تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

“حامد کرزای” حمله هواپیماهای آمریکایی را به شدت محکوم کرد/ افغانستان، آمریکا را متهم به قتل ۸ شهروند غیرنظامی کرد

  • کد خبر : 14495
  • 26 دی 1392 - 6:50
“حامد کرزای” حمله هواپیماهای آمریکایی را به شدت محکوم کرد/ افغانستان، آمریکا را متهم به قتل ۸ شهروند غیرنظامی کرد

“حامد کرزای” رئیس جمهور افغانستان حمله هوایی هواپیماهای آمریکایی به منطقه‌ای در ولایت پروان را به شدت محکوم کرد.

 

 

 

 

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم؛ این شبکه  لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد:روابط واشنگتن و کابل سال هاست که متزلزل بوده است و مذاکرات در خصوص توافقنامه ای که به تعدادی از نظامیان آمریکایی اجازه ماندن در افغانستان را پس از سال ۲۰۱۴ میلادی می دهد، به مناقشه ای علنی تبدیل شده است.
کرزای اواخر سال گذشته میلادی به طور غافلگیر کننده ای تصمیم گرفت این توافقنامه امنیتی دو جانبه را امضا نکند به رغم آنکه پیشتر وعده داده بود آنرا امضا کند. این مسئله به تهدیدی در خصوص خروج کامل نظامیان تحت رهبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی منجر شده است.
در بیانیه دفتر حامد کرزای آمده است :« در نتیجه بمبارانی که شب گذشته توسط نیروهای آمریکایی در منطقه سیاهگرد در استان پروان انجام شد، یک زن و هفت کودک به شهادت رسیدند و یک غیر نظامی زخمی شد ».
در ادامه این بیانیه آمده است :« دولت افغانستان سال هاست توقف کامل عملیات در روستاهای این کشور را خواستار شده است، اما نیروهای آمریکایی بر خلاف همه تضمین ها و موافقتنامه های دو جانبه عمل می کنند و بار دیگر منطقه ای مسکونی را بمباران کردند و غیر نظامیان را کشتند ».
تلفات غیر نظامیان یکی از حساس ترین مسائل در مداخله نظامی ۱۳ ساله در افغانستان بوده است و کرزای اغلب از تیراندازی های اتفاقی و حملات هوایی نادرست در افغانستان، برای سرزنش کردن کشورهای خارجی استفاده کرده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x