تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

قصاص، زندان و دیه مجازات عامل جنایت خیابان مدنی/جزئیات دفاعیات قاتل ۲۵ ساله

  • کد خبر : 14338
  • 25 دی 1392 - 14:05
قصاص، زندان و دیه مجازات عامل جنایت خیابان مدنی/جزئیات دفاعیات قاتل ۲۵ ساله

عامل جنایت خیابان شهید مدنی پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص، یک سال زندان و پرداخت دیه محکوم شد.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر، صبح امروز «حسین» ۲۵ ساله در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی عزیز محمدی پای میز محاکمه قرار گرفت.

در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: حسین ۲۵ ساله متهم به قتل قلی و مجروح کردن ۱۱ نفر دیگر است.
متهم به قتل در تاریخ ۲۴ مهر سال گذشته در حالیکه چاقوی در دست داشت به طرف عابران در خیابان شهید مدنی حمله‌ور شد و ۱۲ نفر را هدف ضربه‌های چاقو قرار داد.

یکی از مجروحان به نام قلی در اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

با توجه به رضایت یکی از مجروحان گزارش پزشکی قانونی در خصوص تایید سلامت روانی متهم اعترافات متهم به قتل در تمام مراحل تحقیقات، صدور حکم اعدام برای متهم در دادگاه انقلاب و تایید آن در دیوان عالی کشور و شکایت مجروحان برای حسین تقاضای مجازات قانونی را دارند.

در ادامه جلسه دادگاه اولیای دم مقتول بری متهم تقاضای قصاص کرده و ۷ تن از مجروحان که در دادگاه حضور داشتند خواستار دریافت دیه شدند.

«زینب» یکی از مجروحان در خصوص روز حادثه گفت: صبح روز حادثه همراه پسرم در خیابان شهید مدنی در حال قدم زدن بودیم در مقابل یک مغازه طلافروشی متهم در حالی که عصبانی بود به سمتم آمد من در ابتدا چاقو را در دستان او ندیدم اما ناگهان او با چاقویی که در دست داشت ضربه‌ای به سینه من وارد کرد وقتی به هوش آمدم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری بودم.
قاضی عزیز‌محمدی رئیس دادگاه سپس اتهام قتل عمدی و مجروح کردن ۱۱ نفر با ضربه‌های چاقو را به حسین تفهیم کرد و از متهم خواست به دفاع از خود بپردازد.

حسین نیز با قبول اتهامش در دفاع از خود گفت: حدود ۴ سال است که بیماری روانی دچار هستم احساس می‌کنم مردم از درون مرا مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند چند بار به پزشک مراجعه کردم اما پزشکان قرص‌هایی را به من می‌دادند که باعث می‌شد بخوابم، خواب زیاد مرا بیکار کرده بود به همین دلیل خوردن قرص‌هایم را ترک کردم. روز حادثه دچار جنون شده و از قصابی چاقویی برداشته و با آن عابران را زدم.
رئیس دادگاه: اقدامات تو در صحنه جرم و اعترافات پس از دستگیری نشان می‌دهد سلامت روانی داشتی که این موضوع از سوی پزشکی قانونی نیز تایید شده است در این باره چه توضیحی داری؟

متهم به قتل: من از مجروح کردن مردم هیچ سودی نمی‌بردم در روز حادثه نیز مشروبات الکی مصرف نکرده بودم که به خاطر آن کنترلی روی رفتارم نداشته باشم. بعد از مجروح کردن عابران به قم رفتم آن روز ضریح امام حسین (ع) در شهر قم بود در کنار ضریح توبه کرده و خودم را تسلیم ماموران کردم.

رئیس دادگاه: سابقه محکومیت شما مربوط به چه جرمی است؟

متهم: یک بار به اتهام مواد مخدر و یک بار دیگر نیز به اتهام راه اندازی مرکز فساد دستگیر و روانه زندان شدم.

پس از دفاعیات متهم صفایی وکیل وی در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتفاقات رخ داده در پرونده نشان می‌دهد متهم مبتلا به جنون می‌باشد. پزشکی قانونی ۵۰ نوع بیماری روانی را در موکلم تایید کردند اما او را رافع مسئولیت نداسته‌اند این موضوع شبه انگیز می‌باشد.

در پایان این جلسه حسین برای آخرین دفاع در جایگاه قرار گرفت که از اولیای دم و مجروحان این ماجرا درخواست بخشش کرد.

قضات دادگاه پس از شور حسین را به اتهام قتل عمد به یک بار قصاص و به اتهام حمله به عابران به یک سال زندان و پرداخت دیه محکوم کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x