تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

افخم‌: رژیم صهیونیستی به چه دلیل ۲۰ سال به شهروندان ایرانی درباره حادثه آمیا اتهام می‌زند؟

  • کد خبر : 14519
  • 26 دی 1392 - 7:39
افخم‌: رژیم صهیونیستی به چه دلیل ۲۰ سال به شهروندان ایرانی درباره حادثه آمیا اتهام می‌زند؟

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اظهارات مطرح شده مبنی بر ترور عاملان حادثه آمیا توسط رژیم صهیونیستی،‌ پرسید: ‌چرا این رژیم این اطلاعات را تاکنون پنهان کرده و به چه دلیل ۲۰ سال است که به شهروندان ایرانی در این رابطه اتهام وارد می‌کند.

 
خبرگزاری فارس: افخم‌: رژیم صهیونیستی به چه دلیل 20 سال به شهروندان ایرانی درباره حادثه آمیا اتهام می‌زند؟

به گزارش کمال مهر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اظهارات دو تن از سفرای سابق رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور اکثر افرادی که در انفجار مرکز یهودیان آرژانتین دخالت داشته‌اند توسط این رژیم، تصریح کرد: اینگونه اظهارات اعتراف آشکار به ارتکاب تروریسم دولتی توسط رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و لازم است توسط دولت‌ها و ملت‌های متمدن و صلح دوست محکوم شود.

افخم همچنین افزود: این اظهارات نشان دهنده آن است که رژیم صهیونیستی از هویت مرتکبین این جنایت از ابتدا کاملا خبر داشته و به طور هدفمند تلاش کرده که آنها را از بین ببرد تا هویت آنها و واقعیت در مورد این موضوع برای همیشه پنهان بماند.

وی خاطرنشان کرد: اگر رژیم صهیونیستی آنگونه که ادعا می‌کند از هویت این افراد مطلع بوده باید این سؤال شود که چرا این اطلاعات را تاکنون پنهان کرده و به چه دلیل ۲۰ سال است که به شهروندان ایرانی در این رابطه اتهام وارد می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها در مذاکرات با مقامات آرژانتینی اعلام کرده که اتهام به شهروندان ایرانی در رابطه با موضوع آمیا، ابزاری برای پنهان کردن هویت مرتکبین واقعی این جنایت بوده و اینک اظهارات سفرای مزبور هم تاییدی بر همین واقعیت است.

افخم تصریح کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سال گذشته یادداشت تفاهمی را با دولت آرژانتین امضاء کرد تا از طریق اجرای این یادداشت تفاهم حقیقت این ماجرا برای جهانیان روشن شود و در حال حاضر نیز در مورد جزئیات اجرای این یادداشت تفاهم با دولت آرژانتین در حال مذاکره هستیم. این مذاکرات روندی رو به جلو را طی می‌کند و امیدواریم دولت‌های ایران و آرژانتین از طریق این همکاری بتوانند هویت مرتکبین واقعی این جنایت را روشن و گام مشترکی برای اجرای عدالت بردارند.

انتهای پیام/ر

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x