تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

باید از خام فروشی نفت فاصله بگیریم/در مذاکرات هسته‌ای خطوط قرمز رعایت خواهد شد

  • کد خبر : 14768
  • 26 دی 1392 - 21:26
باید از خام فروشی نفت فاصله بگیریم/در مذاکرات هسته‌ای خطوط قرمز رعایت خواهد شد

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه«با توجه به تاکید رهبر انقلاب باید از خام‌فروشی نفت فاصله بگیریم»، گفت: مخازان و منابع مشترک اولویت اول برای دولت است.

 

خبرگزاری فارس: باید از خام فروشی نفت فاصله بگیریم/در مذاکرات هسته‌ای خطوط قرمز رعایت خواهد شد

به گزارش خبرنگار اعزامی کمال مهر، به خوزستان حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار با مدیران و کارکنان صنعت نفت دارخوین اظهار داشت: این دیدار به معنای احترام رئیس دستگاه اجرایی کشور و دولت به کارکنان زحمت‌کش و غیور نفت ایران است. مسئله نفت در کشور ما و اساسا در دنیا حائز اهمیت فراوان است.

وی تصریح کرد: بزرگترین حرکت ایران در برابر استثمار از همین صنعت نفت شروع شد و نهضت ملی نفت علیه استثمار بود.

وی اضافه کرد: در دموکراسی پارلمان‌سازی و قانون‌گذاری ایران در منطقه اول بوده و در مبارزه با استثمار هم جزو پیشتازها بوده است.

وی تاکید کرد: نفت در حرکت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نقش بسیار پررنگی دارد و از پایه‌های اصلی قدرت اقتصادی است که در بخش اقتصاد انرژی، نفت و گاز حرف اول را می‌زند.

روحانی یادآور شد: هر مقدار صادرات ما بیشتر شود قدرت ملی ما بیشتر می‌شود بنابراین نفت تنها مسئله انرژی و اقتصاد نیست بلکه نفت یک سرمایه استراتژیک تاثیرگذار برای کشور است؛ ایران اگر می‌توانست بخش بزرگی را از گاز اروپا تامین کند و در آینده این کار خواهد شد آن وقت به راحتی می‌توانند تحریم کنند؟

رئیس‌جمهور ادامه داد: در بخش مذاکره با شش قدرت دنیا دیدیم که چه مسائلی وجود دارد عده‌ای نمی‌خواهند تحریم برداشته شود. یک عده در شرایط عادی کشور در دنیا به خاطر ضرر شخصی و گروهی‌شان مخالفند ما باید به فکر ملت باشیم و خود را برای ملت فدا کنیم.

روحانی در ادامه یادآور شد: ما مشارکت همه مردم را و حمایت مقام معظم رهبری را می‌خواهیم؛ بنده از ایشان سپاسگزاری می‌کنم که قدم به قدم دولت در راه دشوارش از حمایت ایشان برخوردار بوده اما علی‌رغم تمام مشکلات در این راه موفق و پیروز می‌شویم تردید ندارم.

رئیس‌جمهور با اشاره به ارزان تولید کردن نفت یادآور شد: از هیچ تهمتی نترسید من همه را برعهده می‌گیرم اگر شرکتی کاری را برای ملت ارزان‌تر تمام می‌کند حق با اوست. ما از فشار این و آن نمی‌ترسیم ما باید سریع‌تر نفتمان را تولید کنیم و حوزه‌های مشترک در اولویت هستند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما با هیچ کشور و فردی در داخل و خارج عقد اخوت نبسته‌ایم هرکس بهتر و ارزان‌تر برای سرمایه ملی ما کار کند دست به سوی او دراز می‌کنیم.در یک میدان‌هایی قرار می‌گیرم و آماج پیرها را می‌بینم اما نترسید اتکائتان به خداوند باشد. بدانید شما در مسیر حق قدم بردارید خداوند شما را یاری می‌کند.

روحانی با بیان اینکه در یک توافق با دنیا طرف ما یک کشور ضعیف در گوشه دنیا نیست بلکه ۶ قدرت بزرگ با ما حرف می‌زنند گفت: مسلم است در یک توافق مسئله برد برد مطرح شد البته در مذاکره ما باید حداکثر هنرمندی را داشته باشیم؛ آن مقداری که از سیاست خارجی ایران مطلعم و در طول مدت ۳۰ سال گذشته به طور مستمر ممارست داشته‌ام افرادی را که انتخاب کرده‌ام برای مسئولیت دیپلماسی قوی‌ترین افرادی بود که آنها را می‌شناختم.

وی با تاکید بر اینکه میدان مسابقه است و دو طرف قوی هستند افزود: آنچه برای ما مهم است خطوط قرمز است و آن خطوط را دقیقه مراعات کرده و می‌کنیم اولین قدم‌ها برداشته شده و می‌شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x