تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
2

اطلاعی از نحوه انتخاب داور دربی ندارم / بزرگان دو تیم می‌توانند بازی را اداره کنند

  • کد خبر : 14685
  • 26 دی 1392 - 11:59
اطلاعی از نحوه انتخاب داور دربی ندارم / بزرگان دو تیم می‌توانند بازی را اداره کنند

داور بین‌المللی و پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره نحوه انتخاب داور دیدار پرسپولیس و استقلال گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم و اسامی تیم داوران را هم از طریق رسانه‌ها شنیدم.

مسعود مرادی اظهار داشت: تیم‌های استقلال و پرسپولیس جزو محبوب‌ترین باشگاه‌های ایران و آسیا هستند و به همین دلیل دیدارهای این دو تیم همواره از حساسیت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این حساسیت بر تمام عملکرد مجموعه دو باشگاه به ویژه بازیکنان و کادر فنی تاثیرگذار بوده و متاسفانه مشاهده می‌شود که استرس بازیکنان و رفتارهای آنها از  داخل زمین به سکوها کشیده می‌شود.

این داور پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که برای عدم تنش در شهرآورد هفتاد و هشتم باید چه اقداماتی انجام داد، گفت:‌ اکثر تماشاگران ما جوان و نوجوان هستند و طبیعی است که در این دوره سنی بیشتر تصمیم‌گیری‌ها و عکس‌العمل‌ها ناشی از احساسات آنها است و طبیعت فوتبال و حضور در ورزشگاه نیز احساسی عمل کردن را تشدید می‌کند.

مرادی تاکید کرد: زمانی که بازیکنان تیم‌های فوتبال و یا اعضای کادر فنی و ذخیره رفتاری غیر فوتبالی را در درون زمین مرتکب شوند، بلافاصله این عمل روی سکوها تاثیر منفی گذاشته و فضای ورزشگاه را مشتنج می‌کند.

وی افزود: عکس این موضوع نیز صادق بوده و به عنوان نمونه وقتی داور مسابقه تصمیمی را درست و یا اشتباه اتخاذ می‌کند، اگر بازیکنان و عوامل یک تیم به آن احترام بگذارند، هواداران این تیم نیز واکنش منفی به سوت داور نخواهند داشت.

مرادی بیان داشت: بنابراین در شهرآورد مهم و حساس تهران، بازیکنان استقلال و پرسپولیس باید اطاعات از تصمیم‌های داور را در اولویت قرار داده و به تصمیم تیم داوری احترام بگذارند.

* از نحوه انتخاب مظفری‌زاده اطلاعی ندارم

وی در پاسخ به مبنی بر اینکه عملکرد تیم داوری این بازی به ویژه مظفری‌زاده قاضی اصلی میدان را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: مظفری‌زاده داور با تجربه‌ای است و از سوی دیگر بازیکنان با تجربه و ملی‌پوش زیادی در تیم‌های استقلال و پرسپولیس حضور دارند که می‌توانند بازی را اداره کنند.

مرادی افزود: امیدوارم مظفری‌زاده در قضاوت این بازی موفق باشد و از بازیکنان استقلال و پرسپولیس انتظار دارم که به تصمیم‌های وی احترام بگذارند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه قاضی این دیدار حساس بر اساس چه فرایندی انتخاب می‌شود، گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم و اسامی تیم داوران را هم از طریق رسانه‌ها شنیدم.

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x