تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

پیام واقعی انتخابات ۲۴ خرداد چه بود؟

  • کد خبر : 14615
  • 26 دی 1392 - 9:37
پیام واقعی انتخابات ۲۴ خرداد چه بود؟

در اظهاراتی که چندی پیش نهاوندیان و اخیرا ترکان مشاور رییس جمهوری در خصوص نمایندگان مجلس داشته اند نگاه افراطی دولت اعتدال را در مواجه با منتقدیدن خود به وضوح آشکار می کند.

گروه سیاسی کمال مهر؛زمانیکه محمد رضا باهنر پس انتخابات سال ۷۶ جهت تبریک و گفتگو در خصوص تعیین کابینه با آقای خاتمی ملاقات می کند آقای خاتمی باخنده به وی می گوید :من فکر نمی کردم که رییس جمهور بشوم ، من آمده بودم کاندیدا بشوم تا یک حزبی داشته باشیم و هیچ وقت فکر نمی کردم که بیست میلیون رای بیاورم،اصلا برنامه ای ندارم.

تازه باید بنشینم برای برنامه ها فکری بکنم لذا با توجه به این نقل قول امیدوارم که رییس دولت تدبیر و امید نیز با تفکر یاد شده کاندید ریاست جمهوری نشده باشند.

البته توجه به عملکرد دولت اعتدال در چند ماه گذشته به خصوص در حوزه اقتصاد نشان می دهد که این فرضیه چندان هم دور از ذهن نیست و معلق ماندن اکثر لوایح و مصوبات دولت گذشته مانند مسکن مهر،هدفمندی یارانه ها، و پرداخت یارانه های نقدی و … در همین راستا ارزیابی می شود.

این در حالیست که دولت تدبیر امید می خواهد حتی حرکت های ماندگار دولت نهم و دهم را با تغییر نام به نام خود مصادره کند.

به عنوان مثال سفرهای استانی دولت گذشته از این دست می باشد.

متاسفانه این سردرگمی در عملکرد دولت بخصوص در حوزه اقتصادی در حدی است که به جای اینکه طبق نظر مقام معظم رهبری دولت به فکر حل مشکلات اقتصادی و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی باشد به فکر مناقشات ساسی و نیز حل مساله هسته ای و رفع تحریم ها که باعث مذاکره با آمریکا شده است.

این نگاه متاسفانه دولت را از پرداختن به توان و ظرفیت های داخلی بار داشته است.

از طرفی افکار عمومی هنوز اظهارات رییس دولت در اولین کنفرانس مطبوعاتی پس از پیروزی در انتخابات را فراموش نکرده اند که روحانی عنوان کرد که “من با کلید آمده ام با داس نیامده ام” اما بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در اکثر وزارت خانه ها شاهد جابجایی غالب مدیران ارشد و نیز مدیرانی در لایه های میانی در وزارت خانه ها هستیم تا جایی که به گفته محمدرضا باهنر تغییرات دولت به سرایه داران مدارس نیز رسیده است.

البته طبق رسم دیرینه روی کار آمدن هر مدیر تازه ای با تغیرات همراه است اما نکته جالب توجه در این جابه جایی ها این است که متاسفانه اغلب آنها بدون برنامه ریزی و کار کارشناسی و در نظر گرفتن نظرات افرادی است که با موضوع ارتباط مستقیم دارند.

این خانه تکانی ها به تازگی به وزارت امور خاجه نیز رسیده است به طوری که علی رقم اظهارات “سید عباس عراقچی” سخنگوی وقت وزارت امور خارجه زمزمه هایی از بازگشت ” فله ای” و اجباری سفرا و روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور به تهران آن هم پیش هم ماموریت آنان به گوش می رسد.

در ادامه لیست برخی از تغییرات در لایه های بالای مدیریتی را فقط در پنج وزارت خانه ذکر می کنیم:

وزارت کشور:میزان تغییرات مدیریتی بالغ بر چهل نفر

(مدیرکل امنیتی وزارت کشور،معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور،مدیرکل دفتر انتظامی وزارت کشور،مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق وزارت کشور و اکثر استانداران و …)

وزارت امور خارجه :میزان تغییرات مدیرتی بالغ بر دوازده نفر

(قائم مقام و مشاور عالی وزیر ،معاونت اروپا و آمریکا،سخنگوی وزارت خارجه معاون اداری مالی ،معاون بین الملل و …)

وزارت نفت:میزان تغییرات بالغ بر ۱۱۹ نفر

(مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ،مدیرعامل شرکت ملی گاز،قائم مقام وزیر ،معاونت امور بین الملل و بازرگانی ، مدیر کل بازرسی و…)

وزارت اقتصاد و دارایی: میزان تغییرات بالغ بر ۹۰ نفر

(معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد،رییس مرکز حراست وزارت اقتصاد مدیرعامل شرکت مادر تخصصی سرمایه گذاری خارجی،رییس کل گمرگ ،رییس کل بیمه  مرکزی و …)

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:میزان تغییرات مدیریتی بالغ بر ۱۱۷ نفر

(رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ،معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی ، رییس سازمان حج، رییس سازمان سینمایی،معاون هنری وزیر ارشاد،معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد و…)

این وقایع و وقایعی از این دست مخاطب را به یاد خاطره آقای حداد عادل در مناظرات انتخاباتی می اندازد که خطاب به عارف گفت :«بعد از اینکه آقای خاتمی به ریاست جمهوری رسید و دولت را از آقای هاشمی تحویل گرفت چه پاییز برگ ریز اصلاحاتی شروع شد به تعبیری آنها را جلو پنجره آوردند و مملکت را مثل یک گونی تکان دادند و همه را بیرون انداختند و در بعضی وزارت خانه فقط آبدارچی ها عوض نشدند و وقتی به آنها گفتیم چرا این همه تغییرات می دهید می گفتند هر کسی که به آقای خاتمی رای نداده باید برود».

از طرفی در اظهاراتی که چندی پیش نهاوندیان و اخیرا ترکان مشاور رییس جمهوری در خصوص نمایندگان مجلس داشته اند نگاه افراطی دولت اعتدال را در مواجه با منتقدیدن خود به وضوح آشکار می کند.

توهین‌ مشاور‌ ویژه‌ رئیس‌جمهور‌ به‌ نصف‌ ملت‌ ایران:

کسانی که به روحانی رای ندادند، عامل پدید آمدن امثال بابک زنجانی هستند!!

 واقعیت آن است که با رفتارهای تندی که دولت مردان علیه نظارت مجلس بر دولت نشان می دهند این نتیجه حاصل می شود که مقصود آنها از آنچه تعامل مجلس با دولت می نامند “چشم گفتن” مجلس در برابر همه خواسته های دولت و ندیدن و نشنیدن کج روی های وزرا و در یک کلام عدم شنیدن صدای مخالف است.

در نهایت در یک نگاه کلی و از روی انصاف عملکرد دولت تدبیر و امید در این چند ماهه به خوبی نشان می دهد که اعتدالگرایان هنوز پیام آرا مردمی که ۲۴ خرداد بر مولفه هایی مانند “تمرکز بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم”، “هم آوایی و هم افزایی بین مسئولان “، “ضرورت وجود ارماش و ثبات روانی –سیاسی در جامعه ” را درک نکرده و با دستان خود گودالی عمیق برای دولت اعتدال حفر کرده اند به طوری که تدبیر ریس جمهور محترم نیز نتواند به سلامت از آن عبور کند و پس از پایان چهار سال دولت عطای قدرت را به لقایش ببخشد.

منبع :تیتر۱

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x