تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

عزم ایران در حمایت از تلاش دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری/ تاکید بر اهمیت حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲

  • کد خبر : 14490
  • 26 دی 1392 - 6:45
عزم ایران در حمایت از تلاش دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری/ تاکید بر اهمیت حضور ایران در کنفرانس ژنو ۲

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر سوریه با تاکید بر عزم کشورمان در حمایت و پشتیبانی از تلاش دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم، خشونت، افراطی‌گری و فتنه مذهبی گفت: هر چه می‌گذرد بیشتر مشخص می‌شود که دیدگاه مبارزه با افراط‌گری دیدگاه درستی بوده و بقیه کشورها نیز به سمت این دیدگاه گرایش پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی کمال مهر؛ “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان امروز در دیدار با وائل الحقی نخست وزیر سوریه در دمشق آخرین روندهای همکاری دو کشور به ویژه در حوزه همکاری‌های اقتصادی را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با مفید خواندن سفر قبلی نخست‌وزیر سوریه به تهران برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین، از عزم کشورمان در حمایت و پشتیبانی از تلاش دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم، خشونت، افراطی‌گری و فتنه مذهبی تاکید کرد.

ظریف در خصوص اجلاس ژنو ۲ اظهار داشت: هرچه می‌گذرد بیشتر مشخص می‌شود که دیدگاه مبارزه با افراط‌گری دیدگاه درستی بوده و بقیه کشورها نیز به سمت این دیدگاه گرایش پیدا کردند.

وی افزود: من در سفر به کشورهای منطقه شاهد یک اجماع فراگیر برای مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی بودم.

نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان و با تشکر و قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه در برابر افراط‌گرایی و تروریسم در شرایط سخت به وجود آمده برای مردم این کشور، روابط ایران ـ سوریه را بخشی از تاریخ منطقه دانست.

الحلقی افزود: تلاش خواهیم کرد همکاری‌های فی‌مابین در حوزه‌های مختلف گسترش یافته و به سطح مناسب آن برسد.

وی همچنین با تاکید بر موضع سوریه در خصوص مشارکت جمهوری اسلامی ایران در نشست ژنو ۲ بیان داشت با توجه به نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران حضور این کشور در نشست ژنو ۲ را به نفع منطقه می‌دانیم.

همچنین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، ظریف شامگاه چهارشنبه در دیدار با ˈمحمد حماد لحامˈ رییس مجلس مردمی سوریه  اظهار داشت : روابط ایران و سوریه در حوزه های مختلف سیاسی و پارلمانی دارای اهمیت است.

ظریف با تقدیم دعوتنامه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان برای حضور رییس مجلس سوریه در نشست روسای پارلمان های عضو سازمان همکاری اسلامی بر ظرفیت موجود در حوزه روابط پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

وزیر امورخارجه بر ضرورت تلاش جمعی برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد و با قربانی دانستن سوریه در این زمینه افزود: این تفکر شوم منحصر به سوریه نمی باشد و درحال حاضر از عراق و لبنان قربانی می گیرد.

ظریف بر اعتقاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه سرنوشت سوریه تنها از سوی مردم این کشور و از طریق صندوق رای تعیین خواهد شد، یادآور شد: کشورهای دیگر تنها باید برای رسیدن به این شرایط کمک کنند و هرگونه دخالت خارجی آتش درگیری را برخواهد افروخت.

محمد حماد لحام رییس مجلس سوریه نیز در این دیدار با تشکر از دعوت رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس روسای پارلمانی عضو سازمان همکاری های اسلامی ، از حمایت و پشتیبانی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه در شرایط سخت کنونی این کشور که مورد هجوم افراط گرایی و فتنه مذهبی قرار دارد، قدردانی کرد.

وی به نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و حضور ایران در اجلاس ژنو۲ را مورد تاکید قرار داد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x