تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دیدار تخت‌روانچی با مقامات کوبا/ تشریح برنامه دولت جهت گسترش روابط با آمریکا لاتین/ ستودن دیپلمات‌های ایرانی از سوی “مورنو”

  • کد خبر : 14353
  • 25 دی 1392 - 14:36
دیدار تخت‌روانچی با مقامات کوبا/ تشریح برنامه دولت جهت گسترش روابط با آمریکا لاتین/ ستودن دیپلمات‌های ایرانی از سوی “مورنو”

معاون اروپا و آمریکای وزرات خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به کوبا با معاون بین‌الملل وزارت امور خارجه کوبا در هاوانا ملاقات و و گفتگو کرد.

 

 

 

 

به گزارش حوزه سیاست خارجی کمال مهر، “مجید تخت روانچی” معاون اروپا و آمریکای وزرات خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به کوبا با آبالادومورنو معاون بین‌الملل وزارت امور خارجه کوبا در هاوانا ملاقات و مذاکره کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و کوبا به عنوان دو کشور دوست و اعضای فعال جنبش عدم تعهد، آمادگی کشورمان را برای افزایش همکاری‌های بیش از پیش و رایزنی و مقامات دو کشور در عرصه مناسبات بین‌المللی و سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی مورد تاکید قرار داد.

وی با تشریح دیدگاه‌های کشورمان که در همکاری و تعامل مثبت با همه کشورها به ویژه کشورهای دوست در آمریکای لاتین، برنامه دولت دکتر روحانی را تقویت و گسترش هرچه بیشتر با این منطقه به ویژه کوبا توصیف کرد.

مورنو دیپلمات معروف کوبایی در عرصه روابط بین‌الملل و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با اشاره به روابط بسیار حسنه موجود میان جمهوری اسلامی ایران و کوبا و به ویژه در موضوعات بین‌المللی و سازمان‌های مرتبط به خاطرات مثبت همکاری‌های مشترک با محمدجواد ظریف و همکاران وی در مدت ماموریت خود در سازمان ملل اشاره کرد و تسلط و کاردانی دیپلمات‌های ایرانی برای دفاع از حقوق مشروع کشور خود را ستود.

وی ضمن تبریک توافقات اخیر در مذاکرات با ۱+۵ نسبت به موفقیت ایران در دستیابی به دستاوردهای بزرگ ابراز اطمینان کرد.

مورونو که این روزها به شدت سرگرم مدیریت برنامه‌های اجلاس مهم به عنوان بزرگ‌ترین سازمان و تشکیلات مستقل منطقه‌ای آمریکای لاتین است که طی دو هفته آینده در هاوانا برگزار خواهد شد گزارشی از برنامه‌های اجلاس مذکور با تخت روانچی ارائه کرد.

طرفین همچنین تداوم هرچه بیشتر رایزنی‌ها و انتقال تجارب را برای همکاری بیشتر در جنبش غیر متعهدها و دیگر سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

تخت روانچی در راس هیئتی مشغول دیدار از کوبا به عنوان اولین مقصد سفر به چند کشور آمریکای لاتین است و امروز چهارشنبه نیز ملاقات‌های مهمی با بعضی از مقامات کوبایی به عمل خواهد آمد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x