست دارند دیده یا شنیده شوند. به همین خاطر، اگر در اطراف خود بوی عطری حس کردید، دود یا مه دیدید که هیچ توضیحی برایش وجود ندارد، شک نکنید که یک روح در کنارتان ایستاده است.

پیش بینی آینده توسط ارواح

۱۶ ادعای جالب در مورد ارواح

ارواح قدرت فکرخوانی دارند و می توانند آینده شما را پیش بینی کنند. از این رو، دفعه بعدی که خوابی راجع به آینده خود دیدید، بدانید که یک روح از عالم غیب آن را به اطلاع شما رسانده است.

ارواح توان کشتن انسان را ندارند

۱۶ ادعای جالب در مورد ارواح

ارواح به خودی خود توانایی کشتن شما را ندارند، بلکه با اذیت کردن و ایجاد جنون های آنی ممکن است باعث مرگ فرد به دست خودش بشوند.

آن ها از شدت بی حوصلگی انسان ها را اذیت می کنند

۱۶ ادعای جالب در مورد ارواح

ارواح هم حوصله شان سر می رود و از اینکه توسط انسان دیده نمی شوند و حتی برخی وجودشان را انکار می کنند، چندان خوشحال نیستند و از این رو سعی می کنند به واسطه انجام برخی امور وجودشان را اثبات کنند. این کارها اصولا برای انسان خوشایند نیست و موجب وحشت و آزار وی می شود.

گربه ها ارواح را می بینند

۱۶ ادعای جالب در مورد ارواح

گفته می شود که همه حیوانات قادر به دیدن فعالیت های پارانرمال (پدیده های روانی/ ماورا طبیعه) پیرامون خود هستند. اما تاکید بر این است که گربه ها مشخصا توان دیدن ارواح را دارند. بنابراین اگر در خانه گربه دارید، دفعه بعدی که به طور ناگهانی میخکوب و به یک نقطه خیره شد، باید فرض را بر این بگذارید که روح دیده است.

ارواح مهربان

 در علوم غیر اسلامی ارواح مهربانی که زیر یکسال دارند را فرشته می نامند که نه تنها ترسناک نیستند، بلکه می توانند به انسان کمک کنند.

ارواح بیشتر در کلیساها سکونت دارند تا گورستان ها

 ادعا می شود که ارواح بیشتر از این که در گورستان باشند، در اماکن مذهبی و روحانی همانند کلیساها اقامت دارند.

آن ها تغییر را دوست ندارند

ارواح به هیچ عنوان دوست ندارند که تغییری در شرایط خود ایجاد کنند. آن ها به آنچه که هستند وفادار می مانند و سعی می کنند همه خاطرات، افکار و رفتارهای خود پیش از مرگ را در وجودشان حفظ کنند.

خانه سفید تحت تسخیر ارواخ است

۱۶ ادعای جالب در مورد ارواح

گفته می شود که کاخ سفید آمریکا توسط ارواحی همانند ابیگل آدامز تسخیر شده است. همچنین برخی گمانه زنی می کنند که روسای جمهور و بانوهای اول آمریکا که درگذشته اند، همچنان در آن جا سکونت دارند. برخی مدعی هستند که روح آبراهام لینکلن هرگز این مکان را ترک نکرده است.

روح بوی لیموترش را دوست دارد

۱۶ ادعای جالب در مورد ارواح

بسیاری از کسانی که در زمینه روح مطالعه می کنند، باور دارند که ارواح بوی لیموترش را بسیار دوست دارند. بنابراین اگر دوست دارید با یک روح ارتباط برقرار کنید، اطراف خود را با لیموترش پر کنید تا روح جذب شما بشود.

تلفن همراه موجب فراری دادن ارواح می شود

یک محقق انگلیسی ادعا کرده که پس از اختراع، عرضه و رواج استفاده از موبایل، تعداد گزارشات مبنی بر مشاهده ارواح به شدت کاهش یافته است. وی دلیل این امر را سیگنال های الکترونیکی اعلام داشته و گفته که این امواج، برای ارواح مزاحمت ایجاد می کنند و مانع از انجام فعالیت آن ها می شوند.

انیشتین به وجود روح ایمان داشت

 ۱۶ ادعای جالب در مورد ارواح

یکی از بزرگ ترین دانشمندان تاریخ یعنی آلبرت انیشتین اعتماد داشت که روح واقعیت دارد و انسان بدون روح هیچ مفهومی نمی تواند داشته باشد. وی در این رابطه گفته، همه انرژی های دنیا پابرجا هستند و از آن جا که از بین نمی روند، می توانند به فرم دیگری از انرژی تبدیل شده و روح را تشکیل دهند.

در آخر نیز بد نیست به مقوله روح در جهان بینی اسلامی نگاهی اجمالی داشته باشیم:

در جهان بینی اسلامی، انسان از دو چیز مختلف آفریده شده‌است، که یکی در حد اعلای عظمت، و دیگری ظاهراً در حد ادنی از نظر ارزش؛ جنبه مادی انسان را گل بدبوی تیره رنگ تشکیل می‌دهد، و جنبه معنوی او را چیزی که به عنوان روح خدا از آن یاد شده‌است.

همچنین جعفر صادق (ع) نیز در این رابطه بیان داشته: روح را نتوان به سنگینی و سبکی توصیف نمود، روح موجودی رقیق است (مانند هوا که فضا را اشغال می‌کند اما محسوس نیست) که قالبی تیره بر آن پوشانیده شده است.

همچنین از این امام فرزانه سؤال شد: آیا روح پس از آن که از بدن جدا گشت، متلاشی می‌شود یا باقی می‌ماند؟ ایشان پاسخ داد: «باقی است تا گاهی که در صور دمیده شود.»

همچنین بد نیست پرسش و پاسخی که در سایت مرکز ملی پاسخگوئی به سوالات دینی منتشر شده را نیز مطالعه کنید:

آیا انسان قادر است روح افراد درگذشته را ببیند؟

اگر مراد دیدن عادی با چشم باشد، باید گفت بر اساس نظریه تجرد نفس، روح در ذات خود قابل مشاهده نیست. چرا که ذات روح، جسم نیست تا با چشم طبیعى قابل رؤیت باشد، ولی پس از خروج از بدن مادی و جای گرفتن در بدن مثالی، چه بسا برای برخی قابل مشاهده باشد.
بنابراین اصل روح نه در دنیا و نه در برزخ برای دیگران قابل مشاهد است و از آنجا که هیچگاه روح از بدن خالی نیست ، در دنیا با قالب بدن مادی و در برزخ با قابل بدن مثالی قابل رویت است. اما در عین حال نکته مهم آن است که مقدار و نوع دامنه دید برزخی افراد، بستگی به میزان معرفت، مقدار فاصله گرفتن انسان از عالم ماده و انقطاع از امور مادی و جسمانی و توجه او به عالم مجردات و حقایق دارد.
لذا زمانی شخص می تواند به برزخ دیگران راه پیدا کرده و آنها را مشاهد کند که با ریاضت نفس و تقوای بالای الهی از عالم ماده کنده شود و به عالم بالاتر یعنی به عالم مثال و برزخ نزدیک شود و هر به میزان از عالم ماده فاصله بگیرد به آن عالم نزدیک تر می شود.
در واقع دست یابی به این مرحله، به طور اختیاری و در طول زندگی است؛ اما زمانی هم فرا خواهد رسید که انسان ها، به طور طبیعی و اجباری، چشم از این جهان فرو می بندد و چشم برزخی آنها گشوده می شود و گاهی این وضعیت در آستانه مرگ اتفاق می افتد و شخص آن چه اطرافیان نمی بینند، می بیند و آنچه اطرافیان نمی شنوند، می شنوند.
منبع:روزیاتو
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=201714

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x